2018-12-28, 08:38
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangobaer
. Det hela faller ju på att jurister och bankens anställda gör bedömningen att damen är tillräckligt klar i knoppen för att skriva både testamente och gåvobrev.
Det är en punkt som jag har svårt att se att man kan göra någonting åt och kommer nog alltid leda till såna här situationer gällande arvet, nämligen att personer är tillräckligt 'klara' att fatta beslut men så pass passé att dom egentligen fattar fel beslut. Som barn helt enkelt som ju är uppenbart klara i skallen men deras omdöme är inte att lita på alls.
Jag har själv en anhörig som skrev bort allt hon ägde när hon satt på hemmet pga sin alzheimer och allt som oftast inte kände igen sina egna barn. Men hon skrev över till rätt personer i alla fall så det blev ju ingenting av det.
Har man otur håller sig en hänsynslös person framme och utnyttjar en sån här situation.
Citera
2018-12-28, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Det är en punkt som jag har svårt att se att man kan göra någonting åt och kommer nog alltid leda till såna här situationer gällande arvet, nämligen att personer är tillräckligt 'klara' att fatta beslut men så pass passé att dom egentligen fattar fel beslut. Som barn helt enkelt som ju är uppenbart klara i skallen men deras omdöme är inte att lita på alls.
Jag har själv en anhörig som skrev bort allt hon ägde när hon satt på hemmet pga sin alzheimer och allt som oftast inte kände igen sina egna barn. Men hon skrev över till rätt personer i alla fall så det blev ju ingenting av det.
Har man otur håller sig en hänsynslös person framme och utnyttjar en sån här situation.

Vad menar du med fel beslut? Det är väl inget tvång att ge sitt arv till avlägsna släktingar om man har haft närmare bekanta som har brytt sig mer?
Citera
2018-12-29, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brendl65
Vad menar du med fel beslut? Det är väl inget tvång att ge sitt arv till avlägsna släktingar om man har haft närmare bekanta som har brytt sig mer?

Kärringen bor i en etta i stan. Bögen är ett jävla stolpskott. Konstigt att han får leva i fred, trots det han har gjort. Huset ligger ju ändå mitt i Kalmar..
Citera
2018-12-29, 06:35
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Man får göra som man vill. Men tanten hade ju utryckt sig att det blivit fel när hon var på hemmet.
Vem som 'bryr sig' är inte lätt när det gäller äldre, särskilt om anhöriga inte bor på i närheten och det är väl olagligt för vårdpersonal att ta emot gåvor av patienter, Dr Grym verkar ha varit både vän och läkare åt tanten.
Många äldre verkar vilja sköta sig själva och vill inte acceptera att dom behöver hjälp och det kan gå vaddigt fort från att dom klarar sig till att det att dom inte gör det.
Att han säger att han/dom byggt om för att kunna ge henne vård i hemmet får man ta för vad det är, skulle inte förvåna mig om han själv öppnar en egen läkarmottagning där i villan och då passar det väl rätt bra med ett iordninggjort rum med allt som behövs.
Citera
2018-12-30, 04:48
Medlem
Rekommenderar verkligen att lyssna på avsnitten från Rättegångspodden om detta fall. Tillgängligt gratis för alla i ca 10 dagar till.

Fy helvete vad man hör bara på rösten vilken äcklig psykopat denna man är.
Citera
2018-12-30, 17:19
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Fel och fel. Hennes släktingar har haft kontinuerlig kontakt med henne och har uppenbarligen hjälpt henne med diverse. Alltid mycket svårare med riktigt tät kontakt när man bor på olika håll i landet och har eget liv med familj och arbete. Ändå naturligare att låta brorsbarnen ärva en del och brorsbarn kallar inte jag för avlägsna släktingar. Räknar själv med att mina syskonbarn ska ärva efter mig om inget av mina syskon lever då.

