2019-01-04, 04:29
Medlem
morrhuggs avatar
För min egen del märkte jag inte av så mycket av feminismen då jag växte upp, blev ju själv indoktrinerad i den. Det kändes normalt då.

Nu, några årtionden senare märker vi av effekterna av att inte bara tillåta abort, men rent av uppmuntra till den. Man har glorifierat en "karriär" för kvinnorna, något man absolut ska sträva efter. Man har uppmuntrat en kultur där man ska förverkliga sig själv, ut och resa, samt "jag ska kunna bete mig hur jag vill, klä mig hur jag vill och inte riskera något alls" oavsett vad man gör, utöver det ser man att vi ska "avsexualisera brösten", free the nipple, slutwalks. I årtionden har man svartmålat män som dumma, inkompetenta och rent av "förtryckande", för att inte tala om den så kallade "våldtäktskulturen" vi tydligen hade för 20 år sedan. Samtidigt har man framhållit kvinnor som något som är bra, något att sträva efter. Detta har man gjort i yrke efter yrke, oavsett om man fått sänka kraven eller ej.

Bla bla bla... det är nog ingen här som inte följt detta fenomen och inte vet vad jag talar om.

Min fråga är följande - om ni följt detta under minst 10 års tid, tycker ni idag som ni gjorde då? Ser ni konsekvenserna? Om ja, berätta vad som fick dig att se dessa, och när. Om nej, utveckla.
Citera
2019-01-04, 05:17
Bannlyst
Positiva konsekvenser för de som tycker att kvinnor och män ska ha samma rättigheter.

Negativa konsekvenser för de som tycker att kvinnors enda syfte i livet är att vara hemmafruar, sköta om hushåll, ungar och behaga sina män som marionettdockor.

Då förstår jag om man ifrågasätter feminism.

Feminism medför även negativa konsekvenser för de som tycker att kvinnor förtjänar och ska tolerera att sexuellt objektifieras av män och bara har sig själva att skylla ifall de blir våldtagna eller sexuellt antastade.

Nu kan ju inte dessa missfoster begå övergrepp mot kvinnor och komma undan med det lika lätt som tidigare!!! Bedrövligt.

Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Man har glorifierat en "karriär" för kvinnorna, något man absolut ska sträva efter.
Varför skulle man inte uppmuntra kvinnor till att göra karriär?
Senast redigerad av ixan 2019-01-04 kl. 05:42.
Citera
2019-01-04, 06:20
Avslutad
Det är inte feminism som är problemet, det är vi män! Vi behöver gallra bort ett gigantiskt antal av de mest värdelösa männen samt män som oförtjänt innehar förnäma poster som istället kan tillfalla kvinnor.
Vi kan börja med ett enda stort battle-royal eller hunger games för oss karlar, dör hälften av oss vore det perfekt, oorganiserade och PTSD-drabbade som de överlevande skulle vara vore det omöjligt för dessa att uppträtthålla patriarkatet!

Så då får vi ett paradis för både man och quinna.

Vad säger ni karlar, är ni med? Kan delta i första ronden för att föregå med gott exempel. 🤪
Citera
2019-01-04, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Det är inte feminism som är problemet, det är vi män! Vi behöver gallra bort ett gigantiskt antal av de mest värdelösa männen samt män som oförtjänt innehar förnäma poster som istället kan tillfalla kvinnor.
Vi kan börja med ett enda stort battle-royal eller hunger games för oss karlar, dör hälften av oss vore det perfekt, oorganiserade och PTSD-drabbade som de överlevande skulle vara vore det omöjligt för dessa att uppträtthålla patriarkatet!

Så då får vi ett paradis för både man och quinna.

Vad säger ni karlar, är ni med? Kan delta i första ronden för att föregå med gott exempel. 🤪

Jag är helt för allas rätt till självförverkligande, och lika rättigheter för alla.

