2019-01-02, 15:14
Medlem
Centauris avatar
Fortsättning på tråden "börsnedgång 2018".

Jag är övertygad om att nedgången fortsätter. Är fortsatt extremt likvid, men kommer att börja investera de kommande månaderna i omgångar ända in i 2020.

Hur tänker ni andra om den fortsatta nedgången och hur ser era investeringsplaner ut?
Citera
2019-01-02, 15:16
Medlem
AquaRegias avatar
Fortsätter att månadsspara som vanligt.
Citera
2019-01-02, 15:38
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Fortsätter att månadsspara som vanligt.

Precis, köper som vanligt
Citera
2019-01-02, 15:48
Medlem
Luftgevars avatar
Ligger 100% likvid just nu och gjort det sen November. Det bara väller på med negativa nyheter i marknaden, nästan alla inköpsindex pekar ju nedåt månad efter månad, det är ingenting investerarna vill se om dom ska fortsätta spä på marknaden. Med det sagt kommer jag börja småköpa i mitten av 2019 kanske.
Citera
2019-01-02, 16:08
Medlem
Bara köra på som vanligt. Var lite oroande någon månad sedan dock.
Citera
2019-01-03, 16:49
Medlem
Centauris avatar
Underbart, nedgången fortsätter. Inte en chans att jag investerar i nuläget. Bara att invänta att S&P 500 ligger på cirka 1500. Då går man in.
Citera
2019-01-03, 16:59
Medlem
Unizeros avatar
4:e kvartalet skall rapporteras dom kommande veckorna, så det kommer ge en ganska bra fingervisning om hur man bedömer att börjar av 2019 kommer se ut.

Om bolag såsom Volvo lastbilar rapporterar lägre orderingång så är det dags att se upp!
Citera
2019-01-03, 17:07
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Underbart, nedgången fortsätter. Inte en chans att jag investerar i nuläget. Bara att invänta att S&P 500 ligger på cirka 1500. Då går man in.
Blir inget mer investerande för dig i detta livet alltså.
Citera
2019-01-03, 17:09
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Blir inget mer investerande för dig i detta livet alltså.

Aa, jag är en robot. 1500 eller inget.

Du tror inte att man kan revidera sin åsikt beroende på hur ekonomin utvecklar sig?
Citera
2019-01-03, 21:13
Medlem
ArchJews avatar
Rött januari och februari. Svarta siffror tidigast i mars. Sedan kommer vi röra oss horisontellt länge. Men med ökad volitalitet.

Med QT och minskad tillväxt i Asien och ett Schiller PE som är för högt har vi tur om vi undviker en kraftig börskrasch. Finns väldigt få ljusglimtar just nu. Rapportsäsongen drar dock igång snart så då får vi det svart på vitt. Just nu är det mycket känslor och mycket panik för de som satsat pengar de ej har råd att förlora.
Citera
2019-01-03, 21:46
Medlem
Nu har "kraschen" folk pratat om i flera år dragit igång på riktigt. Majoritet röda börsdagar flera år framöver tills botten är nådd. Dåliga kommande rapporter kombinerat med svaga avslutet på 2018 och att "alla vet" att en nedgång är att vänta tror jag räcker för att folk ska bli rädda nog att sälja. Dessutom har räntorna vänt uppåt.

Min egen tankebana kring detta, den som lever får se. ☺

Fortsätter handla per månad som vanligt men ökar på köpen med en del likvida medel efter att jag sålt hälften av portföljen i november.
Citera
2019-01-03, 22:22
Medlem
Imnshos avatar
Jag ligger helt likvid i bankkonton med min privata "stash" och har det mesta av pensionspengarna i räntefonder och traditionell försäkring. Sålde av lite Black Rock Gold från PPM ikväll eftersom det gått som en raket på slutet.

Troligen kommer det ett sucker rally nån gång de närmaste veckorna, men det är inget jag kommer att försöka hänga med på.

Däremot tror jag det stora raset kommer senare under 2019, när finanssektorn smittats av nedgångarna. Derivataffärer och fastighetshajar kommer att börja ruttna och ta lite banker med sig ner i djupet. Kan dyka upp nåt nytt Lehmann då. Först i det läget går jag in lite tyngre på shortning.

Men för tillfället sitter jag "lugn i båten" som de s.k. experterna brukar säga, och ser på när paniken börja spridas i omvärlden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in