2018-12-24, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konrad89
Folk kan säga vad dom vill.

Men allt är USA/Ryssland/Israels fel, om någon bombar din familj varje dag, invaderar ditt land, vilken frisk människa som helst skulle bli psykiskt sjuk och kunna gör vad som helst.

Hade svenskarna varit "terrorister" ifall Ryssland invaderar oss och började bomba våra familjer? Och sen ifall vi försvarade oss med alla metoder som finns, hade vi varit terrorister då?
Helt horribelt resonemang och jämförelse i sammanhanget. Att tortyrmörda två oskyldiga unga kvinnor är inte att försvara sig. Detta är ingenting som vem som helst ens har grundförutsättningar för att göra.
Citera
2018-12-24, 09:53
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Ber om ursäkt om frågan är dum men har haft det körigt och inte kunnat följa tråden på slutet. Blev det klarlagt ifall kvinnorna hade träffat männen tidigare och tog följe?
Citera
2018-12-24, 09:54
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurMorgan
Ja du. Eftersom trion spelat in en video kort före morden där de poserar med IS-flagga och uttrycker att de ska begå ett terrordåd pga attacker mot IS i Syrien och eftersom en av de gripna är tidigare dömd för islamistisk terrorverksamhet så kanske det inte är alltför långsökt att de här två morden har religiösa motiv? Idiotdjävel.

Vilken trio? Är det inte 4 längre?
Eller menar du att det var tre i själva videon och de tog med en extra polare till styckningen?
Ja, jag undrade hur det var med religiösa motiv.
Du säger "kanske det inte är alltför långsökt". Då vet vi det.
Citera
2018-12-24, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Helt horribelt resonemang och jämförelse i sammanhanget. Att tortyrmörda två oskyldiga unga kvinnor är inte att försvara sig. Detta är ingenting som vem som helst ens har grundförutsättningar för att göra.

Jag kan hålla med, jag skulle inte ha några problem att med våld föra ut alla invandrare i detta landet. Men att kidnappa två muslimska tjejer och skära halsen av dom, skulle aldrig ske.
Citera
2018-12-24, 09:58
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Oavsett politisk färg så är det två familjer som har sin värsta jul någonsin..

Stackars jävlar.....

De som ska avrättas är gärningmännens Anhöriga, vänner och till och med husdjur och deras hus ska jämnas med marken och låt gärningsmännen bevittna allt.
Citera
2018-12-24, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ber om ursäkt om frågan är dum men har haft det körigt och inte kunnat följa tråden på slutet. Blev det klarlagt ifall kvinnorna hade träffat männen tidigare och tog följe?
Vad jag förstår och vad jag läst så blev de förföljda och sedan iakttagna från sin campingplats av gärningsmännen som slog läger en bit bort. Det finns inget som tyder på att de träffat männen tidigare, utan kvinnorna befann sig på fel plats vid fel tidpunkt.
Citera
2018-12-24, 10:04
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Eller menar du att det var tre i själva videon och de tog med en extra polare till styckningen?

Det vet man inte med 100% ännu.

Jag baserar det på att dådet överhuvudtaget filmas, vilket brukar betyda att man har alla intentioner att lägga ut det i propagandasyfte.

Och det brukar handla om religiös propaganda.

Jag tror inte det var reklam för Fiskars dom hade i åtanke.

Maroccanska myndigheter behandlar det som terrordåd :
”Morocco’s central bureau of judicial investigations said the nine new suspects had been carrying arms and “suspicious materials” used in the manufacture of explosives at the time of their arrests. No further details were available.”
Senast redigerad av scoremax 2018-12-24 kl. 10:08.
Citera
2018-12-24, 10:04
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Vad jag förstår och vad jag läst så blev de förföljda och sedan iakttagna från sin campingplats av gärningsmännen som slog läger en bit bort. Det finns inget som tyder på att de träffat männen tidigare, utan kvinnorna befann sig på fel plats vid fel tidpunkt.
Tack, känns ändå på något vis bättre att det här bara berodde på några mäns ondska att och inte kvinnorna fattade dåliga beslut. Ja det gjorde ju dom iofs när dom åkte till Marocko men ändå. Jag skulle hellre se mina vuxna barn med tre hungriga vargar i koppel än gåendes med dessa monster.
Citera
2018-12-24, 10:05
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Mjo, jag tänker också så: leka med kvinnorna, ha fest och sedan städa undan. Men, filmen...

