2018-12-31, 15:54
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du har just pekat på ett område där kvinnor är långt mycket bättre än män...
BORTFÖRKLARINGAR. Grattis till att du hittade åtminstone ett område.

Halmgubbe! Jag har aldrig påstått att kvinnor är mycket bättre än män i schack. Så fort vetenskapliga studier stödjer min ståndpunkt och knäcker din världsbild av män överlägsna kvinnor i alla intellektuellt krävande områden, avfärdar du dem som bortförklaringar. Så bekvämt...
Citera
2018-12-31, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Halmgubbe! Jag har aldrig påstått att kvinnor är mycket bättre än män i schack. Så fort vetenskapliga studier stödjer min ståndpunkt och knäcker din världsbild av män överlägsna kvinnor i alla intellektuellt krävande områden, avfärdar du dem som bortförklaringar. Så bekvämt...
Jodå. Du hävdar konstant och har gjort så genom hela tråden att kvinnor alltid är lika bra eller bättre än män på allt men att dessa eviga ”patriarkala strukturer” gör att kvinnor konstant ”framstår” som sämre.
Citera
2018-12-31, 23:13
Medlem
Citat:
När det gäller att överleva svält, epidemier och slaveri, så är kvinnor generellt starkare än män. Kvinnor klarar av banala förkylningar utan att som ”stora starka karlar” känna sig som om de ligger på dödsbädden. Du minns väl den gamla välkända reklamen för förkylningsmedicinen Echinagard, där den riktigt snuvige mannen jämrar sig som den jättebebis han är.

Du ser att muskelstyrka inte är den enda styrkan utan är bara en pytteliten del av en människas totala styrkekapacitet.

(FB) Är kvinnor bättre än män på något?
(FB) Är kvinnor bättre än män på något?

Alla människor har både styrkor och svagheter. Knyppling och virkning är inte någon könsspecifik styrka, lika lite som matematik, schack, polyglottism och andra talanger är det.

Nu är ju det bara en reklamfilm, och har noll med verkligheten att göra.
Min erfarenhet är att kvinnor är bra mycket gnälligare (generellt) än män när det gäller sjukdomar.

Män har dessutom mycket högra smärttålighet (i alla kategorier) än vad kvinnor har, även om det påstås det motsatta.
Citera
2019-01-01, 03:37
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
15 argument med titeln Offerkofta i ett enda inlägg. Nytt världsrekord?

"Grabbig miljö", ett SCHACKBORD?

Med offerkofta på blir man inte världsmästare. lupac har omedvetet visat varför 99 av 100 schack-genier än män.

Dina argument har redan tagit slut, ser jag. Det är helt förståeligt med tanke på att du har fått för dig att det svenska samhället skulle fungera bättre om endast män med lön fick rösträtt. Lyckligtvis är du en av de få personer som har den mossiga inställningen. I sällskap med andra bittra, osäkra, kvinnohatande och misslyckade småpittar med mindervärdeskomplex här i feministforumet. Sådana som flitigt använder sina offerkoftor som snuttefiltar och snyftar över sina förlorade manliga privilegier.

Såja, snyt du dig i offerkoftan. Det lättar ska du få se.
Citera
2019-01-01, 03:49
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Jodå. Du hävdar konstant och har gjort så genom hela tråden att kvinnor alltid är lika bra eller bättre än män på allt men att dessa eviga ”patriarkala strukturer” gör att kvinnor konstant ”framstår” som sämre.

Och du hävdar konstant genom hela tråden att män alltid är överlägsna kvinnor och att det beror på biologi - att genialitet endast är kopplad till det manliga könet. Kvinnor är alltså i dina ögon medfött sämre än män i matematik, schack, polyglottism, Alfapet och alla andra mer eller mindre intellektuellt/mentalt krävande sysslor.

