2019-01-05, 22:37
Medlem
SuicideSams avatar
Jag har spelat främst på PokerStars sen typ 2006, men efter att det bara blivit sämre och sämre så vet jag inte om jag kommer fortsätta där mer nu. Jag har kollat upp en ny sida som heter Highstakes och där bl.a FullFlush1 är en sponsrad spelare, vilket ger sidan lite legitimitet. Men jag är fortfarande tveksam då jag spelar ganska högt och brukar ligga inne med rätt mycket.

Hur har ni tänkt att göra med pokern? Stannar ni på samma sida eller har ni hittat ett bättre alternativ?
Citera
2019-01-05, 22:50
Medlem
Lilabanans avatar
Jag spelar ibland på Stars. Vad är det för nya regler jag missat??
Citera
2019-01-05, 22:56
Medlem
SuicideSams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Jag spelar ibland på Stars. Vad är det för nya regler jag missat??
Att spelbolagen måste ha svensk spellicens för att svenskar ska kunna spela på sidan. Det är ju därför de har bytt från .eu till .se.
Citera
2019-01-05, 23:28
Medlem
butofcourses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuicideSam
Att spelbolagen måste ha svensk spellicens för att svenskar ska kunna spela på sidan. Det är ju därför de har bytt från .eu till .se.

Vad är skillnaden då? Pokerstars har ju licens, ingen skillnad mot förut, förutom just licensen.
Citera
2019-01-05, 23:50
Medlem
SuicideSams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butofcourse
Vad är skillnaden då? Pokerstars har ju licens, ingen skillnad mot förut, förutom just licensen.
Ingen rakeback för svenska spelare.
Citera
2019-01-06, 00:18
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Citat:
Ingen rakeback för svenska spelare.

När hade Pokerstars rakeback senast? LOL
Citera
2019-01-06, 00:31
Medlem
SuicideSams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardwarri0r
När hade Pokerstars rakeback senast? LOL
Ja, lådorna som de hade förut var en slags rakeback. Poängen du tjänade kunde du använda för att få pengar i deras shop. Och det har de haft i flera år. Så håll dig till topic eller googla fram dina jävla meningslösa frågor istället. För det var inte det jag frågade från första början, eller hur?
Citera
2019-01-06, 00:34
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Citat:
Ja, lådorna som de hade förut var en slags rakeback. Poängen du tjänade kunde du använda för att få pengar i deras shop. Och det har de haft i flera år. Så håll dig till topic eller googla fram dina jävla meningslösa frågor istället. För det var inte det jag frågade från första början, eller hur?

Du får hitta en annan sida att förlora på din sopa...
Citera
2019-01-06, 00:46
Medlem
SuicideSams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardwarri0r
Du får hitta en annan sida att förlora på din sopa...
Det var fortfarande inte det som var frågeställningen, ditt jävla kukhuvud. Har du inte lärt dig läsa ännu eller?
Citera
2019-01-06, 01:19
Medlem
Citat:

Men var det inte slut med poängen över en viss nivå? Runt $5-10 tror jag? Det var väl länge sedan de som spelade högt fick tillbaka något från Stars?

Å andra sidan är ju vad som är högt en ytterst subjektiv fråga. Själv spelar jag aldrig över $2.50-5.00. En del tycker t o m kanske att $1-2 är högt....

Svar på din fråga: Ingen sajt med licens får ge något tillbaka till svenska spelare som är baserat på omfattningen av spelet. Om du är beroende av återbäring från sajten för att klara dig så är mitt bästa tips att flytta från Sverige så att du inte längre är skattskyldig här. Inget spel utanför licens-sajterna kommer att vara skattefritt.

Tänker du spela någon annanstans får du alltid räkna med att bli skönstaxerad.

Och ja. Det här fullständigt demolerar upplägget för massor av low-mid-stakes-spelare. Spelar man high-stakes kan man ju alltid flytta. Har man inte råd med det så kanske man spelar för högt?
Senast redigerad av Strappa71 2019-01-06 kl. 01:24.
Citera
2019-03-08, 14:50
Medlem
glokk18s avatar
Citat:

"Spelar ganska högt" och försvarar Pokerstars Chest
Citera
2019-05-21, 12:54
Medlem
Jag kommer flytta till Malta eller Österrike.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in