2019-01-05, 10:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig

Citat:
Alla svenska tjejer har ett pris, så släpper de till. Det är bara frågan, vad man kan erbjuda dem för de ska släppa på kjoltyget. Finns en orsak skandinaviska tjejer har rykten var slampiga av sig. Detta finner du knappast någon annanstans i världen.
Nej alla svenska tjejer har inte ett pris. Sluta sprid lögner. Eller du kanske ser det som ett pris att tjejen förväntar sig visat engagemang & trohet från mannen för att "släppa till"?
Alla bryr sig inte om pengar. Du har betydligt större chans att träffa en tjej i Sverige som inte tar dig för pengarna än vad du har i till exepmel asien.
Herregud, lär dig leta kvinnor på rätt platser istället.
Citera
2019-01-05, 10:48
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Konstig jämförelse, att jämföra yrkesarbetare med enstaka lyxsökare som är kåta på märkesgrejor. Alla svenska tjejer har ett pris, så släpper de till. Det är bara frågan, vad man kan erbjuda dem för de ska släppa på kjoltyget. Finns en orsak skandinaviska tjejer har rykten var slampiga av sig. Detta finner du knappast någon annanstans i världen. Visst är det många horor i Thailand, men det för de är koncentrerade till visa områden. Där turisterna är, så finns de, absolut inte konstigt, men långt från alla är det. Det har många fått smaka på, i tron de har varit till "salu" här ett exempel där en västerlänning hade frågat fel brudar.. i tron de var horor. https://www.youtube.com/watch?v=BnLEQ_c_MGM

Jag tror inte på att komma med absoluta påståenden om alla kvinnors pris. Fanns en norska som exempelvis tackade nej till sonen till en av Världens rikaste araber och han våldtog då henne och mördade henne (kan länka ifall du inte sett de) i en bar i London:

https://www.expressen.se/nyheter/qs/mordet-pa-martine-och-pappans-kamp-for-rattvisa/

Hon verkade inte ha ett pris. Jag kan inte vara säker angående uttalanden om hur många svenskor som drömmer om att åka och sälja sig i Dubai, men de som gör det brukar väl vara av den uppenbara stilen.

Skulle alla kvinnor vara så pengakåta skulle unga svenskor enkelt också kunna sälja sin kropp och leva lyxliv istället för att exempelvis leva på studielån eller liknande i en stinkande studentkorridor (som flera av mina grannar).

Människor är nog lite mer komplexa än att man kan göra absoluta påståenden om deras natur baserad på ett fåtal. Ditt räknas även kvinnor. De flesta unga svenska kvinnor skulle jag tro är mer kåta på lite het sex än att få massa märkeskläder, därmed att de oftare reser och har chartersex snarare än sälja sig i Dubai. Ryskor och Östeuropeiskor däremot är mycket mer pengakåta.

Det vi kan konstatera är att det möjligen är 1% chans att en random svensk kvinna har prostituerat sig medan det är 20% chans att thailändskan har det, och som du sa: högre koncentration i ställen där turister ofta skaffar sina fruar, och chansen att just dessa är de som söker bli importerade av vita turister när de börjar ha klockan tickande är ju skyhög.

Skulle tro att thailändska män är lite smartare än dumnaiva svenska män som kommer dit och knappt kan kommunicera med kvinnan de vill leva resten av livet med. Dessutom gifter sig säkert thailändare med kvinnor när de är unga nog att inte ha levt prostituerade livet, medan turisterna inte är lika streetsmart (speciellt inte de bortratade svenska gubbarna).

Citat:
Nope tro inte det, oftast har de en baktanke oavsett var i världen.

Oja det är något jag känner väl till. Eftersom jag har varit i muslimskt land i många år. Men de är inte mindre kåta kvinnor för de är muslimer och "hårt hållna".
Sedan vet jag inte om tidningsartikeln skrev något om att det är storindustri att göra tjejer "oskulder" igen. Behöver jag säga mer? https://www.dubaicosmeticsurgery.com/intimate-surgery/vaginal-rejuvenation/ så behöver de hålla sig? Nope deras män/far skulle bara veta lol. Fast de är nog svåra få av kjolen än många svenska tjejer.

