Citat:
Ursprungligen postat av
PewPew023
Han hade ett väldigt avvikande betéende för en "normal" 16åring. Han var rädd för tjejbaciller kommer jag ihåg. Vet inte om du läste vad jag skrev i ett tidigare inlägg så tar det igen.
Han berättade hur han brukade döda grannens höns med kastknivar och sen låta sin hund slita dem i stycken för att grannen inte skulle veta vad som hänt.
Vid ett annat tillfälle berättade han om en gång han puttat ut sin flickvän från fönstret (Denna tjej i fråga vet jag också vem det är)
Och sist men inte minst så blev han avstängd från skolan bara några månader innan studenten då han mordhotat en tjej i klassen. Han hade lagt flertalet lappar i hennes skåp där han skrivit att han skulle skära halsen av henne bla.
Tack! GM skulle med sin diagnos och utvecklingsstörning ha fått gå på särskola och fått bo på gruppboende där han hade fått den hjälp och omsorg han behöver. Alla tecken fanns där tydligt och att GM förblir ett "traumatiserat barn i huvudet" även i vuxenålder.
GMs handlingar tolkar jag som en produkt av ett misslyckat samhälle och omgivning. Hade kunnat undvikas ifall skolan, socialen och föräldrarna och tagit ansvar.
Sedan läggs stor skuld på mobbinggruppen i skolan, vem mobbar en utvecklingsstörd som GM? De som gått i hans klass och mobbat honom genom utfrysning är primärt ansvariga för att ha framkallat detta beteende mot BO.
Utfrysning och att göra någon ensam är det värsta man kan göra mot någon som GM?