2018-12-30, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Vilket av ditt citat skulle vara dåligt för Trump? Bra att USA lämnar syrien. Bra att Trump kämpar
för muren som demokraterna var för tills Trump tog makten även om det krävs en shutdown.

Försvarminister som avgår? Strul med budgeten? Löftet om muren som inte uppfylls? Gör 800.000 tillfälligt arbetslösa? Nej då, bara positivt för Trump och Q. Heja!

Vad tycker du om alla löften från Q-älskarna här inne om stora saker som ska hända men aldrig händer? Är du också beredd att ge Q en 7:e chans att det ”snart” ska hända? Finns det någon gräns där ni till slut tröttnar på Q och uteblivna löften? Och vad tycker du om att Q ibland ljuger för att det är nödvändigt, men som först i efterhand används som argument när Q har fel och alla troende blivit dragna vid näsan av sin idol? Också positivt? Kämpa!
Citera
2018-12-30, 19:19
Medlem
Ondahamsterns avatar
När var nästa deadline?

Jag har för mig att det var den 5:e Januari som vi skulle få alla bevis eller vad det nu var
Citera
2018-12-30, 19:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Måste säga att jag är lite besviken på den uteblivna responsen om Q's inlägg den 21 december...
Q la då upp en bild på två citat från Washington Post som skulle svartmåla journalisten Max Boot..:
https://qanon.pub/#2639

Q: "Compare & Contrast", "FAKE NEWS media", " FAKE! FAKE! FAKE!":
Max Boot, December 19: "Trump's surprise Syria pullout is a giant Christmas gift to our enemies"
Max Boot, April 19: Trump can't do anything right – We don'r need troops in Syria"

Problemet är att det första citatet är en total förfalskning och rubriken den 19 april egentligen var:
“Trump thinks we can replace U.S. forces in Syria with Arab troops. He’s wrong.”
https://www.washingtonpost.com/news/global-opinions/wp/2018/04/19/trump-thinks-we-can-replace-u-s-forces-in-syria-with-arab-troops-hes-wrong/?utm_term=.17da360d3efa

Q har alltså än en gång avslöjats med byxorna vid anklarna, och detta verkar inte ens rendera en enda kommentar från de "troende".. Hur kommer det sig - är det inte pinsamt när det blir så fel??
Citera
2018-12-30, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Måste säga att jag är lite besviken på den uteblivna responsen om Q's inlägg den 21 december...
Q la då upp en bild på två citat från Washington Post som skulle svartmåla journalisten Max Boot..:

Max Boot, December 19: "Trump's surprise Syria pullout is a giant Christmas gift to our enemies"
Max Boot, April 19: Trump can't do anything right – We don'r need troops in Syria"

Problemet är att det första citatet är en total förfalskning och rubriken den 19 april egentligen var:
“Trump thinks we can replace U.S. forces in Syria with Arab troops. He’s wrong.”
https://www.washingtonpost.com/news/global-opinions/wp/2018/04/19/trump-thinks-we-can-replace-u-s-forces-in-syria-with-arab-troops-hes-wrong/?utm_term=.17da360d3efa

Q har alltså än en gång avslöjats med byxorna vid anklarna, och detta verkar inte ens rendera en enda kommentar från de "troende".. Hur kommer det sig - är det inte pinsamt när det blir så fel??

Jo men Q ljuger ju medvetet ibland (ja, säger man i efterhand), så att återigen ha helt fel visar bara hur äkta och perfekt Q egentligen är för de troende. Det är komplicerat, men så har de förklarat för oss troll många gånger tidigare. Förmodligen blir det tribunal och Guantánamo för hela Washington Post.
Citera
2018-12-30, 20:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Jo men Q ljuger ju medvetet ibland (ja, säger man i efterhand), så att återigen ha helt fel visar bara hur äkta och perfekt Q egentligen är för de troende. Det är komplicerat, men så har de förklarat för oss troll många gånger tidigare. Förmodligen blir det tribunal och Guantánamo för hela Washington Post.

Juste det ja - är det inte Q som trollar så är det ju Trump..

Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Trump använder klassiska trolltaktiker hela tiden, jag har skrivit om en del av dom. Han har en formel han trollar msm/demokraterna heeeela tiden och jag förstår inte att dom aldrig lär sig.

Jag förstår inte att jag aldrig lär mig...
Citera
2018-12-30, 20:20
Medlem
Citat:

Fram med beviset att det är som du säger. Jag kan inte läsa washingtonpost så jag undrar vad dom har för bevis för detta.
Är det text, dokument? Du måste sitta på något bra nu, i å med att du är så offensiv.
Citera
2018-12-30, 20:24
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Fram med beviset att det är som du säger. Jag kan inte läsa washingtonpost så jag undrar vad dom har för bevis för detta.
Är det text, dokument? Du måste sitta på något bra nu, i å med att du är så offensiv.

