2014-06-13, 11:06
Medlem
Buskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merrily
Har ingen bra svar tyvärr, men hette de inte Thorn?

Edit: 52:a på bollen
Thorn hette och var rätt så stora på det glada 80 talet känner flera som hyrde video där de hyrde dessutom ut filmer till ockerpriser :-)
Citera
2014-06-13, 11:58
Bannlyst
Jag minns deras reklam-stilar på 80-talet, bland annat vid VM, "Hyr en jätte-TV och se på VM". Tror att Thorn blev uppköpta... Thorn var ett förbannat skitföretag. Mindes att det låg en Thornbutik i Femmanhuset i Göteborg.
Senast redigerad av BoWassberg 2014-06-13 kl. 12:11.
Citera
2014-06-13, 20:54
Medlem
Trodde de bytte namn till L´easy? Men jag har nog fel då.
Citera
2014-06-14, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janone
Trodde de bytte namn till L´easy? Men jag har nog fel då.

L'easy köpte upp Thorn men har av nån anledning fortsatt både med L'easy och Thorn.
Citera
2014-06-16, 17:39
Medlem
I Sverige är väl varken Thorn eller L'easy speciellt stora idag? I Danmark däremot så driver L'easy bland annat en av de största webbutikerna wupti.com
Citera
2018-12-16, 21:13
Medlem
Jo, men roliga reklamfilmer hade Thorn: https://youtu.be/awkvYhNrY24
Senast redigerad av svenarke 2018-12-16 kl. 21:16.
Citera
2018-12-29, 21:48
Medlem
Blocket.ses avatar
Leasy, helt sinnessjukt att någon handlar där.

Ett exempel, Liten Elektroluxkyl, kontant på Leasy 4899kr + leveransavgift.

Avbetalning på 61 månader, blir totalkostnaden 11300kr enligt deras exempel 😂

Eller så köper man det på Elgiganten för 3179kr.
Citera
2018-12-29, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blocket.se
Leasy, helt sinnessjukt att någon handlar där.

Ett exempel, Liten Elektroluxkyl, kontant på Leasy 4899kr + leveransavgift.

Avbetalning på 61 månader, blir totalkostnaden 11300kr enligt deras exempel 😂

Eller så köper man det på Elgiganten för 3179kr.

Folk som inte får köpa på kredit någon annanstans. Säkert en hel del svagbegåvade.

Var det inte något Plus avsnitt där Sverker träffar någon som hyrde en tjock-tv? från Leasy/thorn under typ 10 års tid och hade betalat sammanlagt 50 tusen?

Man kan ju tycka att det djupt omoralisk affärsidé Leasy har men människan är som regel jävligt korkad och binder man upp sig på dylika avtal får man skylla sig själv. Det är varken nyttigt eller billigt med cigaretter men folk röker ändå. Är det cigarettbolagens fel eller bekymmer?
Citera
2018-12-30, 07:55
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Folk som inte får köpa på kredit någon annanstans. Säkert en hel del svagbegåvade.

Var det inte något Plus avsnitt där Sverker träffar någon som hyrde en tjock-tv? från Leasy/thorn under typ 10 års tid och hade betalat sammanlagt 50 tusen?

Man kan ju tycka att det djupt omoralisk affärsidé Leasy har men människan är som regel jävligt korkad och binder man upp sig på dylika avtal får man skylla sig själv. Det är varken nyttigt eller billigt med cigaretter men folk röker ändå. Är det cigarettbolagens fel eller bekymmer?
Är man bara tydlig med vad det kostar så är det okej. Problemet var/är att hyr/leasingupplägg sällan är det.

Thorn fick välling i videon helt enkelt 🤷🏻‍♂️
Citera
2018-12-30, 08:51
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
Dom kör samma skit fortfarande!

Kolla här: http://www.thorn.se/bild-och-ljud/lc...kjerms-tv.aspx

649 i månaden i 61 månader.

Billigast på prisjakt är ~21.000:-

Thorns pris med deras förmånliga avbet = ~39.000:-

Fy fan för lurendrejeri

Deras företagsidé var väl att hyra ut till folk som hade usel kreditvärdighet och som inte kunde handla i vanliga butiker ? Kommer kronofogden på besök så kan de inte mäta ut en hyr TV så personen/hushållet kunde fortfarande ha en TV trots att kronkalle tog allt annat.
Citera
2018-12-30, 13:42
Medlem
MassiveBs avatar
Kommer ihåg runt 1980 (kan varit senare) då man knallade ner till Thorn på Odenplan och hyrde en tidig variant av Moviebox och hyrfilmer (fanns typ bara japanska monsterfilmer, spaghettiwestern och någon enstaka film som inte var en b-rulle).

Tror det bara var fåtal Thorn-butiker som dubblerade som videouthyrare.
Citera
2018-12-30, 13:55
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Jag hyrde TV från Thorn under en tid.

Det berodde på att jag flyttade till ett nybyggt område där man var först ut med kabel TV, och ingen visste om alla apparater skulle fungera med det nya systemet.
Då jag inte hade någon lust att köpa en TV som kanske inte skulle fungera, så valde jag att hyra en TV, samt att mitt boende var synnerligen osäkert på den tiden, och det är rätt praktiskt att bara lämna tillbaka TVn när man blir hemlös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in