2019-01-05, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Sa han i vilket sammanhang på praktiken och på vilket sätt? Var det ingen av ett andra som berättade för någon lärare om detta? Fick du obehagskänslor kring honom eller kändes han harmlös?

Nä det är inget jag kommer ihåg. Absolut obehaglig. Som jag sa så hade han ett väldigt avvikande betéende. Kändes mer som att gå med nån som skulle gått i låg/mellanstadiet och inte gymnasiet.

Vi brukade skämta om att han säkert skulle kunna utföra en skolskjutning, och det var innan han hade mordhotat tjejen i klassen.
Citera
2019-01-05, 11:09
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Onekligen psykopatvibbar. Att redan som liten börja plåga djur är inget bra tecken, dessutom med kniv redan då. Att föräldrarna uppenbarligen noterat att knivar och sonen inte var en bra kombo, osäkert hur, och försökte kontrollera det är väl gott. Men dom hade behövt kvalificerat stöd och hjälp.
Sökte dom aldrig kontakt med vården? Skolan borde uppmärksammat problemen tidigt?
Inte psykopat, den manipulativa och empatilösa delen tolkar jag saknas.
Citera
2019-01-05, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Inte psykopat, den manipulativa och empatilösa delen tolkar jag saknas.

Han lyckades övertala (manipulera) den yngre killen att följa med och empatin lyser med sin totala frånvaro från båda.
Senast redigerad av Remark 2019-01-05 kl. 11:18.
Citera
2019-01-05, 11:15
Medlem
Citat:
Tack! GM skulle med sin diagnos och utvecklingsstörning ha fått gå på särskola och fått bo på gruppboende där han hade fått den hjälp och omsorg han behöver. Alla tecken fanns där tydligt och att GM förblir ett "traumatiserat barn i huvudet" även i vuxenålder.

GMs handlingar tolkar jag som en produkt av ett misslyckat samhälle och omgivning. Hade kunnat undvikas ifall skolan, socialen och föräldrarna och tagit ansvar.

Sedan läggs stor skuld på mobbinggruppen i skolan, vem mobbar en utvecklingsstörd som GM? De som gått i hans klass och mobbat honom genom utfrysning är primärt ansvariga för att ha framkallat detta beteende mot BO.

Utfrysning och att göra någon ensam är det värsta man kan göra mot någon som GM?

Jag hoppade av under andra året men har svårt att se att någon av killarna i klassen ska ha mobbat honom, snarare så att alla drev med varandra. Sen har jag full förståelse att ingen ville umgås med honom med tanke på allt sjukt han berättade och hur han rent allmänt betedde sig.

Sen var många av tjejerna i klassen riktiga jävla rötägg så där törs jag inte säga om det förekommit mobbing eller inte.
Citera
2019-01-05, 11:16
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PewPew023
Nä det är inget jag kommer ihåg. Absolut obehaglig. Som jag sa så hade han ett väldigt avvikande betéende. Kändes mer som att gå med nån som skulle gått i låg/mellanstadiet och inte gymnasiet.

Vi brukade skämta om att han säkert skulle kunna utföra en skolskjutning, och det var innan han hade mordhotat tjejen i klassen.
Tjejen som mobbat honom och vänt klassen mot honom?
Citera
2019-01-05, 11:22
Medlem
Jag lägger all skuld på samhället här. Än en gång sviker skola/socialtjänst/psykvården.

Att hans familjesituation dessutom var trasig var ju något som redan var kännt sedan tidigare och inte ens där verkar dem gjort något.
Citera
2019-01-05, 11:25
Medlem
Citat:
Tjejen som mobbat honom och vänt klassen mot honom?

Denna tjejen minns jag som en av de mer lugna och ordentliga i klassen. Gjorde aldrig något väsen av sig. Har hört från andra från klassen att han var kär i henne men inte fick någon reaktion tillbaka och efter det ska ha mordhotat henne.
Citera
2019-01-05, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PewPew023
Jag lägger all skuld på samhället här. Än en gång sviker skola/socialtjänst/psykvården.

Att hans familjesituation dessutom var trasig var ju något som redan var kännt sedan tidigare och inte ens där verkar dem gjort något.

Ah så då är det lugnt att han nrutalt mördat en oskyldig, inget eget ansvar? Det här autistiska vraket borde avlivats vid födseln.
Citera
2019-01-05, 11:56
Medlem
Citat:
Tack! GM skulle med sin diagnos och utvecklingsstörning ha fått gå på särskola och fått bo på gruppboende där han hade fått den hjälp och omsorg han behöver. Alla tecken fanns där tydligt och att GM förblir ett "traumatiserat barn i huvudet" även i vuxenålder.

GMs handlingar tolkar jag som en produkt av ett misslyckat samhälle och omgivning. Hade kunnat undvikas ifall skolan, socialen och föräldrarna och tagit ansvar.

Sedan läggs stor skuld på mobbinggruppen i skolan, vem mobbar en utvecklingsstörd som GM? De som gått i hans klass och mobbat honom genom utfrysning är primärt ansvariga för att ha framkallat detta beteende mot BO.

Utfrysning och att göra någon ensam är det värsta man kan göra mot någon som GM?

Han är inte den enda kille som blivit grovt mobbad och utfryst i skolan. Skulle alla reagera som JF skulle vi ha hundratals såna mord årligen.
Han har självklart ansvar för sina handlingar.
Citera
2019-01-05, 12:08
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Han är inte den enda kille som blivit grovt mobbad och utfryst i skolan. Skulle alla reagera som JF skulle vi ha hundratals såna mord årligen.
Han har självklart ansvar för sina handlingar.
Hade detta kunnat förhindras på ett förnuftigt vis?
Citera
2019-01-05, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaMy
Hans sperma i hennes mun är en ledtråd...

Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Det är väldigt klarlagt att Emil våldtog Nella.

Du verkar ha blandat ihop det lite...
Emil påstår sig inte känt Nella men det är Johan som relativt nyligen flyttat till Fagersta.
Tror snorungen (Emil) är uppvuxen i Fagersta.
Nella och Emils mamma är/var vänner på Face.
Nella har gillat en bild på Emil och hans mamma.
Hur har man fått reda på hans namn egentligen?

Man tyckte ju att grabben var alldeles för ung för att bli inblandad i förhöret och och därför skall denne inte åtalas.

Tack för svar!
Citera
2019-01-05, 12:45
Medlem
Ja, han var ju anonymiserad i alla domar och sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in