2019-01-01, 13:06
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Ingrid Lomfors, förnekande överintendent för Forum för levande historia skriver i Aftonbladet.

"Jag har inte heller – som Busch Thor påstår – hävdat att det 'inte finns någon inhemsk svensk kultur'. Ett uttalande jag skulle 'efter hård kritik backade ifrån'. Jag kan omöjligen backa från något jag aldrig ha påstått."

Bild på sanningen.
http://www.friatider.se/sites/default/files/styles/wide/public/fgfg55656tggh.png

Det är faktiskt dags för Ingrid Lomfors att avgå/sparkas.

Jag har inte hört upplägget, men det kunde ju bara vara en lista med myter som hon senare avsåg argumentera mot ?
Citera
2019-01-01, 13:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Jag tycker inte det. Det här är verkliga problem och det viktigt att de belyses så mycket som möjligt. Att personer som riktar viss kritik mot etablissemanget sedan får utstå ad hominem-attacker är inget skäl att censurera sig. Det tycker jag är en sinnessjuk inställning.

Finns skäl till varför dessa myndigheter, för att inte säga landet som helhet, utvecklas dysfunktionellt. Det kallas subversion.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Subversion

Se gärna intervju med Lasse Wilhelmson.
https://www.youtube.com/watch?v=bP-irz5_roE

Det behövs inga galna ideologier, bara maktfullkomlingar och myndigheter med självbevarelsedrift som vidmakthåller dårskapet för egen vinnings skull, med bland annat riktad agitation på forum som Flashback där man har sina betalda legohjon och algoritmer som främsta ”opinionsbildare”.

Ockhams rakkniv och att man följer pengarna räcker långt. Judiska konspirationer kommer långt ner på listan över kandidater att skuldbelägga för det svenska förfallet.

Däremot alla värdelösa och intrigerande
cucks och batikhäxor i statsapparaten. Där, om något skulle man behöva rensa ordentligt och uppgradera systemet med därtill lämplig och tillbörlig datorkraft och kompetent personal:

https://www.ibm.com/analytics/us/en/industry/government/index.html
IBM helps governments around the world provide for and protect their citizens with analytic solutions spanning the wide range of government responsibilities, including public safety, defense, national intelligence, social programs, cyber security, and finance and operations.
Senast redigerad av redshift 2019-01-01 kl. 13:16.
Citera
2019-01-01, 13:20
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausererik
Självförakt. Kulturförnekande. Förminskade av det Svenska. Det är så det sett ut i snart 40 år.
Det kulturförnekande folket måste bli det kulturbejakande folket. Alla dessa människor som förminskar Sverige, som sprider förakt och förnekar det Svenska måste ersättas av personer som lyfter fram det Svenska. Vi är ju grymma på allt från forskning, ingenjörskonst, organisationskultur, samarbete mm mm. Varför får alla dessa kulturförnekare fortsätta att trycka ner oss i skorna? Sparka bort dem. De är som den där giftiga ormen i sagan om ringen, han som kopplar greppet om kungen, som får honom att ”sova” i djup passiv dvala.
Ja som Ormtunga. Jag tror att Tolkien kan ha haft en jude som inspiration för den rollen. Det har ju mycket varit agendajudens roll genom historien; rådgivaren som förgiftar kungens sinne och fördärvar riket inifrån.

Som Ingrid Lomfors. Tänk vilken fräckhet att som jude stå och proklamera inför den svenska statsministern att det inte finns någon svensk kultur, att rikets folk inte är värt att bevara och bör bytas ut mot främlingar och sedan få applåder för det från samme statsminister. Då har man bearbetat den statsministerns sinne rätt väl i en självdestruktiv riktning. Det är som taget ur en ond saga.
Citera
2019-01-01, 13:24
Medlem
guderis avatar
Bara det faktum att det här har aktiverat mer eller mindre hela vänstern i någon form av damage control säger väl mer om huruvida det är sant eller ej än någonting som EBT påstod.
Aktivismen inom våra myndigheter är en cancer på hela det demokratiska systemet, vad spelar det för roll vilka vi röstar fram att företräda os, om yrkeskåren inom förvaltningarna agerar efter eget politiskt intresse.

Det är hög tid att införa både tjänstemannaansvar och en yrkeskod som belönar professionalism och bestraffar aktivisv.
Senast redigerad av guderi 2019-01-01 kl. 13:27.
Citera
2019-01-01, 13:28
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Konspirationsteorier för att fira in det nya året? Låt oss se nu, judarna är enligt er:

1. Kommunister samtidigt som de är kapitalisterna som styr USA.
2. Ligger bakom all invandring till Europa samtidigt som det är de som flyr Malmö pga...
3. Styr svenska myndigheter samtidigt som Israel ogillar UD och Wallström rätt ordentligt.