Absolut SEX är ett av deras vapen, det är de så medvetna om. Framför allt svenska tjejer.

Japp håller med dig!

Det är ju bra att ha i åtanke att sex uppfyller själviska syften, när vi lekt med tanken om att vi alla är väldigt själviska varelser när vi slavar efter vår lust så återstår ju att se varandra i ögat och verkligen komma underfynd vad alla parter är beredda att offra sig för lite högre ideal.

För utan dessa högre ideal så kommer ju familjen inom snar tid att dö ut som institution.

Jag undrar alltså ifall Nietzsches profetiska "Vi har dödat Gud, vad har vi gjort?" kom en sådär 150 år för tidigt när det gäller just familjens samhällsbärande funktion, det är bara nu som vi på riktigt verkar ha slutat zombievandra in i familjelycka som våra föräldrar gjorde bara för att det är så människor alltid har organiserat tillvarot på så sätt.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-01-05 kl. 11:05.
Citera
2019-01-05, 10:59
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
I vilka kretsar lever ni ? Var hittar ni män alla galna kvinnor som ligger runt till höger och vänster och sen anmäler männen ?

Ni träffar förstås aldrig alla kvinnor (svenskor ) som sedan många år bor ihop med sina män och har barn ihop. De flesta barn växer fortfarande upp i kärnfamiljer i Sverige.

Nu tror jag du får läsa mitt inlägg igen, jag pratade inte våldtäkter eller falska anmälningar, utan mer om värderingar, moral och beteenden.

Som jag redan sagt, det finns många kvinnor som passar in i vad jag själv gillar, men det är svårt att förneka att de minskar. Yngre kvinnor bombarderas ju från tidningar att de ska "förverkliga sig själva" och "ligga runt". Jag anser att detta är ett direkt samhällsfarligt/destruktivt beteende.
Citera
2019-01-05, 11:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ojoj, här har du ansträngt dig för att hitta en hel drös förolämpningar att komponera ihop.
Jag börjar känna mig som ett broken record. Men jag tar det igen.
Svenska kvinnor som grupp har ingenting med media att göra.
Svenska kvinnor som grupp är inte skyldiga till vad den radikala feminismen ställer till med.
Lika lite som du kan stoppa invandringen till Sverige kan jag stoppa feminismen. Du måste lära dig rikta ilskan åt rätt håll.
Ingenting blir bättre av att svenska män skaffar utländska partners, Sverige försvinner då mer och mer. Och för oss som har lojalitet och vill bevara landet och befolkningen är den lösningen inte aktuell.
Men det är skönt för dig att du har kunnat få välja själv hur du vill göra och du har det säkert bättre där du bor.

..och som en broken record så upprepar jag mig. Jag har ett gott öga till dig (de flesta här har det) men vi har insett att en hård ton är det enda som kan locka fram galenpannorna så vi kan belysa vansinnet för er. Jag vet att du inte tar åt dig och det är välförtjänt i mångt men även du behöver ruskas om lite..

Jag tror dock att vi alla skriver mest för läsarna.. (du vet, de där andra som smyger in här..)
Citera
2019-01-05, 11:25
Medlem
Citat:
Ojoj, här har du ansträngt dig för att hitta en hel drös förolämpningar att komponera ihop.
Jag börjar känna mig som ett broken record. Men jag tar det igen.
Svenska kvinnor som grupp har ingenting med media att göra.
Svenska kvinnor som grupp är inte skyldiga till vad den radikala feminismen ställer till med.
Lika lite som du kan stoppa invandringen till Sverige kan jag stoppa feminismen. Du måste lära dig rikta ilskan åt rätt håll.
Ingenting blir bättre av att svenska män skaffar utländska partners, Sverige försvinner då mer och mer. Och för oss som har lojalitet och vill bevara landet och befolkningen är den lösningen inte aktuell.
Men det är skönt för dig att du har kunnat få välja själv hur du vill göra och du har det säkert bättre där du bor.
Hos den yngre befolkningen så är det nog oftast tjejer som blir tillsammans med invandrare/utlänningar och det är väl egentligen det intressanta här. En man på 50 år som importerar en thaikvinna är liksom skit samma, han har redan satt barn till den här jorden med en svensk kvinna sedan flera år tillbaka. Han har gjort sitt jobb redan.

