2018-12-26, 01:15
Medlem
Morot91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Därför att många inte vet ens att det har hänt tror jag. Var så trevlig under jul, eftersom jag själv är vansinnig på det här och tänker mycket på det så kunde jag inte hålla mig utan har tagit upp det ett par gånger och även om jag vet att mina släktingar inte hänger med något vidare i vad som händer runt dem så blev jag förvånad. Så jag berättade och det var "Men usch då" och "Jag vill inte höra". Att de inte vet om att de unga kvinnorna fick huvudena avkarvade är inte så konstigt eftersom det inte har nämnts i nyhetsrapporteringen här men de borde ändå åtminstone ha hört talas om det. Någon påminde sig i alla fall att han hade hört något nämnas om detta. Blir förbannad både på att folk har så dålig koll och att det ska hållas tyst i media, att människor inte ska få veta.

Har inte heller pratat om det under julen med familjen för jag tror inte folk vill tänka på alla hemskheter under denna högtid. Ska bara vara presenter och glada barn etc. Vilket jag kan förstå.
Citera
2018-12-26, 01:31
Medlem
JagheterRulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ta det lilla lugna. Det är extremt större risk att du råkar illa ut i t.ex trafiken än att detta kommer ske. Åtminstone på att bra tag. Det tillhör inte vanligheterna ens i Marocko och dessa djävlar kommer inte få det lätt i fängelset där. För detta skadar Marocko som land och de lär bli varse om det. Hade de följt guidens råd hade de varit ok idag så lärdomen är just den. Sedan i Sverige om du ropar efter hjälp kommer du få det allt som oftast.

Med det sagt. Vi ser här ett problem som vi kanske inte bör importera.

Men de får inget straff. Förstå det. De har tjänat Allah. Allah säger att de ska halshugga otrogna. Nästan 100 % muslimer i Marocko. Jag skrattar när ni tror på straff. De har egna lagar. De har INTE begått nåt brott. Däremot är Marocko rädd om sin turistnäring, så de kommer säkert fabulera nåt litet fejkstraff.
Och vad vet du om vad som förekommer i Marocko???? Befolkningen där är endast arga för detta förstör turistnäringen. De skiter fullständigt att två västerländska "horor" har mist huvudet. Det är rätt i deras bok. Fatta det! Herregud..."Dessa jävlar kommer inte få det lätt i fängelset". Skojar du? De hyllas där. De har kommit en bit närmare paradiset. Läs på lite.
Citera
2018-12-26, 02:10
Medlem
https://imgur.com/a/hT4Q9Jk

På denna bild visas deras avhuggna huvuden.
Jag vet inte om det beror på ljuset men ser inte de tjejerna väldigt mörka ut i håret på bilden? De påstådda tjejerna är ju på bilder där de är levande rätt så blonda? Och i videon där huvudet huggs bort så är tjejen blond....
Citera
2018-12-26, 02:20
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.

Jag vet inte om det beror på ljuset men ser inte de tjejerna väldigt mörka ut i håret på bilden? De påstådda tjejerna är ju på bilder där de är levande rätt så blonda? Och i videon där huvudet huggs bort så är tjejen blond....

Min egen hårfärg varierar kraftigt beroende på hur mycket jag solat, och hur fuktigt det är. En sommar ute i solen och jag får solblekt hår. På vintern, efter en dusch, och mitt hår är mörkt igen. När det torkat, lite mittemellan.

Utöver det finns det ju alltid hårfärg att ta till, så..
Citera
2018-12-26, 02:23
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
När utförde vita män etnisk rensning av judar i Europa, innan WW2?

Knappast har det varit EN ENDA "etnisk rensning" eller sk "förintelse", för isf hade dom inte funnits idag va?

OnT jag gissar stenhårt på : 1 total slump att just DOM tappade huvudet.

2. Man hade träffat eller hört om tjejernas planerade väg eller liknande.
3. Träffats innan, pISslamisterna visste vart dom skulle, och man la en bra väg, för att klippa så många som möljigt på vägen.

