Citat:
Moralensväktare|64605312] Postat: 2018-07-10, 16:33
Det stämmer man fann blid inledningsvis i lägenheten och då är det regel att avspärrningen utökas. Den mängden blod som fanns var inte stor så det behöver inte vara färskt blod och kan komma från barnen. Det som var av avgörande betydelse för att man misstänkte människorov var inledande förhören med UW och digitala spår.
GilGrissom82|64605989] postat: 2018-07-10, 18:02
Var det ett formellt förhör som hölls inledande med UW?
Moralensväktare|64606003] Postat: 2018-07-10, 18:05
Ja, det gjordes på plats i LW lägenhet.
Moralensväktare|64607218] Postat: 2018-07-10, 20:25
UW var på plats på morgonen när första polispatrullen anländer till LW bostad och gör då en anmälan om att LW var försvunnen. När man sen går igenom digitala enheter så väljer man att rubricera det som människorov. Vilket ger polisen mera befogenheter att driva utredningen framåt.
------------
Kanske ska kommentera dom digitala spår som dragits så stora växlar på.
SD och LW har haft, med vissa avbrott, i stort, under flera år, haft daglig kontakt både som geocatchare, grannar och smyg-offentligt könsumgänge. Att dom inte skulle haft digital kontakt när båda skulle ut på varsin resa vore onaturligt. Hade den digitala kontakten haft minsta bäring i mordet på LW så ska jag äta upp min cykel om inte SD då häktats på sannolika skäl.
I sammanhanget bör tilläggas att UWs första förhör gav polisen anledning att omrubricera från "försvunnen person" till kidnappning/människorov (av SD
) vilket gjorde att kroppen trots att den fanns ynka 120 m från LW bostad inte hittades förens efter 4 dygn
Man blir fortfarande förbaskad över klantigheten.
Edit: Blodet som nämns visade sig inte av intresse för utredningen
Det stämmer man fann blid inledningsvis i lägenheten och då är det regel att avspärrningen utökas. Den mängden blod som fanns var inte stor så det behöver inte vara färskt blod och kan komma från barnen. Det som var av avgörande betydelse för att man misstänkte människorov var inledande förhören med UW och digitala spår.
GilGrissom82|64605989] postat: 2018-07-10, 18:02
Var det ett formellt förhör som hölls inledande med UW?
Moralensväktare|64606003] Postat: 2018-07-10, 18:05
Ja, det gjordes på plats i LW lägenhet.
Moralensväktare|64607218] Postat: 2018-07-10, 20:25
UW var på plats på morgonen när första polispatrullen anländer till LW bostad och gör då en anmälan om att LW var försvunnen. När man sen går igenom digitala enheter så väljer man att rubricera det som människorov. Vilket ger polisen mera befogenheter att driva utredningen framåt.
------------
Kanske ska kommentera dom digitala spår som dragits så stora växlar på.
SD och LW har haft, med vissa avbrott, i stort, under flera år, haft daglig kontakt både som geocatchare, grannar och smyg-offentligt könsumgänge. Att dom inte skulle haft digital kontakt när båda skulle ut på varsin resa vore onaturligt. Hade den digitala kontakten haft minsta bäring i mordet på LW så ska jag äta upp min cykel om inte SD då häktats på sannolika skäl.
I sammanhanget bör tilläggas att UWs första förhör gav polisen anledning att omrubricera från "försvunnen person" till kidnappning/människorov (av SD
) vilket gjorde att kroppen trots att den fanns ynka 120 m från LW bostad inte hittades förens efter 4 dygn
Man blir fortfarande förbaskad över klantigheten.
Edit: Blodet som nämns visade sig inte av intresse för utredningen
Det enda vi är överens om här att man blir förbaskad på klantigheten att man inte hittade henne. Och förmodligen är blodet inte av intresse för utredningen, iaf har den inte kunnat binda mgm till brottet.
Men att UW är att anklaga för att de inte hittade LW pga av omrubriceringen är väl helt uteslutet? Är det UWs fel?
