2018-12-29, 20:56
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Ja, och trots det faktum att man bara saknade Zetterlund på forwardssidan igår så var det en 26-årig norrman som täckte upp på hans plats.

Frågan kvarstår, förlorade Karlstadsgänget p.g.a att motståndaren var bättre eller var det domarens fel........igen. Eller kanske nått helt annat.
Citera
2018-12-29, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Alexander Johansson
Fabian Zetterlund
Per Åslund
Anton Grundel
Sebastian Erixon

Dessa 5 saknades igår. Men dem kanske inte räknas?
Nåja, Grundel och Erixon är väl backar så vitt jag vet. Alexander Johansson borde jag kommit ihåg, av med C:t och en operation som håller honom borta sannolikt resten av säsongen. Minns att jag läste om hans tunga period.

Inte lätt att hålla sig uppdaterad på motståndarna när klubbarna själva inte skriver om läget gällande truppen inför matcherna, enda ni hade var en intervju med en spelsugen Steen inför matchen. Tillgängligheten till uppdateringar via lokalblaskorna är ju inte heller det enklaste då de flesta kräver pluskonton skit fan och hans moster nuförtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Frågan kvarstår, förlorade Karlstadsgänget p.g.a att motståndaren var bättre eller var det domarens fel........igen. Eller kanske nått helt annat.
Läser man deras forum efter matchen så var det ett jäkla gnällande på domaren, så antagligen var det helt och hållet domarens fel att man torska igår...
Citera
2018-12-29, 22:01
Medlem
Citat:

Citat:
Nåja, Grundel och Erixon är väl backar så vitt jag vet. Alexander Johansson borde jag kommit ihåg, av med C:t och en operation som håller honom borta sannolikt resten av säsongen. Minns att jag läste om hans tunga period.

Inte lätt att hålla sig uppdaterad på motståndarna när klubbarna själva inte skriver om läget gällande truppen inför matcherna, enda ni hade var en intervju med en spelsugen Steen inför matchen. Tillgängligheten till uppdateringar via lokalblaskorna är ju inte heller det enklaste då de flesta kräver pluskonton skit fan och hans moster nuförtiden.

Läser man deras forum efter matchen så var det ett jäkla gnällande på domaren, så antagligen var det helt och hållet domarens fel att man torska igår...
Faktum är 3 fw var borta och inte en. Och jag vet mycket väl att dom 2 är backar. Men att ta upp ett namn på dom som är borta så bör väl alla tas upp?

Färjestad förlorade till stor del pga slarv och faktiskt 3st jävligt billiga mål.

Men att klaga på domarna verka ligga mer hos publiken i arenan
Citera
2018-12-29, 23:23
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Faktum är 3 fw var borta och inte en. Och jag vet mycket väl att dom 2 är backar. Men att ta upp ett namn på dom som är borta så bör väl alla tas upp?

Färjestad förlorade till stor del pga slarv och faktiskt 3st jävligt billiga mål.

Publiken i Karlstad ja.
Citera
2018-12-29, 23:26
Medlem
Citat:

Nu skrev jag förvisso specifikt frånvarande forwards, men missade ju som sagt både Johansson & Åslund.
Rätt imponerande ändå, 3 ordinarie borta och det närmsta en junior når är alltså att sitta som 13e forward utan en ynka spelminut. Bra bredd ändå!

Matchens behållning igår var när Virtanen agerar ryggsäck på Little, liggandes på is med Virtanen över sig så lyckas han ändå stöta in pucken med klubbskaftet. Otroligt viktigt att han fick nätkänning då han haft det lite knackigt i spelet efter längre tids frånvaro.
Citera
2018-12-29, 23:26
Medlem
Citat:
Publiken i Karlstad ja.
Om du ska kommentera så kan det vara bra att veta vad du kommenterar. I går spelade Linköping mot Färjestad i Linköping.
Du verkar inte ha ett enda rätt.
Citera
2018-12-29, 23:30
Medlem
Citat:
Nu skrev jag förvisso specifikt frånvarande forwards, men missade ju som sagt både Johansson & Åslund.
Rätt imponerande ändå, 3 ordinarie borta och det närmsta en junior når är alltså att sitta som 13e forward utan en ynka spelminut. Bra bredd ändå!