Direkt länk till artikeln har presenterats sist det togs upp
Citera
2018-12-30, 20:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf

Förutom orginalartikeln som jag länkade här ovan hittade jag nu att även Max Boot själv har kommenterat saken:

Someone put a fake headline on one of my columns. Trump supporters bought it and blasted me.
...
Someone had taken the first part of that headline and then Photoshopped some other words about Syria after what was now a hyphen rather than a dash. A capitalized phrase after a hyphen? No Post copy editor would ever have allowed that headline in the newspaper.

https://www.washingtonpost.com/opinions/someone-put-a-fake-headline-on-one-of-my-columns-trump-supporters-bought-it-and-blasted-me/2018/12/23/3f403e52-06ef-11e9-a3f0-71c95106d96a_story.html?utm_term=.fdab40a34d5c
Citera
2018-12-30, 23:49
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Försvarminister som avgår? Strul med budgeten? Löftet om muren som inte uppfylls? Gör 800.000 tillfälligt arbetslösa? Nej då, bara positivt för Trump och Q. Heja!

Vad tycker du om alla löften från Q-älskarna här inne om stora saker som ska hända men aldrig händer? Är du också beredd att ge Q en 7:e chans att det ”snart” ska hända? Finns det någon gräns där ni till slut tröttnar på Q och uteblivna löften? Och vad tycker du om att Q ibland ljuger för att det är nödvändigt, men som först i efterhand används som argument när Q har fel och alla troende blivit dragna vid näsan av sin idol? Också positivt? Kämpa!

Jag undrar också hur detta skulle få Trump att se dålig ut? Och varför postats det om och om igen om Trump i en Q tråd? Det finns en dedikerad tråd för Trump.

Kan du ge ett exempel på när Q har lovat att x ska hända?

Tror du på riktigt att Q, fake eller ej, skulle sitta och skriva "Vi kommer gripa HRC klockan 12.00 den x i y? Gör oss alla en tjänst och tänk till och försök förstå hur andra som läser uppfattar dig, läs det du skriver både 4 och 5 gånger så vi slipper skämmas å dina vägnar.
Citera
2018-12-30, 23:54
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:

Välkommen till världen av memes, behöver inte vara 100% sanning men alla som ser den memen förstår exakt vad Q menar, Q är förresten inte upphovsman till memen, är den 100% sann? Vet ej, orkar inte kolla upp, men det handlar inte om och har aldrig gjort vad som är sanning i propaganda, det handlar om vem som vinner i slutet av dagen, en vit lögn där, en felcitering här.

Snart 2 år har du suttit och shillat för anti-Q sidan Snake, när kommer det slutliga beviset att du har rätt och vi har fel? Eller är det som vanligt? Ni hävdar att ni har bevisat Q fel men ingen verkar tro er, bara de mest fanatiska anti-Q.. ni är som en sekt lol.
Citera
2018-12-31, 00:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Välkommen till världen av memes, behöver inte vara 100% sanning men alla som ser den memen förstår exakt vad Q menar, Q är förresten inte upphovsman till memen, är den 100% sann? Vet ej, orkar inte kolla upp, men det handlar inte om och har aldrig gjort vad som är sanning i propaganda, det handlar om vem som vinner i slutet av dagen, en vit lögn där, en felcitering här.

Snart 2 år har du suttit och shillat för anti-Q sidan Snake, när kommer det slutliga beviset att du har rätt och vi har fel? Eller är det som vanligt? Ni hävdar att ni har bevisat Q fel men ingen verkar tro er, bara de mest fanatiska anti-Q.. ni är som en sekt lol.

Så när Q ljuger eller bara har helt fel är det att anse som ”en vit lögn”, och när jag motbevisar honom så ”shillar” jag (trots att jag inte är det minsta demokrat eller organiserad på något vis)?

Om du inte fattar att Q är motbevisad om WP-artikeln så kan du väl vara gullig och leta upp den påhittade artikeln i original (vore kul att läsa hela, och inte bara den photoshop-ihopklippta rubriken då..)

Men du har ju rätt i att jag gjort det i snart två år - i alka fall om ”bara” lite mer än 10 månader...
Citera
2018-12-31, 00:09
Medlem
Alltså, jag har följt den här tråden ett bra tag och har den här ”Q” faktiskt avslöjat nått som fått ”grundvalarna att skaka” eller snackas det bara en massa skit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in