Jag kan inte av de citerade inläggen se att UW pekade ut SD?
- Att man gjorde förhör med UW och de digitala spåren gjorde att man misstänkte människorov. Här står inget om att det var SD som UW pekade ut?
Han kan naturligtvis ha gjort det, men det är ju inget som bevisar det?
- Att UW var på plats i LWs bostad har ju inget heller med att han skulle ha pekat ut SD? Självklart har han förhörts.
Det kanske var de digitala spåren som pekade mot SD? Han har ju haft kontakt med LW på kvällen, det vet vi.
Slagningar på LW går på någon minut. Man får snabbt upp de tidigare anmälningarna.
Jag tänker också på att ett av barnen och sedan även UW hade kontakt med SD på morgonen. Enligt Medinsyn (vet inte hur tillförlitlig postaren är) har SD själv kontaktat de som han misstänkte skulle ha haft kontakt med LW på kvällen för mordet. Det borde väcka misstankar hos polisen. Hans eget beteende kan fått polisen att vara extra vaksamma.
- Hur vet du att:
"SD och LW har haft, med vissa avbrott, i stort, under flera år, haft daglig kontakt både som geocatchare, grannar och smyg-offentligt könsumgänge."?
Vet du att de har haft daglig kontakt?
Vet du att de har haft "smyg-offentligt könsumgänge"?
Jag skulle vilja påstå att du/vi inte vet det.
Min tro är annan än din tro.
Jag tror att LW inte har haft en sexuell relation till SD den senaste tiden. Jag misstänker att hon har försökt att bryta sig loss, men att det har varit svårt.
Hon kan tidigare ha blivit utsatt för trakasserier, kanske när hon försökte bryta sig loss tidigare:
Inlägg av Dahliabelle 3/7:
"Angående m.g.l. (ML) så har jag hört att han och LW delade hotellrum i början av november 2016, när de deltog på ett stort event (som kallas FAD) i Linköping.
En bekant till mig pratade mycket med LW under den här tiden, och LW anförtrodde hen mycket om SD. Min bekant tyckte att det var lite jobbigt då hen var vän med ML, och samtidigt visste att LW gick bakom hans rygg med SD.
Vad jag minns, så var det vid den tiden någonting om att LW ville avsluta med SD, men SD ville inte, och hotade med att sprida vissa bilder och filmsnuttar (?) som LW hade skickat till honom. Kan det vara detta som låg till grund för ofredandeanmälan som hon sedan inte gick vidare med?
Min bekant har också fått sin telefon genomsökt av Örebropolisen. Om hen lämnade in den frivilligt eller om de beslagtog den vet jag inte. Mycket möjligt att det var frivilligt, då hen var vän med LW.
Hen har dessutom ordentligt styrkt alibi, så tänk inte ens tanken.
EDIT: Ändrade lite, jag vet inte säkert att de delade hotellrum. Jag var inte där."
https://www.flashback.org/sp64529183
En bekant till mig pratade mycket med LW under den här tiden, och LW anförtrodde hen mycket om SD. Min bekant tyckte att det var lite jobbigt då hen var vän med ML, och samtidigt visste att LW gick bakom hans rygg med SD.
Vad jag minns, så var det vid den tiden någonting om att LW ville avsluta med SD, men SD ville inte, och hotade med att sprida vissa bilder och filmsnuttar (?) som LW hade skickat till honom. Kan det vara detta som låg till grund för ofredandeanmälan som hon sedan inte gick vidare med?
Min bekant har också fått sin telefon genomsökt av Örebropolisen. Om hen lämnade in den frivilligt eller om de beslagtog den vet jag inte. Mycket möjligt att det var frivilligt, då hen var vän med LW.
Hen har dessutom ordentligt styrkt alibi, så tänk inte ens tanken.
EDIT: Ändrade lite, jag vet inte säkert att de delade hotellrum. Jag var inte där."
https://www.flashback.org/sp64529183