Citat:
Ursprungligen postat av
y8t3
Typ alla normala människor?
Jag kan förstå om man köper kläder på nätet i de fall man vet exakt vilket plagg och vilken storlek man ska ha, för att man helt enkelt har provat den i en butik innan. Men annars? Hur ska man veta passform, känslan av materialet, skosulan etc genom att kolla på på en bild på nätet? Inte en chans att klädbutiker försvinner helt, däremot kanske de blir färre. Brittiska och tyska e-handlare går ju åt helvete för tillfället. Tror klädbutikerna befinner sig i en utslagsperiod där de starka vinner i slutändan. Inte en chans att de kommer erbjuda fri frakt o fria returer så länge till.
Man behöver ju inte veta det eftersom det är fri retur.
Har beställt hem kläder för 8k och returnerat för 4k.
Enda skillnaden är att jag testar kläderna i mitt hem istället för i ett litet bås.
Men det är ju mig också som verkligen hatar att gå i butiker, mår nästan fysisk dåligt. Speciellt när det gäller kläder, då man behöver så mycket och gå runt så jävla mycket för att hitta något.
Jag hade antagligen haft samma kläder som jag hade för 10 år sedan om det inte var för Zalando och HM-web.
Många verkar ju tycka det är genuint roligt och trevligt att gå i butiker, så jag är kanske the odd one out. Men blir nog vanligare och vanligare med folk som mig - ju vanare folk blir att handla över nätet.