2018-12-29, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag reagerade på kommentaren gällande hennes barnbarn som gick i samma klass med M:
" Hon gick inte så mycket i höstas (..)"

Det låter inte som total frånvaro?
Tror det finns inlägg från Elli09 som nämner att M inte hade hemskolning på heltid
Citera
2018-12-29, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sigea
Obs, spekulationer.

Jag tänkte liknande först också. Men det stämmer inte med de snabba diagnoserna, en MbP-förälder skulle inte nöja sig med isolerade barn i hemmet med en enda diagnos, utan då skulle vi snacka sjukhusvistelser, tester och ingrepp som aldrig får ta slut.

Det jag har landat i skulle vara ”apatiska flyktingbarn” grejen. Typ, mamman har fetaste dödsångesten över sin cancer och blåser upp pappans och barnens oro tills alla mår lika dåligt som hon, snart mår alla så dåligt att barnen blir apatiska för att slippa dela familje-angsten. Mamman målar upp skräckscenarier hur eländigt livet kommer bli för pappan när hon dött, med tanke på hur ’sjuka’ barnen är så han inte kommer få någon tid över till moms osv.

Jag landar i att mamman var den som satte bollen i rullning med tanke på att hon ’spelat normal’ medan pappan beklagat sig över sin situation för folk, mamman har också cancer vilket (naturligtvis) kan göra ett nummer i skallen på vem som helst och allt kan ha sprungit ur avundsjuka på att pappan skulle överleva henne och få se deras döttrar växa upp medan hon själv skulle dö.

Ingen orimlig teori.
Citera
2018-12-29, 20:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
I någon tidningsartikel stod det att barnen aldrig var i skolan men kanske var Moa där ibland utan att få undervisning? Eller så är denna Ulla inte helt välinformerad.
Ok, tack. Får hålla det öppet. Jag hade dock missat Ulla innan och fann det intressant.
Citera
2018-12-29, 20:39
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du kan framföra det till berörd läkare vilken jag tror är en av få som sätter diagnoser som ME.
Ja det är många diagnoser som kan ge katastrofala följder men det kan man inte sluta med utan man får arbeta med krishantering. Den är dock frivillig att ta emot och kan inte tvingas på någon som inte vill ha den.

Detta är definitivt viktigt att komma ihåg. Man kan inte gärna börja ge alla föräldrar till sjuka barn psykiatrisk tvångsvård...
Citera
2018-12-29, 20:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumbleOpinion
Tror det finns inlägg från Elli09 som nämner att M inte hade hemskolning på heltid
Tack, ska titta lite mer vid tillfälle. Reagerade som sagt på Ullas ord, hade helt missat henne innan.
Citera
2018-12-29, 20:41
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du kan framföra det till berörd läkare vilken jag tror är en av få som sätter diagnoser som ME.
Ja det är många diagnoser som kan ge katastrofala följder men det kan man inte sluta med utan man får arbeta med krishantering. Den är dock frivillig att ta emot och kan inte tvingas på någon som inte vill ha den.

Hen, som du nu tillkännager att du, i det närmaste litar på - kan konstens alla regler för att sätta diagnos ME - är det i vanlig och sen tidigare, samma sak som helbrägdagörare ?

Vet du var denne Kongoskåning har sin mottagning ? Kanske är den redan bortgrävd, eller ?
Citera
2018-12-29, 20:43
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumbleOpinion

Elli09 har haft fel på väldigt många punkter (angående bouppdelning, huruvida huset var tömt, Hannas släktingar osv) så jag skulle definitivt inte lita på hennes information. Givetvis kan hon ha haft rätt på just denna punkt dock.
Citera
2018-12-29, 20:44
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack, ska titta lite mer vid tillfälle. Reagerade som sagt på Ullas ord, hade helt missat henne innan.
Vad gamla (lomhörda?) "Ulla" hört, eller inte hört, från sitt barnbarn, känns inte som någon kioskvältare till faktabas.
Citera
2018-12-29, 20:45
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Hen, som du nu tillkännager att du, i det närmaste litar på - kan konstens alla regler för att sätta diagnos ME - är det i vanlig och sen tidigare, samma sak som helbrägdagörare ?

Vet du var denne Kongoskåning har sin mottagning ? Kanske är den redan bortgrävd, eller ?

Tja till skillnad från dig så förstår jag att kreti och pleti till läkare inte sätter diagnosen ME. Polisen verkar lita på den skånska läkaren och då gör jag det också även om diagnosen i sig kan diskuteras, men det är ett helt annat kapitel. Så i dagsläget är det vad man kan och vet om ME, och det spelar ingen större roll för mordfallen och självmorden eftersom det är vad föräldrarna har levt med som anger vad en förundersökning handlar om. Du får ta ett snack med polisen om läkaren i Skåne. Så länge polisen inte misstänker något oegentligt med läkaren, så är jag klar med den delen.
Citera
2018-12-29, 20:47
Medlem
Sigeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Blanda inte in "apatiska flyktingbarn" här, det är en helt annan genes. Och andra preparat inblandade.
Jag tänker att mitt scenario skulle erbjuda samma dynamik som för de apatiska barnen, remission ~ uppehållstillstånd och metastaser ~ utvisning.

Det är försvinnande osannolikt att båda barnen fått ME OCH blivit mördade av sina föräldrar. Jag tänker att det är mer sannolikt att symptomen feltolkats av vårdpersonal iom att familjen ej är flyktingar.

Jag vet inte vad du menar med preparat, eller vad det har att göra med mitt resonemang.
Citera
2018-12-29, 20:49
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Låter som om föräldrarna/föräldern ville ha barnen hemma till varje pris. Varför? Hur kunde OH tubba hela skolledningen?

Dom kan ju inte ha varit nöjda med att ha barnen hemma eftersom alla är döda.
Citera
2018-12-29, 20:50
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Detta är definitivt viktigt att komma ihåg. Man kan inte gärna börja ge alla föräldrar till sjuka barn psykiatrisk tvångsvård...

Precis, så därför är det viktigt att inte stänga in sig vid kriser utan ta den hjälp som erbjuds.
Extremt viktigt att inte lägga locket på den kokande grytan. Lite ljus i tillvaron hade fått dom två föräldrarna på andra tankar det är jag övertygad om. Dom måste ha ansett sig klara av detta på egen hand och inte vilja ha hjälp på något som helst sätt vilket var helt fel agerat. Integritet kan man ha men man är inte mer än människa och inte en robot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in