Citat:
Ursprungligen postat av
Tjena_67
I FUP nämns lätt autism och ett psykiskt helvete hemma med en cancersjuk mamma och psykiskt sjuk pappa. Även kränkningar och nedtryckning genom att jämföra GM med sina framgångsrika bröder. Stor skam över att han är lågutbildad och utan arbete sedan 10 år tillbaka. Kombinera med mobbing och utfrysning i skola... Odlas hatisk frustration hos de flesta i en sån miljö?
Var GM snäll i skolan enigt dig? Hur utsatt var han? Hur kommer det sig att han gick på normalt gymnasium istället för sär när han har alla tecken på extra hjälpbehov?
Som terapisamtalen påvisar så hade det räckt med någon nära vän för att hans liv skulle räddats från detta?
Han hade ett väldigt avvikande betéende för en "normal" 16åring. Han var rädd för tjejbaciller kommer jag ihåg. Vet inte om du läste vad jag skrev i ett tidigare inlägg så tar det igen.
Han berättade hur han brukade döda grannens höns med kastknivar och sen låta sin hund slita dem i stycken för att grannen inte skulle veta vad som hänt.
Vid ett annat tillfälle berättade han om en gång han puttat ut sin flickvän från fönstret (Denna tjej i fråga vet jag också vem det är)
Och sist men inte minst så blev han avstängd från skolan bara några månader innan studenten då han mordhotat en tjej i klassen. Han hade lagt flertalet lappar i hennes skåp där han skrivit att han skulle skära halsen av henne bla.