2018-12-24, 10:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av konrad89
Folk kan säga vad dom vill.

Men allt är USA/Ryssland/Israels fel, om någon bombar din familj varje dag, invaderar ditt land, vilken frisk människa som helst skulle bli psykiskt sjuk och kunna gör vad som helst.

Hade svenskarna varit "terrorister" ifall Ryssland invaderar oss och började bomba våra familjer? Och sen ifall vi försvarade oss med alla metoder som finns, hade vi varit terrorister då?

Bland det dummaste jag hört. Vem har bombat Marocko?!

Eller är det för att andra muslimer i helt andra länder blivit bombade av någon helt annan?! Eller andra araber? Insinuerar du att det är ett raskrig mellan vita och resten?! Eller världen mot islam?

Tror du kristna i tex Polen börjar skära halsen av ickekristna för att kristna i Afrika blivit bombade? Eller att vita i Australien slaktar svarta för hur de beter dig mot vita i Sydafrika?

Du är helt dum i huvudet!
Citera
2018-12-24, 10:19
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Bland det dummaste jag hört. Vem har bombat Marocko?!

Eller är det för att andra muslimer i helt andra länder blivit bombade av någon helt annan?! Eller andra araber? Insinuerar du att det är ett raskrig mellan vita och resten?! Eller världen mot islam?

Tror du kristna i tex Polen börjar skära halsen av ickekristna för att kristna i Afrika blivit bombade? Eller att vita i Australien slaktar svarta för hur de beter dig mot vita i Sydafrika?

Du är helt dum i huvudet!

Nej det är så de här skithögarna resonerar samtidigt koloniserar de Europa men vi ska fortfarande känna oss skyldiga. Gå inte på skitsnacket det kommer med deras modersmjölk.
Citera
2018-12-24, 10:37
Medlem
tjallepetters avatar
Riktig hemsk natt.

Den där videon, händelseförloppet och bilden på huvudena gjorde sitt.

Jag som andra generationens invandrare är i chock oxh skäms. Jag skäms alltså för nått jag inte har gjort; lika mycket som ni förmodligen skämdes när Anders Eklund hade sitt.
Citera
2018-12-24, 10:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Nä, det är för att du inte ska hjälpa IS med sitt spridande av videon. Sprider man gör man IS jobb och är alltså indirekt anhängare.
Videon är ju riktad mot oss, ditt efterblivna jävla kräk. Det är jävligt märkligt att inte uppmärksamma hot mot den egna personen bara för att du med flera är skitnödiga och inte vågar tänka tanken att behöva stå upp för er själva. Du får gärna förklara vem du skyddar genom att ignorera att videon existerar?
Citera
2018-12-24, 10:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ber om ursäkt om frågan är dum men har haft det körigt och inte kunnat följa tråden på slutet. Blev det klarlagt ifall kvinnorna hade träffat männen tidigare och tog följe?
Det är osäkert. Däremot hade de följe med tre män som väntade utanför hotellet enligt hotellpersonalen. Tjejerna hämtade sina saker och slog sedan följe med dem därifrån, om det var samma män som senare mördade dem framgår inte.

They came back at five in the afternoon to collect their luggage. They went and changed into outdoors clothes for the mountains.

'They were laughing between themselves. They were in a normal, happy mood. They were young, beautiful, cool and funny. They came here to have a good time.

'While they were packing, three other guys were waiting for them outside the hotel. They were Moroccans.

'They were young and they seemed clean-cut. They didn't seem like they were criminals. They were young, not more than 27 or 28 years old, and they seemed like nice guys, not at all suspicious.

'I think they met with the girls in the square and started speaking in English, and that's how they met. They were outside the hotel and didn't come in.

'Once they had changed, the girls packed their backpacks and left with the guys.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-6511367/Killers-two-Scandinavian-women-Morocco-sexually-motivated-three-arrested.html
Senast redigerad av micro113 2018-12-24 kl. 10:46.
Citera
2018-12-24, 10:46
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Snygg slap mot islam, men hela Marocko och alla muslimer fördömer detta och säger att DETTA ÄR INTE ISLAM. Japp dom läste samma bok, men dessa bondmongon valde att tolka skiten på fel sätt. Hänger du med?

Nä! Marocko fördömer inte alls dessa mord { Det är bara ett billigt utspel }. Dessa islamiska män handlade utifrån religiösa övertygelser om att kvinnan aldrig får gå fritt ut i världen utan måste alltid kontrolleras av en MAN!.

Slap eller inte,, tror du jag bryr mig nånting om islam när jag är feminist... vad är det för fel på dig liksom?
Citera
2018-12-24, 10:46
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag undrar verkligen varför de skar av huvudena på kvinnorna. Inte svar som: "dom är muslimer" eller nåt sånt, utan lite djupare. Jag undrar verkligen hur kontakten sett ut och vad de gjorde innan mannen/männen bestämde sig. Det skulle inte förvåna mig om fler fått stryka med, han har ett vant handlag, tycker jag...

