Citat:
Ursprungligen postat av
marangzviss
Men alltså du kanske gör något galet om svampen återkommer. Tvättmedelsrester, sköljmedel, tätt i kalsongerna, reaktion på eventuell rakning kanske. Fundera lite på vad du kan göra bättre/annorlunda i vardagen? Byter du underkläder varje dag? Vad är det för material? Kanske använda en mild, oparfymerad tvål vid tvagning.
Edit. Kanske prova skippa alla parfymerade produkter. Tvätta med vatten och oparfymerad tvål vid behov. Smörja in med oparfymerad lotion, lufta tills du är torr och lotion sjunkit in i huden. Använda underkläder utan syntet och ha lite lösare byxor (om du nu har tighta). Vara noga med att byta underkläder varje dag. Om du använder underlivsdeo eller rakar dig så sluta med det.
Rakar inte pungen. När jag duschar använder jag Family Fresh som finns på Ica. Brukar dock inte så ofta tvåla in pungen efter att en läkare sagt att det inte är nödvändigt, och att det kan bidra till problemet. De kalsonger jag har är vanliga boxer från H&M, 95% bomull, 5% elastan.
Enligt vad jag har hört från läkare så är detta med svamp i pung eller underlivet ett ganska vanligt problem, och ofta ganska svårbehandlat. Vet inte vad jag ska tänka om detta. Liksom, skulle någon tjej vilja vara tillsammans med en kille med pungsvamp, som dessutom potentiellt kan smitta henne?