Tror mest på 3..
Citera
2018-12-26, 03:04
Medlem
Finns det bara en video på dådet tänkte eftersom dom va ju 2 tjejer?
Citera
2018-12-26, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterRulle
Men de får inget straff. Förstå det. De har tjänat Allah. Allah säger att de ska halshugga otrogna. Nästan 100 % muslimer i Marocko. Jag skrattar när ni tror på straff. De har egna lagar. De har INTE begått nåt brott. Däremot är Marocko rädd om sin turistnäring, så de kommer säkert fabulera nåt litet fejkstraff.
Och vad vet du om vad som förekommer i Marocko???? Befolkningen där är endast arga för detta förstör turistnäringen. De skiter fullständigt att två västerländska "horor" har mist huvudet. Det är rätt i deras bok. Fatta det! Herregud..."Dessa jävlar kommer inte få det lätt i fängelset". Skojar du? De hyllas där. De har kommit en bit närmare paradiset. Läs på lite.
Oavsett straff så kommer tjejerna aldrig tillbaka, efter detta så måste det väl anses vara fult
att turista i muslimska länder
Citera
2018-12-26, 04:08
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Oavsett straff så kommer tjejerna aldrig tillbaka, efter detta så måste det väl anses vara fult
att turista i muslimska länder

Du förutsätter att vanligt folk vet vad som skett. Tror att en rätt stor del inte vet något om någon halshuggning.
Citera
2018-12-26, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.

Hårfärg kan ändras beroende på kameraljus?

Och även miljö-ljus när bilden togs.
Citera
2018-12-26, 06:12
Medlem
sorias avatar
Lyssnade på en intervju med en fd IS marrockan som nu lämnat IS och islam , han säger att det finns en video som inte delats offentligt utan bara privat i IS grupper ,norska tjejen blev halshuggen först , hon hade ljusgrön t-shirt , båda tjejerna låg på magen , en man tryckte danskans huvudet mot marken men sin fot mycket hårt att hon skadades och började blöda, tvingat henne se hur kompisen blev slaktad , båda tjejerna va helt förlamade, chockade och tysta av skräcken , inte ett ord , mannen som slaktade norskan vred hennes armar bakom ryggen och tryckte knä på och började skära hennes hals ,danska tjejen orkade inte se och svimmade .

När det va dags för danska tjejen så vaknade hon upp av kniven mot nacken och sa aj aj.

Han låter mycket ångerfull och har svårt att radera videon från minnet .
Länkar till intervjun för er som kan arabiska , beskrivning av halshugning börjar vid 56min,
Ska försöka hitta en textad video
https://youtu.be/C-m47GAcKIU
Citera
2018-12-26, 06:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av soria
Lyssnade på en intervju med en fd IS marrockan som nu lämnat IS och islam , han säger att det finns en video som inte delats offentligt utan bara privat i IS grupper ,norska tjejen blev halshuggen först , hon hade ljusgrön t-shirt , båda tjejerna låg på magen , en man tryckte danskans huvudet mot marken men sin fot mycket hårt att hon skadades och började blöda, tvingat henne se hur kompisen blev slaktad , båda tjejerna va helt förlamade, chockade och tysta av skräcken , inte ett ord , mannen som slaktade norskan vred hennes armar bakom ryggen och tryckte knä på och började skära hennes hals ,danska tjejen orkade inte se och svimmade .

När det va dags för danska tjejen så vaknade hon upp av kniven mot nacken och sa aj aj.

Han låter mycket ångerfull och har svårt att radera videon från minnet .
Länkar till intervjun för er som kan arabiska , beskrivning av halshugning börjar vid 56min,
Ska försöka hitta en textad video
https://youtu.be/C-m47GAcKIU

IS går inte att ångra precis som menlösa mord av lust och liknande. Fängelse är inte ett alternativ, döden är inte nog, helvetet brinner inte nog.
Citera
2018-12-26, 06:34
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konrad89
bollen är rund https://imgur.com/a/hT4Q9Jk

kan någon fixa översättning vad det är horungarna skriver på bilden? tack.

Har pratat med några st som förstår perfekt arabiska, men dom kan inte läsa på arabiska det som är problemet.
"Horungarna" är islamkritiker, gruppen som bilden delats i är för arabiska athiester , alla har lämnat islam och sprida all skit som finns i islam .
Översättning av första raden : välkommen till ett islamiskt land .
Raderna efter är tre verser från quranen , första versen säger att det är hädelse att säga att Gud är Marias son.
Andra versen säger att det hädelse att säga att gud är tre (treenighet , fader guden och heliga anden)
Sista versen säger att straffet för hädelse att slå på nacken ( halshugning alltså).

Texten under bilden är Facebook egen varning att bilden kan vara olämplig och därför dold , klick på om du vill se bilden.
Han som postat använde bilden kopplat till verserna för bevisa att männen har följt vad quranen säger som ett svar på de som skriver att detta har inget med riktiga islam och männen är inte riktiga muslimer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in