2019-01-05, 09:41
Medlem
På Facebook kan man läsa i kommentarer under inlägg Nellas mamma gjort.

Som Te x har Wetterskog tackat för han var fick delta på Begravningen. Vilket han ej räknat med.
Då svarw Nellas mamma något i stilen. "Självklart att du var välkommen"

Sedan ett annat inlägg där Wetterskog skriver att han har planer på att komma över. För han har presenter till Nellas dotter. Och mamman skriver att han är välkommen. Bara att höra av sig.

Vafan! Har hon helt glömt att han slagit och i princip våldtagit hennes dotter?

Hur fan funkar hon? Jag själv hade aldrig tolerera ett sådant svin på min älskade dotters begravning.
Och inte Heller hade jag välkomnat han till mitt hem.

Lite off topic. Men funderade bara på det nu när hans namn kom upp några sidor bak.
Citera
2019-01-05, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Är GM en produkt av sin omgivning med en psykiskt störd och dysfunktionell familj? Har samhället gjort rätt insats?

GM framstår inte efter att ha läst protokollet som en empatilös person, snarare en person fylld med frustration och destruktivt handlande som konsekvens.

Får någon annan en känsla av att han skulle vara psykopat?

Att som ung bruka våld mot djur är ju standard för psykopater. Han dödar grannens höns med kastkniv och lät därefter sin hund slita dem i stycken.
Att slå en dement på sin praktik och knuffa ut sin flickvän från ett fönster och skryta dom det tyder också på störning av det slaget.
Vad får folk ut av att sitta och leta tecken på empati och söka ursäkter för en sån person?
Citera
2019-01-05, 09:44
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
Han fick ca 16 år med idrottsanläggningar, tv-spel, terapi, bra mat serverad 4 gånger om dagen .. + ett ganska avslappnat och betalt jobb som möbelsnickare.. och socialt samspel med kvinnliga fångvaktare, som inte alltid är fula..

Hur lär man någon att dom har gjort fel med såna "straff". Avskräcker det andra från att begå samma typ av brott?

Du är trots allt inlåst när du sitter i fängelse och så jävla fantastiskt som du beskriver det är det inte. Det bästa vore dock om fanskapet aldrig mer släpptes ut. Förstår inte hur ett sånt här brott kan anses vara sonat efter ett antal år.
Citera
2019-01-05, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
Frågan är om BO's missbruksproblematik kan ha varit en riskfaktor i sammanhanget.

Hon hade lika gärna kunnat vara en undersköterska eller en fabriksarbetare på väg till eller från ett arbetspass. Hon hittades ju av en kille på väg till jobbet. Hon hade maximal otur.
Citera
2019-01-05, 09:56
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Vad är det för märkligt med det? Om du väljer att skaffa barn med en idiot (vilket nu verkar glasklart att pappan är) så får det också konsekvenser. I det här fallet problem med att fostra ett barn som glasklart har spår av sin idiotfarsa i sig. Man ska inte underskatta konsekvensen av miljö/arv.

Mamman är nog inte tillräckligt intelligent att göra den analysen. Idiot avlar barn med idiot. Det kan bara sluta på ett sätt.
Senast redigerad av Kid-Stardust 2019-01-05 kl. 10:11.
Citera
2019-01-05, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sistnämnda finns i tråden men resten låter ju helt weird likaväl och mer psykopat än lätt autism. Var det ingen som öht tog sådana varningssignaler på allvar och förmedlade dem?

Onekligen psykopatvibbar. Att redan som liten börja plåga djur är inget bra tecken, dessutom med kniv redan då. Att föräldrarna uppenbarligen noterat att knivar och sonen inte var en bra kombo, osäkert hur, och försökte kontrollera det är väl gott. Men dom hade behövt kvalificerat stöd och hjälp.
Sökte dom aldrig kontakt med vården? Skolan borde uppmärksammat problemen tidigt?
Citera
2019-01-05, 10:04
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Håller med. Låt mamman och den gulliga lilla pojken vara.

Och Emil måste ha växt i väldigt dåliga förhållanden för att han ska ha slutat såhär i bara 14 års åldern.

