2018-12-29, 23:44
Medlem
När det handlar om Aftonbladet och snyfthistorier Kommer denna nyhet väldigt långt, man försöker görs en nyhet genom stt skada Viking Line.

”En sjuk situation”

Gruppen, som totalt består av fem vuxna och 15 barn, kom i elfte timmen till Stadsgårdskajen på lördagsmorgonen. Därför blev det synnerligen stressigt när de skulle gå ombord på färjan.

– Det var väldigt ont om tid, och det hade såklart varit bättre om vi hade kommit dit tidigare. Men vi fick ju checka in, så då borde de haft koll och släppt alla ombord, säger 32-åriga Huda.

Återigen försöker Aftonbladet göra en snyfthistoria på invandrare genom att smutskasta ett företaväg.

I detta fall mer eller mindre beskriver man invandrare som pantade, och extremt ouppfostrade barn.
Att man låter sina barn springa på ett fartyg innan man ens gått på, plus att man har tydligen egna regler när man ska gå av och på i detta fall.

Detta fick mig att förstå att Invandrare i Sverige har extremt låg IQ.

Att Aftonbladet sen kommer undan genom att ännu en gång skapa fakenews och skada ett företag, någon förvånad? Nej

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvxoBo/barnen-om-mardromsresan-pa-alandsfarjan-jattemanga-grat
Citera
2018-12-29, 23:50
Medlem
Amazon-mannens avatar
Finns redan tråd med 30+ svar ..
(FB) Familj splittrad till havs!!! LOL
Citera
2018-12-29, 23:51
Medlem
De försökte få båten att vända... Haha! Patetisk vinkel av tidningen. Föräldraansvar?
Citera
2018-12-30, 03:42
Medlem
Alessia.Osvensks avatar
Mycket trams i den andra tråden, men detta:

Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Jag vill minnas att man checkar in i en lucka på terminalen och därefter passerar några slags spärrar där man blippar sitt kort/hyttnyckel. Därefter får man ta sig till båten via resten av terminalen så jag gissar att det är här de har sölat och därmed inte tagit sig till båten i tid. Om båten ska avgå en viss tid så gör den det oavsett om du behagat att gå på eller ej.

Sen fattar jag inte varför Aftonbladet i sin nyaste uppdatering inte längre har med infon om att barnen faktiskt hade två vuxna med sig på båten. Idiotisk artikel från början till slut.

Tidningen har tydligen alltså ändrat i artikeln.
Citera
2018-12-30, 09:00
Medlem
Jag antar att de gått till såhär:

Hela sällskapet kommer till båten sena som attans. De checkar in hos personal vid incheckningsdisken. Där antar jag att nödvändiga legitimationer kollas, att rätt barn och rätt föräldrar är med. Jag har också för mig att jag läste igår att sällskapet uppmanas att ”springa ombord”. Därefter går flera vuxna för att parkera bilarna (som de antagligen bara lämnat utanför). När de kommer tillbaka ett bra tag senare är det inte längre möjligt att komma in till avgångshallen eftersom båten antagligen gått eller går inom ett par minuter. Då har resten av sällskapet redan gått ombord.

Jag förstår inte vad problemet är? Inte väntar flyget heller bara för att man checkat in sig?
Citera
2018-12-30, 09:04
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummlans

Jag förstår inte vad problemet är? Inte väntar flyget heller bara för att man checkat in sig?

Alla svenskar som läser artikeln i Aftonbladet får en förklaring till soppan när de ser bilderna på de "drabbade familjerna".

Ingen kan vara förvånad.
Citera
2018-12-30, 09:21
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Alla svenskar som läser artikeln i Aftonbladet får en förklaring till soppan när de ser bilderna på de "drabbade familjerna".

Ingen kan vara förvånad.

Precis. Jag visste redan innan jag klickade på länken och såg bilden.

Viking Line gjorde självklart helt rätt, de har ett tajt schema och måste följa avgångstiden. Fattar inte varför AB ens bemödar sig att ta upp detta. De borde ha kritiserat barngruppens oansvariga och korkade ledare istället!
Citera
2018-12-30, 10:09
Medlem
Muslimfamiljen verkar ju tro att finlandsfärjan är som lokalbussen i Rosengård, där det går att stå och hålla upp dörrarna och tvinga chauffören att vänta på eftersläparna - till alla övriga passagerares förtret. Vad fan tror dom?
Citera
2018-12-30, 12:18
Medlem
StuGs avatar
Intressant att AB väljer att skriva om det här. En icke händelse helt utan nyhetsvärde. Ett vågspel. "Offer" vs "okänsliga företaget" är något vulgärpressen gör med vänsterhanden i sömnen. Klick helt enkelt.
Säkerligen fick man vittring på ytterligare offerspinn relaterat till att resenärerna var bosättare - med blåsbälgen redo att elda på för pudling från rederiet.

Dock. Vi svenskar som har rest med färjor i decennier vet vad som gäller. De ansvariga är samma personer som nu grinar i AB.
Det vet svenska folket mycket väl. Det vet rederiet.
De är också ansvariga för att låta halva sällskapet - inklusive två vuxna! - springa ombord först. Cyniskt men icke förvånande om syftet var att ge "ankarbarn" en ny innebörd...
Tji fick de i så fall. Och AB hjälper dem inte att få sympati av svenskarna. Tvärtom.
Förtroendet för AB ökar inte heller...
Citera
2018-12-30, 12:24
Medlem
Kulturkrock. Det är samhällets fel. Samhället måste ta ansvar för våra nya ”svenskar” och inte vara så konservativa och låta färjor gå i tid. Det och mycket annat måste ändras för att behaga vår nya adel.
Citera
2018-12-30, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Intressant att AB väljer att skriva om det här. En icke händelse helt utan nyhetsvärde. Ett vågspel. "Offer" vs "okänsliga företaget" är något vulgärpressen gör med vänsterhanden i sömnen. Klick helt enkelt.
Säkerligen fick man vittring på ytterligare offerspinn relaterat till att resenärerna var bosättare - med blåsbälgen redo att elda på för pudling från rederiet.

Dock. Vi svenskar som har rest med färjor i decennier vet vad som gäller. De ansvariga är samma personer som nu grinar i AB.
Det vet svenska folket mycket väl. Det vet rederiet.
De är också ansvariga för att låta halva sällskapet - inklusive två vuxna! - springa ombord först. Cyniskt men icke förvånande om syftet var att ge "ankarbarn" en ny innebörd...
Tji fick de i så fall. Och AB hjälper dem inte att få sympati av svenskarna. Tvärtom.
Förtroendet för AB ökar inte heller...
Håller med dig helt. Det rätta hade varit att rederiet ringt socialtjänsten lagom till ankomst igen så en utreding om hur föräldrarna "utövar" sitt ansvar hade satts igång.
Citera
2018-12-30, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bmbamse
Håller med dig helt. Det rätta hade varit att rederiet ringt socialtjänsten lagom till ankomst igen så en utreding om hur föräldrarna "utövar" sitt ansvar hade satts igång.

Det är väl inte för sent. Vem som helst kan göra en orosanmälan till socialtjänsten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in