Dags för ett nyårslöfte? Vad sägs om att försöka tänka logiskt och lämna sekten? För det ni är med i är inte ett politiskt parti, det är en religion/sekt.

Jag kan lova er att svenska myndigheter inte styrs av någon "judisk konspiration". Borde inte den svenska ekonomin gå litet bättre då?

Förvänta dig inte att antisemitiska konspirationsteoretiker ska vara mottagliga för rationella argument. För dessa är alla problem judarnas fel, oavsett vad det handlar om.

Den så kallade "myndighetsvänstern" styrs inte av judar, och judarna konspirerar inte mot Ebba Busch Thor. Förmodligen är svenska judar överrepresenterade bland KD:s väljare med tanke på alternativen.
Citera
2019-01-01, 13:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Bara det faktum att det här har aktiverat mer eller mindre hela vänstern i någon form av damage control säger väl mer om huruvida det är sant eller ej än någonting som EBT påstod.
Aktivismen inom våra myndigheter är en cancer på hela det demokratiska systemet, vad spelar det för roll vilka vi röstar fram att företräda os, om yrkeskåren inom förvaltningarna agerar efter eget politiskt intresse.

Word!

Bara idioter röstar i en bananrepublik som svärje.

Våga vägra rösta och gör denna representativa fars illegitim.

Direktdemokrati åt folket i kombination med ett rationaliserad och optimerad statsapparat.

UT med det statligt finansierade och konspirerande patrasket på gatorna.
Citera
2019-01-01, 13:31
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Vänstern vill gärna se sig själva som rebeller som kämpar mot makten men faktum är att de är maktens instrument idag, en del av etablissemanget. "Myndighetsvänstern". De har under lång tid inte haft något att förlora på att proklamera sin unkna värdegrund™. Idag är det istället alternativhögern som är rebellerna, dissidenterna som verkligen riskerar något när de offentligt tar ställning.
Citera
2019-01-01, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Vänstern vill gärna se sig själva som rebeller som kämpar mot makten men faktum är att de är maktens instrument idag, en del av etablissemanget. "Myndighetsvänstern". De har under lång tid inte haft något att förlora på att proklamera sin unkna värdegrund™. Idag är det istället alternativhögern som är rebellerna, dissidenterna som verkligen riskerar något när de offentligt tar ställning.

Skit i värdegrunden.

Det handlar bara om makt och stålar. Få in det i ditt huvud en gång för alla så ska du se att all förvirring och dimridåer inne i din tomma skalle skingras.

Hur djävla svårt att begripa ska det behöva vara egentligen?
Citera
2019-01-01, 13:47
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Skit i värdegrunden.

Det handlar bara om makt och stålar. Få in det i ditt huvud en gång för alla så ska du se att all förvirring och dimridåer inne i din tomma skalle skingras.

Hur djävla svårt att begripa ska det behöva vara egentligen?
Skulle gärna skita i värdegrunden™ om det inte vore för att den dagligen trycks ned i mitt folks halsar genom agendamedia. Du tycker vi ska gapa, svälja och hålla käft?

Visst handlar mycket om makt och pengar men jag ser ingen motsättning till det i det jag skrev. Förstår inte vad du är ute efter. Jag antar att du vill att vi ska sluta nämna judar?
Senast redigerad av PK-befriad 2019-01-01 kl. 13:51.
Citera
2019-01-01, 13:48
Medlem
Fizzlors avatar
Kulturmarxisterna ogillar skarpt när folk belyser deras ljusskygga agendor. Simple as that.
Citera
2019-01-01, 13:54
Medlem
Alla som vet och kan något skall naturligtvis betraktas som folkets fiender. Förtjänst och skicklighet bör förbjudas.
Citera
2019-01-01, 13:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Skulle gärna skita i värdegrunden™ om det inte vore för att den dagligen trycks ned i mitt folks halsar genom agendamedia. Tycker du vi ska gapa, svälja och hålla käft?

Visst handlar mycket om makt och pengar men jag ser ingen motsättning till det i det jag skrev. Förstår inte vad du är ute efter.

Skit i judar, budskapet och agendasättandet. Det är bara en dimridå för att svineriet i statsappraten kan fortgå utan att bli ifrågasatt.

Gå på finansiären/bidragsgivaren för MSM och statsmedia istället.

”Myndighetsvänster” är en rak höger rätt in i solar plexus på det korrupta och maktgalna intrigerande tjänstemannastyret som råder i svärje.

MSGA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in