2019-01-04, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja det är ytterst pinsamt att soc i Fagersta inte har mer koll, fy f-n så dåligt rent ut sagt.
Ja men nu hoppas vi att det går vägen.
Om inte annat så att Nellas anhöriga får upprättelse.
Han får inget straff ändå, men skall heller inte komma undan med att bara vara vittne.
Hans dna va på Nella o det skall han få leva med oxå.
Det är inte mer än rätt
Citera
2019-01-04, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogge1234
Först blev hon våldtagen av den där Rikard,det ska bli ett sant nöje att ha ihjäl dig var hans sista ord..
upprörd ledsen över det är hon på väg till sin vänninna å stöter då på dessa två som scannat av hela samhället i jakt på att våldta och mörda,JF ljuger även åt henne att hon ska få leva..vilket jävla slut på livet dessa människor gav henne,hoppas hon blev medvetslös snabbt av all blodförlust..
Finns inga förmildrande omständigheter.
Alla vet vem dessa är..
JF åker in ett tag men han kommer komma ut.. de 3 borde tas om hand på ett ordentligt sätt ute i det fria så snart som möjligt..

Jag tror inte Johan, Billy, Edvin och Simon i Hudik kommer ut någonsin. Alla exempel på folk som varit uppe på nätterna och hängt på konstiga internetforum där dom fått tomtar på loftet.
Citera
2019-01-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorpan22
Om vi säger så här.
Fagersta är litet och sticker man då ut som BO med sitt leverne så visste många vem hon va.
Sedan så säger 14 åringen att han visste inte vem hon va, enkel matematik där.
De rörde sig i samma kretsar iaf hans pappa o båda föräldrarna va vänner m Nella, så jag har iaf väldigt svårt att tro att ingen av dem visste vem hon va.
Fjortisens lögner trir jag inte ett dugg på.
Så han visste vem hon va med säkerhet, fast han påstår annat.

Vilka latmaskar många är som tar upp plats i tråden med frågor som avhandlas för länge sedan, för att man inte orkar skumma igenom tråden.
JF var inte uppväxt där mordet skedde utan relativt ny på orten.
Senast redigerad av Firesnake 2019-01-04 kl. 17:08.
Citera
2019-01-04, 17:15
Medlem
SkogsKonungs avatar
Finns det en sammanfattning av händelseförloppet?
Citera
2019-01-04, 17:29
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Senaste är ju från 2017? varför ska de ge sig på Anna för? hon har ju inte gjort något och av vad jag förstått så har hon försökt få hjälp med Emil utan att få gehör för det, är det någon de ska ge sig på är det väl isåfall farsan?

Hon är trots allt ansvarig för att ha avlat ett barn med idioten till farsa. För ingen ska inbilla mig att han var en hedersknyffel som gick i kyrkan på söndagar när de träffades. Skaffar du barn med en idiot så får du också ta ansvar och städa framför dörren.
Citera
2019-01-04, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Hon är trots allt ansvarig för att ha avlat ett barn med idioten till farsa. För ingen ska inbilla mig att han var en hedersknyffel som gick i kyrkan på söndagar när de träffades. Skaffar du barn med en idiot så får du också ta ansvar och städa framför dörren.

Märkligt resoneman. Bara för att far är en idiot betyder det ju inte att ungjäveln automatiskt blir det. Att hon gjort sitt bästa framgår på tillräckligt många ställen för att man skall kunna droppa det ämnet tycker jag.
Citera
2019-01-04, 17:37
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Oddsen är låga på att två sådana psykfall träffas och börjar planera något liknande som tur är. JF är ju så jävla lågbegåvad uppenbart bara genom och kolla in hans facebook-profil .
Citera
2019-01-04, 17:45
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldMKensey
Aftonbladet skrev ”våldtagen två gånger” så jag undrade om tiden. Att man har hållt på så länge. Mord utomhus på det sättet tänker jag ska gå ”snabbt”.

Hon blev våldtagen av en annan samma natt, så det var nog därför de skrev så.
Citera
2019-01-04, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Svensk och 14 år.

Snarare någon finskhybrid.
Citera
2019-01-04, 17:55
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorpan22
Om vi säger så här.
Fagersta är litet och sticker man då ut som BO med sitt leverne så visste många vem hon va.
Sedan så säger 14 åringen att han visste inte vem hon va, enkel matematik där.
De rörde sig i samma kretsar iaf hans pappa o båda föräldrarna va vänner m Nella, så jag har iaf väldigt svårt att tro att ingen av dem visste vem hon va.
Fjortisens lögner trir jag inte ett dugg på.
Så han visste vem hon va med säkerhet, fast han påstår annat.

Vad spelar det för roll?
Citera
2019-01-04, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Äterkopplar till den person det handlar om.
Utöver den rättsmedicinska bedömningen om hur han var vid gärningstillfället/om han handlat under påverkan av en allvarlig psykisk störning - så framkommer den här bilden av JF i tidigt skede. Han låter inte direkt förvirrad, psykotisk, hallucinerande eller med vanföreställningar.

I inledande förhör redogör han klart och tydligt för händelseförlopp. Han åberopar själv ytterligare ett förhör, för han vill erkänna. Han ger en redogörelse som är flera timmar lång, detaljerad. Hans advokat får instruktioner från honom att inte diskutera detaljer och motiv i media. Advokaten säger fortsättningsvis att han mår förhållandevis bra och att han känner en lättnad över att ha erkänt.

Det är ju folk som fått RPV trots att dom inte varit förvirrade, psykotiska, hallucinerande eller har haft irrationella och absurda tankar. Dom har gjort medvetna val. Jag tänker på Motalakvinnan som mördade sin dotter med fentanylplåster och fejkade sitt eget självmordsförsök. Hon fick 2 år på Vadstena. Hon var kall och beräknande men rätten förstod inte det.

Uppenbarligen finns det ett lagrum för RPV som går utanför uppenbart bisarra gärningar. I Motalafallet svår depression.

Jag hoppas HovR gör klart vad som gäller i fortsättningen när gärningspersonen varit rationell och medveten om rum och tid.
Citera
2019-01-04, 18:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Det är ju folk som fått RPV trots att dom inte varit förvirrade, psykotiska, hallucinerande eller har haft irrationella och absurda tankar. Dom har gjort medvetna val. Jag tänker på Motalakvinnan som mördade sin dotter med fentanylplåster och fejkade sitt eget självmordsförsök. Hon fick 2 år på Vadstena. Hon var kall och beräknande men rätten förstod inte det.

Uppenbarligen finns det ett lagrum för RPV som går utanför uppenbart bisarra gärningar. I Motalafallet svår depression.

Jag hoppas HovR gör klart vad som gäller i fortsättningen när gärningspersonen varit rationell och medveten om rum och tid.
Jag vet inte riktigt vad du menar med "HovR gör klart vad som gäller" då påföljdsfrågan är juridisk (APS) och likaväl går via RPU - men visst finns det medvetna val, och sen är det väl graden av depression det beror på likaväl (med APS i åtanke) som ett ex.
Editerade slutet.
Senast redigerad av develi 2019-01-04 kl. 18:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in