Klarar dom sig inte får dom långa straff, livet är i princip slut. Filmen ger då i alla fall status. Kanske. Vet inte när dem greps eller när filmen lades ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Jag tolkar det som att islamisterna vill visa att dådet är rättfärdigt och utfört med den metod som islam traditionellt använt även vid legitima avrättningar. Och så vill de skrämma alla otrogna hundar, men det är uppenbart målet med all deras terror.

Ja, precis.
Citera
2018-12-24, 10:07
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Jag syftar på de som greps först. De var tre.
Citera
2018-12-24, 10:08
Medlem
irishrages avatar
Tycker det är fela av Norska statsministern som manar till att inte föra filmen vidare dels för att det är ett brott juridiskt enligt deras lag men även för de anhörigas skuld. Men genom att föra den vidare kan liv räddas. Andra unga naiva kvinnor kanske får sig en tankeställare. Det är så här verkligheten ser ut och då ska man inte dölja den för att det kan skapa främlingsfientlighet . Varför ska unga tjejer inte få se videon för att själv kunna ta ställning?
Citera
2018-12-24, 10:14
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Nja, de blev inte halshuggna, de blev halskarvade. Svartskallarna använde en kniv utan tänder som de sågade fram och bak med som om de skar upp en julskinka. Det gick inte fort direkt. Jag tror det var meningen att det skulle ta lång tid eftersom de filmar dådet. Flickorna måste ju få en chans att skrika lite annars blir det ju ingen bra film. Urrk.

Maren och Lauren kan trösta sig med att de blev filmstjärnor och världskändisar postumt. Den här filmen kommer att cirkulera om 20 år precis som bilderna på Elin Krantz ihopknycklade kadaver. De dyker fortfarande upp då och då som en del i memekrigandet på internet.

De använder med flit slöa knivar just av den anledningen, att offret ska lida och plågas så länge som möjligt.

Muslimer och islam är vidriga as.
Det är dags att alla läser på om denna smutsiga religion och dessa psykopatiska utövare:
islam is a caustic blend of regurgitated paganism and twisted Bible stories.
Muhammad, its lone prophet, conceived his religion solely to satiate his lust
for power, sex, and money. He was a terrorist. If you think these conclusions
are shocking, wait until you see the evidence.
The critics of this work will claim that Prophet of Doom is offensive, racist,
hatemongering, intolerant, and unnecessarily violent. I agree—but I didn’t
write those parts. They came directly from Islam’s scriptures. If you don’t like
what Muhammad and Allah said, don’t blame me. I’m just the messenger.

http://prophetofdoom.net/

kräv att samtliga muslimer avsvär sig islam.

Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Tycker det är fela av Norska statsministern som manar till att inte föra filmen vidare dels för att det är ett brott juridiskt enligt deras lag men även för de anhörigas skuld. Men genom att föra den vidare kan liv räddas. Andra unga naiva kvinnor kanske får sig en tankeställare. Det är så här verkligheten ser ut och då ska man inte dölja den för att det kan skapa främlingsfientlighet . Varför ska unga tjejer inte få se videon för att själv kunna ta ställning?

Givetvis ska filmen visas för samtliga som vill ha islam i Europa.
De borde samtliga tvingas se den.
De borde visa den i skolor för att visa vilka monster muslimerna är.

Ut med packet.
Senast redigerad av S0LD13R777 2018-12-24 kl. 10:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in