2019-01-04, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
I det hänseendet är du korkad: Klart många konservativa 80-åringar återfinns på Flashback. En del känner sig tvingade till det, en del av generellt intresse och många kör bil.
Mig veterligen så vet hon inte vad Flashback är.Och den pianolärarinnan som haft kontakt med EH har aldrig träffat familjen privat.Men kanske hade M flera mentorer i piano ? Vad vet jag ?
Citera
2019-01-04, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Nu är det nog jag som är lite för korkad och inte trodde att Ms pianolärarinna som är en väldigt konservativ kvinna på snart 80 år inte sitter och skriver på Flashbacks forum.Och hur hon tar sig ut från Malmö till Bjärred för att filma i fönster...Men se så fel man kan ha.Men vi har bestämt skilda uppfattningar om familjen
Du vill locka fram min ålder och var jag bor. Men om du är släkt med Oskar vet du väl vem jag är
Citera
2019-01-04, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrZirkus
Ja det var ett fördomsfullt uttalande av Ellie. Och tvärsäkert som vanligt fast hon åter bara gissade. Och Missan blottade sig själv för att hon inte vill att falska uppgifter ska figurera i tråden. Missan kände familjen och ville dem väl. Fina Missan❤️
Falska uppgifter ?? Som att H skulle vara sjuk ?? Var det Missan som skrev det ?
Citera
2019-01-04, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Du vill locka fram min ålder och var jag bor. Men om du är släkt med Oskar vet du väl vem jag är
Snälla jag är absolut inte släkt med O....vad har du fått det ifrån.Jag vill heller inte smutskasta någon.Här finns en efterlevande stor släkt och gemensamma vänner som mår mkt dåligt fortfarande.Kan de kanske få lämna detta bskom sig.Och ja de sörjer A och M mer väl en någon här på ett forum som inte kände till dem.Det måste ni ju ändå förstå.Och låt släktingar Far och Mor färäldrar ha sin bild i minnet.
Citera
2019-01-04, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tack ”Missan27”!
Både för dina tankar och att du postar igen.
Jag som aldrig träffat Hanna, har samma tankar. Hur skulle en tunn kvinna kunna strypa/kväva sina två odrogade fullt medvetna 11 respektive 14 åriga barn? Det fodras enormt mycket. I teorin naturligtvis möjligt, men i praktiken?

I den här åldern börjar barnen växa om sina föräldrar. Vet du om Agnes var längre än Hanna?

Nej det var hon sbsolut inte.Hanna var lång välbyggd och vältränad.
Citera
2019-01-04, 12:54
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Falska uppgifter ?? Som att H skulle vara sjuk ?? Var det Missan som skrev det ?
Du menar alltså att H var frisk? Missan27 skrev: "Om Hanna - vet inte- var döende..." med betoning på om.

Konservativ, snart 80-årig pianolärarinna - säker på det? Inte jag.
Citera
2019-01-04, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrZirkus
Ja det var ett fördomsfullt uttalande av Ellie. Och tvärsäkert som vanligt fast hon åter bara gissade. Och Missan blottade sig själv för att hon inte vill att falska uppgifter ska figurera i tråden. Missan kände familjen och ville dem väl. Fina Missan❤️
Om nu Missan kände familjen...varför i hela friden har hon inte reagetat på det hon såg ? Det skulle vem som helst utav släktingar vänner etc.gjort om man sett något avvikande.
Citera
2019-01-04, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Du menar alltså att H var frisk? Missan27 skrev: "Om Hanna - vet inte- var döende..." med betoning på om.

Konservativ, snart 80-årig pianolärarinna - säker på det? Inte jag.
H var frisk ja....
Citera
2019-01-04, 13:04
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
H var frisk ja....
Inget cancerrecidiv som det har spekulerats om i ett helt år - tack!
Citera
2019-01-04, 13:12
Medlem
Citat:
Om nu Missan kände familjen...varför i hela friden har hon inte reagetat på det hon såg ? Det skulle vem som helst utav släktingar vänner etc.gjort om man sett något avvikande.
Absolut. Hon reagerade men som pianolärarinna kanske man inte känner sig bekväm med att ”lägga sig i”. Det fanns ju vad jag förstår många kring familjen som reagerade på olika sätt utan att blanda sig i. Som medmänniska kanske man frågar om allt är bra och får man då ett bekräftande svar kanske man nöjer sig med det.
Citera
2019-01-04, 13:12
Medlem
Citat:

Jag tycker att hon beskrivit båda föräldrarna mycket positivt. Iofs träffade hon dem bara en gång i veckan under ett par år. Konstigt att inte någon av närmaste reagerat på hur hans yttre förändrats. Till och med LU har vittnat att Oskar mått dåligt. Nu tror ju jag att detta är en ”vanlig” familicide-suicide, och då brukar de närmaste, föräldrar syskon osv, varit förda bakom ljuset. Kanske en del i en självmordsbenägen människa att visa en gladare yta för dem hen bryr sig om.
Citera
2019-01-04, 13:14
Medlem
Citat:
H var frisk ja....
Hanna hade väldigt ont. Kunde inte resa sig från soffan . När jag blev förhörd av polisen så nämnde jag det och polisens reaktion gjorde mig uppmärksam . Polisen ställde sin första och sista fråga ” när var det” vilken månad menade polisen. Varför visa intresse för Hannas smärta. Annars var dom inte speciellt intresserade av nåt tyvärr. Dom hade redan bestämt sig flera månader sen att båda föräldrarna hade gjort det. Jag är inte säker på om tysk el engelsk polis hade gjort på samma sätt. Klart polisen gjorde sitt arbete. Men i det minsta laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in