06.04 polisen fick ett SOS-larm om att en detonation skulle ha ägt rum i Anderstorp.
06.32 polisen anländer till platsen. En yttervägg på ett bostadshus är skadad.
07.01 polisen har kallat på kriminaltekniker och bombtekniker till platsen för att påbörja en undersökning.
07.11 en förundersökning om försök till mord inleds eftersom det finns anledning att anta att gärningen har syftat till att skada någon person i byggnaden.
07.43 polisen arbetar nu med att samla in information om vad som hänt, bland annat genom att hålla förhör med omkringboende. Polisen är angelägen om att komma i kontakt med person som kan ha sett eller hört något i anslutning till händelsen som skett på Ågatan i Anderstorp. Man kan även tipsa polisen på polisens hemsida.
08.10 det finns inga uppgifter om att någon person ska ha skadats i samband med detonationen. Det finns inte heller någon misstänkt i utredningen
Någon morgontidig flashbackare får ge sig av till Ågatan och rapportera.
Jag hälsar på en vän och sover över i samma område, bara några meter från där det inträffade. Det var 5-6 polisbilar här. Några har lämnat. Nu går de runt med en hund och bombtekniker är här. De har spärrat av hela parkeringen. Ska ut och kolla lite.
Jag hälsar på en vän och sover över i samma område, bara några meter från där det inträffade. Det var 5-6 polisbilar här. Några har lämnat. Nu går de runt med en hund och bombtekniker är här. De har spärrat av hela parkeringen. Ska ut och kolla lite.
Vilket hus/gatuadress är det? Ta gärna bild. Hade själv svängt förbi om jag hade kunnat