Citat:
Ursprungligen postat av
Grollaren
Tack för sammanfattningen!
Jag hade ingen aning om att det fanns folk som trodde att jorden var platt. Som vanligt driver mig min nyfikenhet att ta reda på mer om denna teori. Jag borde väl som rookie aldrig stuckit näsan i denna tråd

Men det är lätt att vara efterklok.
Jodå, det finns en hel del som har genomskådat globtramset och att av nyfikenhet ta reda på mera kan leda till oväntade resultat.
Hinken och de andra rundissarna har inte ogiltigförklarat nåt endast upprepat samma trams om och om igen.
Problemet för rundissarna är att de har inga hållbara argument som inte har bemöts ett antal hundra gånger. Resten av deras argumentation är ingenting annat än hänvisning till auktoriteter och att alla vet ju att ditt och datt funkar si och så, alltså indoktrinering.
De inbillar sig på fullaste allvar att naivt auktoritetstro är lika med vetenskap och vetande, som inte kan ifrågasättas eftersom alla vet ju och tror på samma universella sanningar.
Majoriteten är så indoktrinerad att charlatanerna kan i princip sälja vad som helst till de hjärntvättade med pöbelmentalitet, bara det överensstämmer med deras världsbild, eller snarare tro.