Det är dock inte vad feminism idag förespråkar.. Idag flyr kvinnor själva feminismen för den i stort sett blivit direkt jämförbar med nazism.
Citera
2019-01-04, 06:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Jag är helt för allas rätt till självförverkligande, och lika rättigheter för alla.

Det är dock inte vad feminism idag förespråkar.. Idag flyr kvinnor själva feminismen för den i stort sett blivit direkt jämförbar med nazism.
Vad förespråkar dagens feminism och på vilket sätt är den jämförbar med nazism?
Citera
2019-01-04, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ixan
Vad förespråkar dagens feminism och på vilket sätt är den jämförbar med nazism?

Den förespråkar kvinnodominans över män. Ofta till och med utrotandet av män.

Du ser inga feminister argumentera för att kvinnor ska kvoteras in i gruvbranchen, det är bara till dom bra jobben kvinnor ska kvoteras in.
Citera
2019-01-04, 06:47
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
För min egen del märkte jag inte av så mycket av feminismen då jag växte upp, blev ju själv indoktrinerad i den. Det kändes normalt då.

Nu, några årtionden senare märker vi av effekterna av att inte bara tillåta abort, men rent av uppmuntra till den. Man har glorifierat en "karriär" för kvinnorna, något man absolut ska sträva efter. Man har uppmuntrat en kultur där man ska förverkliga sig själv, ut och resa, samt "jag ska kunna bete mig hur jag vill, klä mig hur jag vill och inte riskera något alls" oavsett vad man gör, utöver det ser man att vi ska "avsexualisera brösten", free the nipple, slutwalks. I årtionden har man svartmålat män som dumma, inkompetenta och rent av "förtryckande", för att inte tala om den så kallade "våldtäktskulturen" vi tydligen hade för 20 år sedan. Samtidigt har man framhållit kvinnor som något som är bra, något att sträva efter. Detta har man gjort i yrke efter yrke, oavsett om man fått sänka kraven eller ej.

Bla bla bla... det är nog ingen här som inte följt detta fenomen och inte vet vad jag talar om.

Min fråga är följande - om ni följt detta under minst 10 års tid, tycker ni idag som ni gjorde då? Ser ni konsekvenserna? Om ja, berätta vad som fick dig att se dessa, och när. Om nej, utveckla.

Rörigt och gnälligt inlägg. Vad är det som ska diskuteras?
Citera
2019-01-04, 06:49
Avslutad
Citat:

Jag tror inte på det där, feminismen is marching stronk!
Citera
2019-01-04, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ixan
Positiva konsekvenser för de som tycker att kvinnor och män ska ha samma rättigheter.

Fel, då feminismen kämpar för att kvinnor ska ha fler rättigheter än män.
Citera
2019-01-04, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Jag tror inte på det där, feminismen is marching stronk!

8% av Englands kvinnor räknar sig idag som feminister, ca 10% i USA.

För 20 år sedan var det närmare 100%. Det är en rörelse människor flyr.
Citera
2019-01-04, 06:55
Avslutad
Citat:
8% av Englands kvinnor räknar sig idag som feminister, ca 10% i USA.

För 20 år sedan var det närmare 100%. Det är en rörelse människor flyr.

Det var ju tråkigt, men nog ska vi få det att vända! Patriarkatet måste krossas!
Citera
2019-01-04, 07:01
Bannlyst
Citat:
Den förespråkar kvinnodominans över män. Ofta till och med utrotandet av män.

Du ser inga feminister argumentera för att kvinnor ska kvoteras in i gruvbranchen, det är bara till dom bra jobben kvinnor ska kvoteras in.
Eftersom att kvinnor könsdiskriminerats under lång tid och inte fått de "bra" jobben trots att de varit kvalificerade för dem.

Man har fullkomligt skitit i kvinnors kunskaper, meriter och utbildningsnivåer, utan istället prioriterat arbetssökandes kön och etnicitet.

Många kvinnor och personer med utländska namn fick inte ens chans till arbetsintervjuer ens en gång.

Hur ska man göra för att undvika diskriminering utan kvotering? Vad finns det för andra alternativ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in