2018-12-16, 14:17
Medlem
Blocket.ses avatar
Som någon skrev innan, så skulle nog en överförmyndare vara på sin plats.
Citera
2018-12-16, 14:23
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blocket.se

Det bör vara ett minimikrav för alla slags insamlingar som stödjer enstaka privatpersoner som uppenbarligen inte kan hantera sin egna ekonomi för fem öre. Men folk är som vanligt godtrogna som fan och sponsrar tyvärr bara att personer som denna kan fortsätta med sitt felaktiga beteende. Man skjuter upp resultatet av problemet en liten liten stund men inte mer.
Citera
2018-12-16, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blocket.se
En överförmyndare bevakar förmyndare, som i sin tur är insatta för att förskingra så mycket likvida medel som möjligt från människor, i avsaknad av förstånd. Det skulle innebära att denna stackare då endast fått smulor....Nä kom int med sådana galna förslag.
Citera
2018-12-17, 03:05
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
En del verkar avundsjuka och kanske också vill ha egna insamlingar.
En del? Det var nog årets underdrift för jag har sällan läst en tråd med så mycket avundsjuka för att en människa som har det svårt ska få hjälp
Citat:
Ursprungligen postat av ViperVen
Varför ska folk tro det värsta om folk direkt??
Jag var nära att Swisha en slant, hade gärna gjort det men såg då att hon hade fått tillräckligt och rekommenderade folk att skänka det till någon organisation istället vilket för mig tyder på att detta är en sund människa som bara råkar vara i en taskig situation just nu.
Jag hann inte swisha för jag såg det först när insamlingen hade växt till ordentligt och då swishade jag till en annan behövande i stället där insamlingen var väldigt låg.
Citat:
Ursprungligen postat av Okapihjord
Skit ner er! Det finns faktiskt människor som mår väldigt väldigt dåligt av olika anledningar. De kämpar som djur hela sina liv för att få ihop vardagen. Lite empati vore smakligt.

Hur lätt tror ni det är att gå ut i tidningen med namn och bild för att tvingas tigga åt sitt barn?! Tack och lov har hon nu fått pengar av snälla personer.
Tack Lite motvikt mot all avundsjuka och skitsnack här inne.
Nej det var nog inte lätt för henne att offentligt be om hjälp.
Hoppas hon får behålla varenda krona så att alla hjärtlösa, oförstående, snåla surkartar här inne får suga på den ett tag.
Det måste kännas jävligt bittert för dom att det finns lite mänsklighet i världen.
Hoppas att ni får suga på den sura citronen länge
Citera
2018-12-18, 16:33
Medlem
Diablo1118s avatar
Efter lite rensning och utdelning av varningar öppnas igen tråden men var uppmärksamma på att följa trådens topic då inlägg som inte följer detta kommer varnas....//Mod
Citera
2018-12-24, 13:46
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...troligt-mycket

Jaha nu fick dottern sin jul.

Hon gillar även irakier. Som jag trodde en batisthäxa.
Citera
2018-12-24, 13:57
Medlem
jay.simpsons avatar
Undra varför soc vill ta barnet från batikhäxan Det om något är uppseendeväckande när soc anser att barnet har det bättre hos pappan.

Citat:
Ursprungligen postat av aftonbladet.se
Under dagen kommer de även få besök av tre vänner från Irak. Två dagar tidigare har de varit hemma hos Marianne och hjälpt till att pynta.

– De har ju aldrig firat jul, så det är jättestort för dem. Den lilla killen är bara sju år. Jag har mycket utländska vänner, som jag lärt känna eftersom jag tycker om att hjälpa till med kontakter med Migrationsverket och så, säger Marianne.

Det blir en god spiral”
Hon berättar att det började med en arbetskamrat som efter tio år i Sverige hade fått avslag från Migrationsverket och frågade om Marianne kunde hjälpa honom.