Gå ut i valfri svensk stad och räkna antal blandäktenskap och du kommer se en tydlig överrepresentation av svenska tjejer med icke-svenskar. Tror inte du kan ha missat det.

Vad är din åsikt kring det som svensk?
Citera
2019-01-05, 12:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Hos den yngre befolkningen så är det nog oftast tjejer som blir tillsammans med invandrare/utlänningar och det är väl egentligen det intressanta här. En man på 50 år som importerar en thaikvinna är liksom skit samma, han har redan satt barn till den här jorden med en svensk kvinna sedan flera år tillbaka. Han har gjort sitt jobb redan.

Gå ut i valfri svensk stad och räkna antal blandäktenskap och du kommer se en tydlig överrepresentation av svenska tjejer med icke-svenskar. Tror inte du kan ha missat det.

Citat:

Fast jag har ju nu skrivit flera gånger att jag inte ser särskilt många blandpar. Visserligen är jag relativt sällan på stan och vandrar omkring planlöst, shopping, prylar och sånt har liksom aldrig varit min grej.
Så jag kan helt enkelt inte stödja ditt påstående om att det syns massa blandpar överallt.
Såg inga på stranden i somras heller direkt, jo, en äldre kvinna med en svart yngre man. Ett par alltså!
Citera
2019-01-05, 12:17
Medlem
Citat:
Fast jag har ju nu skrivit flera gånger att jag inte ser särskilt många blandpar. Visserligen är jag relativt sällan på stan och vandrar omkring planlöst, shopping, prylar och sånt har liksom aldrig varit min grej.
Så jag kan helt enkelt inte stödja ditt påstående om att det syns massa blandpar överallt.
Såg inga på stranden i somras heller direkt, jo, en äldre kvinna med en svart yngre man. Ett par alltså!
Det låter konstigt, åtminstone ifall man minglar i en större stad en lördagskväll. Men det kanske du sällan gör och då är det väl inte så konstigt att du inte sett några.

Svenska byar däremot brukar se annorlunda ut utifrån min erfarenhet, där brukar svenskar i mycket större utsträckning hålla sig för sig själva så att säga. Det är ju möjligt att svenskar gör det även i större städer och att det bara är en liten del som sticker ut och att dom syns och hörs mest.

Sedan bara för att vara tydlig så menar jag inte att dom flesta svenska tjejer blir tillsammans med icke-svenskar, bara att det är vanligare med blandäktenskap bland unga svenska tjejer jämfört med unga svenska killar.
Citera
2019-01-05, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Nu tror jag du får läsa mitt inlägg igen, jag pratade inte våldtäkter eller falska anmälningar, utan mer om värderingar, moral och beteenden.

Som jag redan sagt, det finns många kvinnor som passar in i vad jag själv gillar, men det är svårt att förneka att de minskar. Yngre kvinnor bombarderas ju från tidningar att de ska "förverkliga sig själva" och "ligga runt". Jag anser att detta är ett direkt samhällsfarligt/destruktivt beteende.

Ja, det är sant. Unga kvinnor bombarderas med många budskap från många olika håll.

Tycker inte heller att man ska ligga runt för mycket. Det trasar sönder själ och hjärta. Vi är alla olika - men själv mådde jag inte bra av kortare relationer när det begav sig. Troligen fungerar vi tjejer så, vi får känslor för den vi ligger med.

Efter en flerårig relation undvek jag män helt som längst mellan 27-32 års ålder. Sen träffade jag min man och har barn.

Och jag vet att jag inte är ensam om att ha undvikit män i perioder- vet flera kvinnor som lever själva. Det är jobbigt och energikrävande att träffa fel eller att bli sårad.

Jag tror faktiskt inte att svenska singelkvinnor ligger runt eller vill ligga runt så himla mycket faktiskt. Även om det är tillåtet i Sverige och media skriver om sex betyder inte det att många faktiskt lever så.

Det är synd bara ändå att svenska singlar inte hittar sin matchande part i det här landet.
Citera
2019-01-05, 12:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det låter konstigt, åtminstone ifall man minglar i en större stad en lördagskväll. Men det kanske du sällan gör och då är det väl inte så konstigt att du inte sett några.

