2018-12-30, 11:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av surlai
Du tror också på att männen håller på att gå under? Brukar låta så om man är incel.

Vidare så är det inte upp till mig att styrka andras påståenden, lika lite som det är upp till andra att styrka mina påståenden.

Det ligger i preppers egenintresse att bevisa sanningshalten i påståendet om han nu vill bli betrodd.

Rätt.
Citera
2018-12-30, 13:00
Medlem
Citat:
Du tror också på att männen håller på att gå under? Brukar låta så om man är incel.

Vidare så är det inte upp till mig att styrka andras påståenden, lika lite som det är upp till andra att styrka mina påståenden.

Det ligger i preppers egenintresse att bevisa sanningshalten i påståendet om han nu vill bli betrodd.

Män går klart mycket sämre skulle man kunna säga negativa trender:

https://americanaddictioncenters.org/rehab-guide/addiction-statistics

"About one out of every six American young adults (between the ages of 18 and 25) battled a substance use disorder in 2014, NSDUH This represents the highest percentage out of any age group at 16.3 percent.

Close to 70 percent of treatment admissions for substance abuse in 2010 were male, TEDS"

23 % av männen mellan 18-25 år lider av drogberoende

Jämfört med kvinnor som har 10% av drogberoende.

23% drogberoende plus ett antal som har andra problem , kanske 30% av de unga männen i USA är i kris.

Om de inte håller på att gå under helt så är det i alla fall en allvarlig kris.
Citera
2018-12-30, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Män går klart mycket sämre skulle man kunna säga negativa trender:

https://americanaddictioncenters.org/rehab-guide/addiction-statistics

"About one out of every six American young adults (between the ages of 18 and 25) battled a substance use disorder in 2014, NSDUH This represents the highest percentage out of any age group at 16.3 percent.

Close to 70 percent of treatment admissions for substance abuse in 2010 were male, TEDS"

23 % av männen mellan 18-25 år lider av drogberoende

Jämfört med kvinnor som har 10% av drogberoende.

23% drogberoende plus ett antal som har andra problem , kanske 30% av de unga männen i USA är i kris.

Om de inte håller på att gå under helt så är det i alla fall en allvarlig kris.
Pga feminism?
Citera
2018-12-30, 13:59
Medlem
Citat:
Pga feminism?

Ja eller den typ av utbildning som feminismen för med sig.

De enda som har sån kraft att de kan förtrycka män är media och utbildning via Universitet.

De flesta som går igenom Universitetens utbildning får lära sig om feminism och att ogilla män.

Kvinnor blir undervisade i att ogilla män helt klart , ju mer sådan undervisning desto sämre går det för männen och ju mer självmord begår männen. Titta på självmordsstatistiken som exempel 70% av de som begår självmord i USA är vita män 49 000 år 2017.

Att det är så mycket män beror på att media och undervisningen i USA är så negativ mot män att deras självbild blir destruktiv. Svarta kvinnor behandlas mycket bra i media och har mindre än en tiondel så många självmord.

Vita män och Indianer är de som förtrycks mest i USA.

Detta beror på att både män och kvinnor har fåtts att hata vita män och gör allt som står i deras makt för att nedvärdera dem och dra bort allt som kan vara positivt för dem.

Trenden är mycket negativ för tillfället titta på denna statistik över drogdöd.

https://www.cdc.gov/nchs/products/databriefs/db329.htm

Det är sådant hat mot män i USA att det är säkrast för föräldrar att inte skaffa söner utan satsa på döttrar . sönerna har små chanser att överleva oskadda genom skolsystemet. Finns det inga pojkar att hata kommer hatet att minska i USA. Jag rekommenderar också att män skaffar flickor med hjälp av surrogatmödrar för att minska hatet både i USA och Sverige.
Citera
2018-12-30, 14:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ok, ge mig den "faktan" som visar att kvinnor inte tjänar mindre än män

Min son tjänar mindre än dig.
Citera
2018-12-30, 19:38
Avstängd
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomboni2
vad ska vi göra för att förstöra den här jävla radikalfeminismen som ska klaga på allting här i landet?

Fakta räcker.

Absolut viktigast är att man inte låter aig luras av feminismens narrativ, t ex att man blandar ihop feminister och kvinnor. Det är feminismens högsta önskan att uppfattas som representant för kvinnorna och att de för deras talan. Men det stämmer ju inte - kvinnor vill sminka sig och vara snygga och kvinnliga, ha en stark och smart man och ofta bilda familj. Feminismen förbjuder allt detta.
Citera
2018-12-30, 19:49
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Fakta räcker.

