Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Jo, jag undrar som sagt varför en poliskår ska lyda en en viss familj.
Som styr förundersökningens resultat och likaså pressträffen.
Varför polisens överhuvudtaget skulle bry sig specifikt om en efterlevande sida.
Varför de skulle ta sådana risker för vissa anhöriga.
Då börjar man även diskutera korruption och rättsröta - inte bara klappjakt på den Ondskefulle Oskar.
Ja, det är tragiskt det som skett. Mer än tragiskt för töserna.
Men fram tills detta hemska hände så tror jag faktiskt att både Moa och Agnes älskade sina föräldrar - vilket inkluderar deras pappa.
Föräldrarna har skrivit brev, enligt undersökning av NFC inte förfalskat och med autentiska underskrifter.
Mobil och dator stärker denna uppgift. Det framkommer att de planerat ihop sen i höstas.
Det är många instanser som ska köpas upp för att denna soppa ska gå ihop.
Nu är det så att man tar hänsyn till anhöriga i det man går ut med. I och med att man inte hade behövd att gå ut med någon info alls.
Jag frågar mig vilken info kan göra saken värre - någon annan ställde frågan förut. I och med planering och sättet hur alla dog - vad är det kvar som kan göra saken i allmänhetens ögon ännu värre? Och jag kommer inte på något. Det kan finnas makabra detaljer, men annars? Allt annat hade väl ändrat kärnan i det som har meddelats - motiv och samförstånd. Jag menar hade det funnits indikationer för missbruk, misshandel, psykisk eller fysisk, eller något helt annat så hade polisen inte kunnat fasthålla vid ME diagnosen som motiv.
Undrar mest om H och O var hos Han**ons den 3/1. Jag trodde det, men nu har det spekulerats kring så många andra möjligheter.
Så antog jag att man inte hittade någon teknisk bevis att H försvarade sig. Är det möjligt? Efter att har läst här vet jag inte om man kan styra något sådant, att försvar händer i reflex. Det gör saken ganska komplicerat tycker jag.
Hur kan polisen själv tror att det var ME diagnosen - enbart. Den där meningen med fokus är inte förståelig, tycker jag. Att diagnosen tog fokus från barnen och föräldrarna.
Och så synes jag det är märkligt att man nämnar kring datorer att de man kommer in på och som var i villan. Hade aldrig funderat på något annat om man inte hade specificerad det. Var det något som inte var på plats i villan? Var det något man inte kom in på? Kan inte vara jobbdatorer. De flesta tar väl sina jobbdatorer med hem numera, när man jobbar hemma. Men man har väl inte använd sina jobbdatorer för det som bekräfta motiv, planering och samförstånd? Trodde hela tiden att man googlade på ett sätt att död och det kan bekräfta planering. När man ser hur familjen har dött, så kan det jo inte ha varit det man googlade på hela hösten. Vad var det då? 50 versioner att skriva ett testamente på?
Däremot tror jag att om det hade funnits saker som kunde förklara det hela lite bättre - så som en obotlig cancer hos H - som man hade kunnat se vid obduktion - så hade man nämnd det vid pt. Det tror jag 100% på.
Det är och förblir svårt att fökårklara något med så lite info tillgänglig. Och att försöka att förklara galenskap rationellt. Går det?
https://taxinsights.ey.com/archive/archive-articles/method-or-madness-interpreting-case-law-on-vat.aspx