– Jag visste inte riktigt vad jag kunde göra, men jag började ringa till Migrationsverket och till medier. Han blev ganska uppmärksammad och i våras fick han ja i Europadomstolen. Jag är så glad att det löste sig och att han får stanna kvar. Min chef skrev brev efter brev till Migrationsverket och förklarade att han behövdes på jobbet.

Förklarar varför Aftonbladet engagerar sig och varför det fick spridning. Antagligen känner tiggaren journalister och engagerar sig i pedofilnätverket #vistårinteut.
Citera
2018-12-24, 13:58
Medlem
landofmoronss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin

Helt plötsligt var det inga problem med att hänga ut ungen heller...
Citera
2018-12-24, 13:58
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
En del? Det var nog årets underdrift för jag har sällan läst en tråd med så mycket avundsjuka för att en människa som har det svårt ska få hjälp

Vadå SVÅRT att få hjälp, blev det sent igår? Kärringen är långtidssjukskriven men väljer att ändå ha en bil och pendla 8 mil OM DAGEN med sin dotter. Hennes dotter är erbjuden gratis skjuts av kommunen men mamman tycker väl det också "känns fel", precis som att det "känns fel" att pappan skulle ge dottern en bra jul. Hon använder dottern som ett snyftankare, det är så jävla lågt så jag mår illa.

Men vet du vad, det finns något att se fram emot här. Det är att försäkringskassan ser alla dessa bidrag och gåvor som en inkomst, och det betyder att hon i princip kommer få NOLL SPÄNN några månader under 2019. Vad kommer hända då? Hon har ju redan efter bara några dagar satt sprätt på pengarna genom en resa till Finland, hus- och bilägande samt mobil- och wifikostnader på mer än 3-dubbla kostnaden än en vanlig svensson.
Citera
2018-12-24, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Vadå SVÅRT att få hjälp, blev det sent igår? Kärringen är långtidssjukskriven men väljer att ändå ha en bil och pendla 8 mil OM DAGEN med sin dotter. Hennes dotter är erbjuden gratis skjuts av kommunen men mamman tycker väl det också "känns fel", precis som att det "känns fel" att pappan skulle ge dottern en bra jul. Hon använder dottern som ett snyftankare, det är så jävla lågt så jag mår illa.

Men vet du vad, det finns något att se fram emot här. Det är att försäkringskassan ser alla dessa bidrag och gåvor som en inkomst, och det betyder att hon i princip kommer få NOLL SPÄNN några månader under 2019. Vad kommer hända då? Hon har ju redan efter bara några dagar satt sprätt på pengarna genom en resa till Finland, hus- och bilägande samt mobil- och wifikostnader på mer än 3-dubbla kostnaden än en vanlig svensson.

Hjälpa till på migrationsverke! Buffel o båg med denna kvinna, hon sa inget om sins 3 irakier i tiggarbrevet😰

Typexempel för wt- vill ej jobbs-ont i ryggen-bla bla. Fy f-n vad trött jag blir😰😳
Citera
2018-12-24, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin

Exakt!!!
Citera
2018-12-24, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888

Så du menar att det numera har framkommit att de har blivit erbjudna skolskjuts, men mamman har valt att tacka nej till kostnadsfri skolskjuts för att hon hellre skjutsar dottern? Källa på det? Eller är det något som du bara påstår?

Vilken ersättning från FK är det som du tänker på? Jag vet att bidraget kan påverkas om man har sparade pengar eller liknande om man får bostadstillägg eller bostadsbidrag från FK. Det är minst 100 000 kr för en ensamstående alternativt 200 000 för sambos/gifta makar som påverkar beräkningen för bostadstillägget. Samt 100 000 kr för bostadsbidraget. Men hon verkar inte ha så mycket pengar, osäkert på om hon ens fick så mycket pengar från första början innan hon började spendera pengar. Det verkar inte vara samma regler för någon form av sjukersättning.

För övrigt har hon fått a-kassa/arbetslöshetsersättning de senaste månaderna, och det är något som man kan få så länge man uppfyller kraven. Då gäller inte FK och deras regler, eftersom det inte är FK som betalar ut a-kassan till henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in