Citat:
Ursprungligen postat av
lillskrot
Vilka är vi som folk, vilken är vår kultur, Sverige religiöst? Världens mest trolösa sekulariserade kultur.
De flesta matkulturer står sig bra mot svenska, får jag välja mellan asiatiskt och svenskt väljer jag asiatiskt. Hur samarbetar vi i Sverige idag tycker du? Vi har en regeringsbildning det går så där för.
Sverige och svenskarna är redan en död kultur.
Vi har unika traditioner som inte finns i några andra länder (Lucia, midsommarfirandet), detsamma gäller maträtter (inlagd sill, surströmming, julbord)..
Alla dessa traditioner och maträtter kommer ifrån vår kultur som härstammar från vikingarna. Det är
den kulturen jag anser är värd att bevara. Inte det hittepå som kom hit via någon öken-religion för några hundra år sen och "halloween" och sånt fjanteri.
Vad gäller regeringsfrågan.. bara för att några hjärntvättade psykopater i vår regering inte kan komma överens har inget att göra med det svenska konsensus-tänket. På den punkten är vi, då menar jag folket, generellt sätt väldigt bra. Det är en av anledningarna till att vi haft det så fredligt här, samt att brott och annat i princip har dalat de senaste 70 åren.. fram tills för något år sen eller något.