Att den här dr Grym är en grym och hänsynslös lögnare som har manipulerat och utnyttjat en gammal och sjuk människa är helt utom rimligt tvivel enligt min åsikt.
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Kärringen bor i en etta i stan. Bögen är ett jävla stolpskott. Konstigt att han får leva i fred, trots det han har gjort. Huset ligger ju ändå mitt i Kalmar..
Det är förvånande om dr Grym får vara ifred, ja.
Citera
2018-12-30, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Rekommenderar verkligen att lyssna på avsnitten från Rättegångspodden om detta fall. Tillgängligt gratis för alla i ca 10 dagar till.

Fy helvete vad man hör bara på rösten vilken äcklig psykopat denna man är.
Instämmer. Har precis lyssnat färdigt och blev även Premium. Smart av Nils att göra så här.
Det var fruktansvärt att lyssna på Grym och hans utbroderande lögner. Han visste precis vad han skulle säga men man hörde även på åklagaren mfl att de inte köpte det han sa.
Vidrig människa. Störde mig även på juristen som tog med sin kollega andra gången när gåvobrevet skyller skrivas som tog en 30-45 min. Klart de inte säger att de var tveksamma för att hålla sina ryggar fria. Han lät ung och naiv jmf med hon från banken som det tog 3 timmar för.
Kikar man på streetview är det klottrat med något jag inte kan läsa på staketet. Ett ord, typ.
Hoppas karma kommer snart...
What goes around comes around!
Citera
2018-12-30, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Fel och fel. Hennes släktingar har haft kontinuerlig kontakt med henne och har uppenbarligen hjälpt henne med diverse. Alltid mycket svårare med riktigt tät kontakt när man bor på olika håll i landet och har eget liv med familj och arbete. Ändå naturligare att låta brorsbarnen ärva en del och brorsbarn kallar inte jag för avlägsna släktingar. Räknar själv med att mina syskonbarn ska ärva efter mig om inget av mina syskon lever då.

Att den här dr Grym är en grym och hänsynslös lögnare som har manipulerat och utnyttjat en gammal och sjuk människa är helt utom rimligt tvivel enligt min åsikt.

Det är förvånande om dr Grym får vara ifred, ja.
Om idioten fått skyddad identitet förstår jag inte att han kan bo kvar i huset? Vem ser då till huset?
Citera
2018-12-31, 02:15
Medlem
Jag tror inte det är något konstigt här. Hon verka mer intresserad av Janne än hennes släktingar, helt klart. Det enda jag har svårt för är att hon hamnat på hem men 90 år är ju 90 år.
Citera
2018-12-31, 03:17
Medlem
Jag tror att hon gav bort huset medvetet sedan när hon hamnade i en etta så vaknade hon till och ville ha tillbaka sitt gamla hus. Hon trodde uppenbarligen att hon skulle bo där tills hon dör. Dr grym verkar vilja ha henne i huset tills hon gått bort men kusinerna förstörde allt.
Citera
2018-12-31, 03:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarKamphund
Jag tror inte det är något konstigt här. Hon verka mer intresserad av Janne än hennes släktingar, helt klart. Det enda jag har svårt för är att hon hamnat på hem men 90 år är ju 90 år.

Intresserad av? Nja, drogad snarare. Sinnet spelar sitt spratt när man har en manipulatör i huset som också drogar en samt ljuger för henne, parallellt med familjen som har sina liv i andra städer. Vilket säkerligen dr grym påpekar för henne om och om, att han säkerligen är den enda som bryr sig om henne... Mmm, vi såg det.
Citera
2018-12-31, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Intresserad av? Nja, drogad snarare. Sinnet spelar sitt spratt när man har en manipulatör i huset som också drogar en samt ljuger för henne, parallellt med familjen som har sina liv i andra städer. Vilket säkerligen dr grym påpekar för henne om och om, att han säkerligen är den enda som bryr sig om henne... Mmm, vi såg det.

Jag tror dom hade en mer genuin och kul relation(ömsesidig) än vad du nånsin konmer uppnå i ditt liv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in