2018-12-28, 00:22
Medlem
Köpte en ny mac för några dagar sen, skapade ett nytt icloud konto men lyckas inte få varken facetime eller iMessage att funka. När jag skriver in en kontakt på iMessage så står det att användaren inte är ansluten till iMessage. Har även försökt ringa mig själv och meddela det icloud konot jag använder på min telefon som ÄR ansluten till både facetime och iMessage. Någon som vet hur jag får skiten att fungera??
Citera
2018-12-28, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1alicia
Köpte en ny mac för några dagar sen, skapade ett nytt icloud konto men lyckas inte få varken facetime eller iMessage att funka. När jag skriver in en kontakt på iMessage så står det att användaren inte är ansluten till iMessage. Har även försökt ringa mig själv och meddela det icloud konot jag använder på min telefon som ÄR ansluten till både facetime och iMessage. Någon som vet hur jag får skiten att fungera??

Har dessa kontakter (som du försöker kontakta/skriva in på din Mac) iPhone/iPad eller Mac själva? Har de inte det så funkar inte iMessage (blå adresser och pratbubblor) utan det blir vanliga meddelanden (gröna adresser och pratbubblor) och FaceTime funkar inte heller.
Citera
2018-12-28, 11:15
Medlem
Kontakterna använder iPhones och är anslutna till iMessage, när vi skriver på telefonen så är det blåa bubblor och facetime funkar, men när jag skriver in kontakten på min mac står det att kontakten inte är ansluten till iMessage.
Citera
2018-12-28, 22:00
Medlem
W.Irvings avatar
Övrig hemelektronik --> Programvara: Mac OS
/Moderator
Citera
2018-12-30, 00:57
Medlem
Guffel2s avatar
Citat:
Du måste logga in på samma appleid för att det ska funka.
Citera
2018-12-31, 06:18
Medlem
Citat:
Kontakterna använder iPhones och är anslutna till iMessage, när vi skriver på telefonen så är det blåa bubblor och facetime funkar, men när jag skriver in kontakten på min mac står det att kontakten inte är ansluten till iMessage.

Citat:
Ursprungligen postat av Guffel2
Du måste logga in på samma appleid för att det ska funka.

Är du inloggad med samma AppleID på alla dina enheter? Det måste man vara, annars kan ju inte datorn veta att dessa båda ID är en och samma person.
Citera
2018-12-31, 15:09
Medlem
Om du kontaktat Apple direkt hade dina problem varit lösta för länge sedan.

Jag tycker det är smidigt att kontakta dem via chat på Support appen men även telefon fungerar bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in