Bäst av allt - det finns inget vetenskapligt stöd för din ståndpunkt om män som bättre än kvinnor på allt. Det visar samtliga studier som jag länkat till. Inte ifrågasätter du obestridliga empiriska fakta och statistiska data som kommer direkt från en enig vetenskapsvärld?
Citera
2019-01-01, 04:12
Medlem
Kvinnor är bättre än män på att sminka ansikten, måla naglar, ge massage, kyssas, smeka, viska sexigt, blinka sexigt, på att dansa, att gå som modell och att sjunga.

Jag kan nog komma på några tusen saker till, men detta för räcka för tillfället.
Citera
2019-01-01, 04:24
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Nu är ju det bara en reklamfilm, och har noll med verkligheten att göra.
Min erfarenhet är att kvinnor är bra mycket gnälligare (generellt) än män när det gäller sjukdomar.

Män har dessutom mycket högra smärttålighet (i alla kategorier) än vad kvinnor har, även om det påstås det motsatta.

Säger du det? Den kanadensiske forskaren som gjort den här studien håller nog inte riktigt med dig. Enligt honom finns stöd för att män drabbas hårdare av förkylningar - mansförkylning (”man cold”). Han förklarar med att män hR sämre immunförsvar mot sådana virusinfektioner i luftvägarna.

Forskaren tror att mansförkylningen kan vara en evolutionär fördel. Att ligga still på en fäll och bli ömt ompysslad av sin omhuldande maka eller mamma kan enligt honom vara ”ett effektivt sätt att undvika rovdjur”. Sådana som går på två ben.

Din erfarenhet att kvinnor gnäller generellt mer än män över sjukdomar är alltför subjektivt upplevd för att tas som seriös intäkt på kvinnors mer gnällighet. Faktum är att kvinnor tenderar att uppsöka vård tidigare än män vid sjukdomssymptom som mystisk värk, oroväckande kroppsförändringar eller påträngande självmordstankar. Det är därför kvinnor lever i snitt några år längre än män.
Citera
2019-01-01, 04:55
Medlem
Citat:
Säger du det? Den kanadensiske forskaren som gjort den här studien håller nog inte riktigt med dig. Enligt honom finns stöd för att män drabbas hårdare av förkylningar - mansförkylning (”man cold”). Han förklarar med att män hR sämre immunförsvar mot sådana virusinfektioner i luftvägarna.

Forskaren tror att mansförkylningen kan vara en evolutionär fördel. Att ligga still på en fäll och bli ömt ompysslad av sin omhuldande maka eller mamma kan enligt honom vara ”ett effektivt sätt att undvika rovdjur”. Sådana som går på två ben.

Din erfarenhet att kvinnor gnäller generellt mer än män över sjukdomar är alltför subjektivt upplevd för att tas som seriös intäkt på kvinnors mer gnällighet. Faktum är att kvinnor tenderar att uppsöka vård tidigare än män vid sjukdomssymptom som mystisk värk, oroväckande kroppsförändringar eller påträngande självmordstankar. Det är därför kvinnor lever i snitt några år längre än män.

Att mäns immunförsvar reagerar annorlunda är kvinnors stämmer och män drabbas hårdare än kvinnor av vissa sjukdomar. Men vad jag förstått beror det på att män på jakt som fick sår inte skulle bli dödssjuka på studs, utan ha tid att ta sig hem igen.

Och kvinnor lever längre än män eftersom de består av mindre massa inget annat. Precis samma anledning till varför en liten hund lever längre än en stor. Det sliter på kroppen att vara tung.
Citera
2019-01-01, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Och kvinnor lever längre än män eftersom de består av mindre massa inget annat. Precis samma anledning till varför en liten hund lever längre än en stor. Det sliter på kroppen att vara tung.
Det där var ju rätt långt från någon sanning över huvud taget....
Att skillnaden i medellivslängd mellan könen historiskt varit stor beror på att män tog i princip alla smällar. De hade de farligaste jobben, de gick ut i krig och så vidare. Om man dödar av en stor del av befolkningen i unga år kommer det sätta spår i medellivslängden. I dagens moderna civiliserade samhällen så ökar mäns medellivslängd markant fortare än kvinnors till följd av att allt fler livsfarliga jobb försvinner till tredje världen - eller ibland ersätts med moderna maskiner. Gravitationen har otroligt lite med saken att göra.