Absolut viktigast är att man inte låter aig luras av feminismens narrativ, t ex att man blandar ihop feminister och kvinnor. Det är feminismens högsta önskan att uppfattas som representant för kvinnorna och att de för deras talan. Men det stämmer ju inte - kvinnor vill sminka sig och vara snygga och kvinnliga, ha en stark och smart man och ofta bilda familj. Feminismen förbjuder allt detta.

Sprid vidare. Överallt du kan. Särskilt på detta forumet.
Citera
2018-12-30, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Ja eller den typ av utbildning som feminismen för med sig.

De enda som har sån kraft att de kan förtrycka män är media och utbildning via Universitet.

De flesta som går igenom Universitetens utbildning får lära sig om feminism och att ogilla män.

Kvinnor blir undervisade i att ogilla män helt klart , ju mer sådan undervisning desto sämre går det för männen och ju mer självmord begår männen. Titta på självmordsstatistiken som exempel 70% av de som begår självmord i USA är vita män 49 000 år 2017.

Att det är så mycket män beror på att media och undervisningen i USA är så negativ mot män att deras självbild blir destruktiv. Svarta kvinnor behandlas mycket bra i media och har mindre än en tiondel så många självmord.

Vita män och Indianer är de som förtrycks mest i USA.

Detta beror på att både män och kvinnor har fåtts att hata vita män och gör allt som står i deras makt för att nedvärdera dem och dra bort allt som kan vara positivt för dem.

Trenden är mycket negativ för tillfället titta på denna statistik över drogdöd.

https://www.cdc.gov/nchs/products/databriefs/db329.htm

Det är sådant hat mot män i USA att det är säkrast för föräldrar att inte skaffa söner utan satsa på döttrar . sönerna har små chanser att överleva oskadda genom skolsystemet. Finns det inga pojkar att hata kommer hatet att minska i USA. Jag rekommenderar också att män skaffar flickor med hjälp av surrogatmödrar för att minska hatet både i USA och Sverige.
Var fick du feminism och manshat ifrån?

Dessutom så har du frågat mig flera gånger nu ifall jag läser genusvetenskap på universitet (vilket jag inte gör) som om att det skulle vara relevant/enda giltiga förklaringen till att tycka som jag gör.

Tror du på fullaste allvar att folk är så jävla lättlurade att de går utbildningar som hjärntvättar dem till att hata män? Eller är det bara ett sätt för dig att förminska de som tycker annorlunda än du själv?
Senast redigerad av surlai 2018-12-30 kl. 23:37.
Citera
2018-12-30, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Fakta räcker.

Om feminismen är det du beskriver tror jag knappast att det finns särskilt många feminister alls.
Citera
2018-12-31, 02:00
Avstängd
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Om feminismen är det du beskriver tror jag knappast att det finns särskilt många feminister alls.

Är din poäng att det finns få feminister som vill föra kvinnans talan?
Citera
2018-12-31, 02:05
Avstängd
Jag tycker att vi bör ta bort ord som han och hon permanent så har vi bara hen kvar!
Citera
2018-12-31, 05:13
Medlem
Citat:
Var fick du feminism och manshat ifrån?

Dessutom så har du frågat mig flera gånger nu ifall jag läser genusvetenskap på universitet (vilket jag inte gör) som om att det skulle vara relevant/enda giltiga förklaringen till att tycka som jag gör.

Tror du på fullaste allvar att folk är så jävla lättlurade att de går utbildningar som hjärntvättar dem till att hata män? Eller är det bara ett sätt för dig att förminska de som tycker annorlunda än du själv?

Ja !

Jag tror personer är så dumma att de läser saker som försätter dem i hat.

Träffa en kvinnlig släkting i Jul som var försatt i hat mot män och även vita ,hon var bara 18 år och går på Gymnasiet , men hon anser att det som kommer från Universitetet är rätt och om kvinnor i media och Universitetet lägger upp iden att det är rätt att hata män kommer hon också tycka det.

Titta på statistiker de säger mer om sanningen än vad någon enskild person gör.

Enskilda personer har ett låssas-jag och ett verkligt jag.

Låssas -jaget är det de använder när de pratar med andra och ska skaffa sig en bra position ,medans det verkliga jaget är något helt annat. Därav finns det massor av välutbildade och personer i ledande ställning som använder sitt låssas-jag när de pratar med andra , men när de gör beslut så använder de i hemlighet sig riktiga jag. Ledande personer kommer aldrig att medge att de hatar män och även kvinnor men de kommer agera som de gör det.

Nu har framförallt personer som hatar män gått ihop i politiken och media och det resulterar i de dåliga statistikerna där allt fler män tar livet av sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in