Om det är terror/politiskt syfte är det många gånger för att skrämma fienden som är primär anledning.
Droggängen i Mexiko/Sydamerika utför samma slags tilltag, främst i syfte att skrämma.
Videofilmas gärna för spridning, det är en del av taktiken.

Det sekundära, och som också är gemensamt är att offren hamnar på killcount.
Det finns ingen vidare djup mening som tex tiden då giljotin rådde som rättsverktyg i länder som genomgått renässansen.

Enligt marockansk statsmedia har tjejerna synts med tre män på hotell i Marrakech innan dom begett sig till Atlasbergen, och den här gruppen på 4 män begett sig upp i bergen för att leta/jaga offer.
Dom har bla utgett sig för att vara herdar och efter några dagar fick dom tillfället kring dom här kvinnorna och började helt sonika sitt ärende.
I nuläget finns inga detaljerade uppgifter,
13 gripna totalt nu.
Dom tre männen på hotellet i Marrakech är ej säkert samma män som dom fyra som befann sig i Atlasbergen, eller ens bekräftat ha något samröre med dom som hittills gripits.
I tillslagen/gripanden av dom nio som greps efter dom fyra misstänkta mördarna, har polis hittat material för potentiell bombtillverkning.
Det verkar som dom nio personerna greps i ett stort svep, troligtvis efter man kunnat analysera kontakter/förehavanden kring dom fyra (misstänka mördarna) som först greps.

En bergsguide som intervjuades av dansk media berättade att dom kan ha valt (brotts)plats pga bra överblick över dalen där andra människor kan finnas.
Platsen där morden skedde är en slags kiosk, där bergsvandrare kan köpa förfriskningar/mat.
Tjejernas tält befann sig ganska nära.

Summa summarum,
Det är en händelse som bär prägel av snabbt planerad terroristhandling utan djupare mening än just innebörden av isis-fasoner, och att männen på hotellet kan ha tagit reda på var tjejerna skulle, varpå kontakt med dom 4 blivande mördare skett.
Alternativt är en eller fler av männen från hotellet desamma som männen i bergen.

Personligen tror jag att två ensamma äventyrliga tjejer har provocerat denna gruppering.
Att dådet ser rutinerat ut på filmen, ger jag tyvärr inget för. Det är så det ser ut, även för nybörjare men som har sin laddning i sin övertygelse och tränat sig själv under en period.
Den mentala förberedelsen kan ha varit lång, och det räcker för att kunna utföra enligt det sättet som visas i filmen.
Senast redigerad av rotesau 2018-12-24 kl. 11:10.
Citera
2018-12-24, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker
Oavsett politisk färg så är det två familjer som har sin värsta jul någonsin..

Stackars jävlar.....

De som ska avrättas är gärningmännens Anhöriga, vänner och till och med husdjur och deras hus ska jämnas med marken och låt gärningsmännen bevittna allt.

Fast deras anhöriga har inget att göra med saken. Låt de ruttna i fängelse och leva med det de gjort istället
Citera
2018-12-24, 11:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NilsD
Ullared och finlandsfärja är också svenska företeelser som ni WT gärna sysslar med. Det är tillsammans med Bingolotto något som många av oss ser ned på.

Jag personligen vill ha betydligt mindre invandring och bättre integration av de som kommer. Men det drabbar inte mig nämnvärt då jag bor och verkar i områden där dessa människor inte får tillträde till.

Men det är så det är. Isåfall kan du flytta til Etiopien eller Georgien om du inte vill veta av dem.

Men du kommer knappast undan muslimerna oavsett. Inte minst dina barn kommer bli utsatta och har du döttrar kommer de i bästa fall bli sexualtrakasserade. Det är den bistra sanningen.

Få se då om det är bingolottospelarna eller finlandsfärjeresenärerna du ser ner på mest.
Citera
2018-12-24, 11:03
Medlem
Blackslayers avatar
Någon som vet vad som kommer hända med GM?
Citera
2018-12-24, 11:08
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
RABAT (Reuters) - Moroccan authorities believe four suspects in the killing of two Scandinavian women in the Atlas Mountains were acting on their own initiative, even though they had just pledged allegiance to Islamic State, an official said on Sunday.
https://www.reuters.com/article/us-morocco-crime-idUSKCN1OM0LD
Citat:
Boubker Sabik, spokesman for the Moroccan security and domestic intelligence services, also said the arrest of nine more people in the case had foiled a terror plot.
Citat:
Referring to the nine other suspects detained on Friday in various Moroccan cities, he said their arrests “spared Morocco a terrorist plot”.
Citera
2018-12-24, 11:10
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelfacee98
Fast deras anhöriga har inget att göra med saken. Låt de ruttna i fängelse och leva med det de gjort istället
Du tror inte att nästa gäng terrorister skulle tänka sig för en eller två gånger om hels släkten ryker med? Och släkten skulle nog ha ett intresse av terrorn upphörde.

Trampa mig på tån och jag kör över dig med en ångvält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in