Citat:
Ursprungligen postat av
mickedansk
Hur i hilvede får du ihop Sveriges förfall med partiledaren för ett av få partier som värnar om den ”svenska modellen”?(Halvsanning iom han flörtar med C men det får han aaaaldrig förankrat)
Helt sant - jag jobbar med en kille från Syrien. Han ger 110%, har en arbetsmoral svenskar bara kunnat drömma om, ödmjuk, snäll och trevlig. Utbildad byggnadsingenjör i Damaskus, här går han som lärling till träarbetare för han behöver klara SFI först innan det ens är på tal att han ska få använda sitt diplom i Sverige. Pratar långt bättre svenska än 90% av alla östeuropeiska ”gästarbetare” jag stött på. Invandrarna är INTE problemet. Står i varenda pizzeria och närbutik från norr till söder. Det är den här jevvla högersvängen landet tagit dom senaste 50 åren som på nåt magiskt vrickat sätt får rasism att verka aptitligt och oss att tro vi hade gjort något annorlunda om VI kom från ett RIKTIGT u-land.
Ps. Så är din svenska i skrift katastrof. Jag är dansk så jag är väl ursäktad 😆
Jag måste ha hört hundratals historier om dom där Syrianenerna som är så duktiga.
Det märks att du har begränsade kunskaper om islam,,, det är ganska symptomatiskt att man då "ignorerar" hela deras kulturella bakgrund och ser bara deras trevliga beteende och arbetssätt.
Min Pappa är precis som du,, han smickras och glädjs med muslimska männens positiva sätt.
Jag däremot har studerat islam lite mer ingående och låter mig inte luras så enkelt.
Om du vill så kan jag ställa dig några obekväma frågor kring islam,,, kanske har du lust att svara på en del av dom... för alla muslimska män som jag har konfronterat med dessa obekväma frågor har blivit antingen tysta eller aggressiva.
Det finns faktiskt ingen som vill leva under islams tyranni,, å därför så tycker jag inte vi ska acceptera det heller.