Emil var säker också en gullig liten pojke en gång i tiden. Vem är pappan till detta missfoster förresten?
Citera
2019-01-05, 10:21
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diabeteskoma
Retarderad?

Det där får du nog utveckla. Är jag retarderad för att jag undrar varför man har ljuddämpare på en leksakspistol eller är du bara ett arsle som måste hävda dig?
Citera
2019-01-05, 10:46
Medlem
[quote=f0rum|65822661]Emil H**p*l*
*=a[/QUOTE
Enligt rykten kommer han från ett hem med mycket våld, skitsnack o smutskastning mellan föräldrana. Pojken har nog sökt sig till denna iq befriade stolpskott som ev varit den enda vuxna människa som gett honom uppmärksamhet.
Killen har inte gått i skolan så säkert ett barn som pga vuxenvärldens oförmåga att ge honom sunda värderingar blivit ett offer för droger och våldsamma tv spel samt en sjuk människas fantasier.
Hans föräldrar borde straffas med fängelse pga försummelse av barn
Citera
2019-01-05, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusandme
Alberta i Kanada? Vad pratar du om , va har d m fallet att göra, din sketna idiot!

Det är sant att Simpson12s inlägg var rejält sinnesförvirrat, men det blir litet komiskt när du ilsknar till på den saken, samtidigt som du själv en minut tidigare skrev: "Så jävla många blattar, inte konstigt att detta sker mer och mer. När ska Sverige vakna, är vi helt jävla dumma och blinda inför det raskrig som pågår???"

Vilket är rätt malplacerat med tanke på att ingen enda blatte tycks figurera i just det här fallet.

Men både dina och Simpson12s inlägg skrevs ju kl 2-4 natt fredag-lördag, så ingen av er kanske var helt nykter när ni skrev?
Citera
2019-01-05, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoatPunk
Det där får du nog utveckla. Är jag retarderad för att jag undrar varför man har ljuddämpare på en leksakspistol eller är du bara ett arsle som måste hävda dig?

Du gjorde nog en onödigt negativ tolkning, jag uppfattade det skrivna som ett svar på din fråga, d v s man sätter en ljuddämpare på en soft airgun för att man är retarderad.

Jag skulle inte använt de orden (låter mest fånigt svengelskt), men i alla fall.

Sedan tror jag personligen att man sätter dit en sådan sak för att man tycker att puffran ser hårdare ut då. Larvigare saker än så har folk gjort, så det känns i mina ögon inte ett dugg osannolikt. Killen tycks ju utöver alla andra fel i huvudet, inte ha varit direkt mentalt mogen.
Citera
2019-01-05, 11:02
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PewPew023
Han hade ett väldigt avvikande betéende för en "normal" 16åring. Han var rädd för tjejbaciller kommer jag ihåg. Vet inte om du läste vad jag skrev i ett tidigare inlägg så tar det igen.

Han berättade hur han brukade döda grannens höns med kastknivar och sen låta sin hund slita dem i stycken för att grannen inte skulle veta vad som hänt.

Vid ett annat tillfälle berättade han om en gång han puttat ut sin flickvän från fönstret (Denna tjej i fråga vet jag också vem det är)

Och sist men inte minst så blev han avstängd från skolan bara några månader innan studenten då han mordhotat en tjej i klassen. Han hade lagt flertalet lappar i hennes skåp där han skrivit att han skulle skära halsen av henne bla.

Tack! GM skulle med sin diagnos och utvecklingsstörning ha fått gå på särskola och fått bo på gruppboende där han hade fått den hjälp och omsorg han behöver. Alla tecken fanns där tydligt och att GM förblir ett "traumatiserat barn i huvudet" även i vuxenålder.

GMs handlingar tolkar jag som en produkt av ett misslyckat samhälle och omgivning. Hade kunnat undvikas ifall skolan, socialen och föräldrarna och tagit ansvar.

Sedan läggs stor skuld på mobbinggruppen i skolan, vem mobbar en utvecklingsstörd som GM? De som gått i hans klass och mobbat honom genom utfrysning är primärt ansvariga för att ha framkallat detta beteende mot BO.

Utfrysning och att göra någon ensam är det värsta man kan göra mot någon som GM?
Senast redigerad av Tjena_67 2019-01-05 kl. 11:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in