Det finns dock en liten biologisk skillnad mellan män och kvinnor vad avser livslängd, men den är i princip irrelevant i förhållande till vad arbetsmiljön betytt.
Citera
2019-01-01, 11:34
Medlem
Citat:
Det där var ju rätt långt från någon sanning över huvud taget....
Att skillnaden i medellivslängd mellan könen historiskt varit stor beror på att män tog i princip alla smällar. De hade de farligaste jobben, de gick ut i krig och så vidare. Om man dödar av en stor del av befolkningen i unga år kommer det sätta spår i medellivslängden. I dagens moderna civiliserade samhällen så ökar mäns medellivslängd markant fortare än kvinnors till följd av att allt fler livsfarliga jobb försvinner till tredje världen - eller ibland ersätts med moderna maskiner. Gravitationen har otroligt lite med saken att göra.

Det finns dock en liten biologisk skillnad mellan män och kvinnor vad avser livslängd, men den är i princip irrelevant i förhållande till vad arbetsmiljön betytt.
Eh, nä det forskare är rätt överens om är att de sista åren av skillnad, ca 4,5 år tror jag det rör sig om, handlar om X och Y genen Att bära XX är betydligt stabilare och säkrare genetiskt än att bära XY, Därför drabbas män mer av sjukdomar och dör före kvinnor, som är bättre/ starkare genetiskt utrustade För detaljer varför det är så googla!
Citera
2019-01-01, 11:53
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Dina argument har redan tagit slut, ser jag. Det är helt förståeligt med tanke på att du har fått för dig att det svenska samhället skulle fungera bättre om endast män med lön fick rösträtt. Lyckligtvis är du en av de få personer som har den mossiga inställningen. I sällskap med andra bittra, osäkra, kvinnohatande och misslyckade småpittar med mindervärdeskomplex här i feministforumet. Sådana som flitigt använder sina offerkoftor som snuttefiltar och snyftar över sina förlorade manliga privilegier.

Såja, snyt du dig i offerkoftan. Det lättar ska du få se.
Det var väl ändå du som grät ut i ditt inlägg, inte jag.

För övrigt försöker du dissa mig med "gråt ut". Något som annars är ett erkänt kvinnligt gebit, en av fördelarna som kvinnor har framför män, känslor. Vet inte om du tänkt på det. Men du dissar alltid kvinnligt beteende och hurrar för manligt beteende och manliga kunskaper t.ex schack eller datorer. Du gör allt för att få kvinnor att framstå som män. Mitt intryck av dig är att du verkar hata kvinnor och kvinnligt beteende.

Själv älskar jag kvinnor och kvinnligt beteende. Jag har 4 döttrar och får kvinnligt beteende i extremdos varje dag.
Senast redigerad av Paris24 2019-01-01 kl. 12:02.
Citera
2019-01-01, 11:57
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Vad säger ers vishet om att 65% av alla sjukskrivna är kvinnor? Dvs de är dubbelt så sjuka som män. Som uppenbarligen inte mår så bra, de dör ju flera år tidigare.

Hemma hon oss kallar vi Apoteket för Mammoteket. Enligt min erfarenhet är 80% av kunderna i ett apotek kvinnor.

Det går kanske inte att direkt dra ett rakt streck från "köper mer medicin, träffar läkare mer, är mer sjukskriven, fast de lever längre" till "kvinnor gnäller mer om sjukdom". Men det är snubblande nära.

Glömmer aldrig när feministen Gudrun Schyman försökte dissa manlig sjukskrivning som "Vård av sjuk man". Det var innan kvinnorna totalt tog över sjukskrivningarna. Det finns dock inga män nu som hånar sjuka kvinnor.
Senast redigerad av Paris24 2019-01-01 kl. 12:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in