Matchens behållning igår var när Virtanen agerar ryggsäck på Little, liggandes på is med Virtanen över sig så lyckas han ändå stöta in pucken med klubbskaftet. Otroligt viktigt att han fick nätkänning då han haft det lite knackigt i spelet efter längre tids frånvaro.
vad har det med saken att göra. Är det en tävling i hur många jun man använder?
Färjestad tävlar endast i att ha mest pengar på banken och att "nå NHL status" så snabbt som möjligt. Styrelsen i Färjestad verkar inte sätta det sportsliga eller supportern i första rummet längre.
Citera
2018-12-30, 00:51
Medlem
Citat:
vad har det med saken att göra. Är det en tävling i hur många jun man använder?
Färjestad tävlar endast i att ha mest pengar på banken och att "nå NHL status" så snabbt som möjligt. Styrelsen i Färjestad verkar inte sätta det sportsliga eller supportern i första rummet längre.
Nej? Finner bara det hela en aning komiskt att de två (du och perry2) som flängt mest med epiteten plast mot oss i Linköping senaste åren, vars lag nu alltså valde att plocka in äldre importer på korttidskontrakt för att täcka upp för spelare som stack iväg på JVM.
Citera
2018-12-30, 09:42
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Om du ska kommentera så kan det vara bra att veta vad du kommenterar. I går spelade Linköping mot Färjestad i Linköping.
Du verkar inte ha ett enda rätt.

Och jag skrev publiken i Karlstad, hur kan du inte fatta en så enkel rad. Men det bevisar ju bara på hur korkad du är. Jeremy dumnick.
Citera
2018-12-30, 13:31
Medlem
Citat:
Och jag skrev publiken i Karlstad, hur kan du inte fatta en så enkel rad. Men det bevisar ju bara på hur korkad du är. Jeremy dumnick.
Nu svara jag på ditt tramsande, tyvärr.
Jag tycker att det är kul att du är ett sådant fans till Färjestad så att du besöker LA ofta. Kanske så varje match?
Citera
2018-12-30, 13:33
Medlem
Citat:
Nej? Finner bara det hela en aning komiskt att de två (du och perry2) som flängt mest med epiteten plast mot oss i Linköping senaste åren, vars lag nu alltså valde att plocka in äldre importer på korttidskontrakt för att täcka upp för spelare som stack iväg på JVM.
Du vet ju inte ens vilka som spelat i Färjestad denna säsong. Och finner det hela en aning komiskt att du påstår att Färjestad endast hade Steen borta på fw sidan.
Läs på innan. Det blir bara väldigt komiskt annars.
Citera
2018-12-30, 15:05
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Nu svara jag på ditt tramsande, tyvärr.
Jag tycker att det är kul att du är ett sådant fans till Färjestad så att du besöker LA ofta. Kanske så varje match?

Jag avskyr Karlstadslaget. Har besökt samtliga arenor i SHL förutom Luleå. Även flera av de HA lagen. De gånger ( kanske 8 - 10 gånger, håller inte räkningen ) jag besökt LA har varit i affärssammanhang. Finns ingen arena där folk är mer dryga och självkära, usch. Man behöver lära sig lite om ödmjukhet i Värmlandsskogarna. Kommer ihåg en match för x antal år sedan när jag var där och bortalaget vann en rättvis seger och jag på morgonen efter vid hotellfrukosten slår upp sportsidorna i den lokala tidningen och läser huvudrubriken från matchen............ FBK vann skotten, hahahaha. Bara i Karlstad och dess sekt. Ni är vidriga. 0-13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in