Svenska byar däremot brukar se annorlunda ut utifrån min erfarenhet, där brukar svenskar i mycket större utsträckning hålla sig för sig själva så att säga. Det är ju möjligt att svenskar gör det även i större städer och att det bara är en liten del som sticker ut och att dom syns och hörs mest.

Sedan bara för att vara tydlig så menar jag inte att dom flesta svenska tjejer blir tillsammans med icke-svenskar, bara att det är vanligare med blandäktenskap bland unga svenska tjejer jämfört med unga svenska killar.
Först och främst, tror det är mer förekommande bland white trash svenskar att unga tjejer slår sig ihop med invandrade män. Jag har aldrig florerat i dessa kretsar själv, därför kanske jag har missat det.

Men för att svara på frågan vad min åsikt kring det är, så personligen gillar jag det inte, av flera anledningar.
Dels för att jag tror att tjejerna kanske 18-20 år är naiva och inte förstår hur dessa män kan komma att bli.
Sedan skapar det såklart en obalans mellan svenska män och kvinnor som inte är bra på något sätt.
Vi löser ju dock inte problemet med att uppmana till en fortsättning av det för något av könen.
Citera
2019-01-05, 12:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
..och som en broken record så upprepar jag mig. Jag har ett gott öga till dig (de flesta här har det) men vi har insett att en hård ton är det enda som kan locka fram galenpannorna så vi kan belysa vansinnet för er. Jag vet att du inte tar åt dig och det är välförtjänt i mångt men även du behöver ruskas om lite..

Jag tror dock att vi alla skriver mest för läsarna.. (du vet, de där andra som smyger in här..)

Kan du inte skriva "Hej alla läsare" då, och lägga inlägget i tråden istället?
Så slipper jag liksom varva upp mig i onödan 😉
Citera
2019-01-05, 12:44
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Ja, det är sant. Unga kvinnor bombarderas med många budskap från många olika håll.

Tycker inte heller att man ska ligga runt för mycket. Det trasar sönder själ och hjärta. Vi är alla olika - men själv mådde jag inte bra av kortare relationer när det begav sig. Troligen fungerar vi tjejer så, vi får känslor för den vi ligger med.

Efter en flerårig relation undvek jag män helt som längst mellan 27-32 års ålder. Sen träffade jag min man och har barn.

Och jag vet att jag inte är ensam om att ha undvikit män i perioder- vet flera kvinnor som lever själva. Det är jobbigt och energikrävande att träffa fel eller att bli sårad.

Jag tror faktiskt inte att svenska singelkvinnor ligger runt eller vill ligga runt så himla mycket faktiskt. Även om det är tillåtet i Sverige och media skriver om sex betyder inte det att många faktiskt lever så.

Det är synd bara ändå att svenska singlar inte hittar sin matchande part i det här landet.

Det sker en systematisk bombardering av både män och kvinnor, och det är ett uselt budskap som riktas åt båda håll. Mansrollen är "problematisk" som de säger. Det verkar nästan som att man ska göra ner "vita män", för tydligen är vi så hemska. Kvinnor får ett annat, men likväl förödande budskap i längden.

Det är ju rätt svårt att säga hur stor del av män och kvinnor som tar till sig budskapen. Jag hoppas det är som du säger och att det är en mindre del.

Jag håller med dig i det sista där. Tror det hade varit till stor fördel för alla att gå tillbaka till mer traditionella värden, att faktiskt vörda och värdesätta långvarig monogami. Då kanske inte folk hade tyckt att det verkar hopplöst.

EDIT: tror att vad många reagerar mot är just den högljudda men nästan oemotsagda skaran av radikala vänstertomtar som verkar får råda. Enkelt att man blir luttrad.
Senast redigerad av morrhugg 2019-01-05 kl. 12:49.
Citera
2019-01-05, 13:33
Avslutad
Citat:
Kan du inte skriva "Hej alla läsare" då, och lägga inlägget i tråden istället?
Så slipper jag liksom varva upp mig i onödan 😉

Ash, lite uppvarvning kan inte skada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in