2018-12-24, 09:29
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag undrar verkligen varför de skar av huvudena på kvinnorna. Inte svar som: "dom är muslimer" eller nåt sånt, utan lite djupare. Jag undrar verkligen hur kontakten sett ut och vad de gjorde innan mannen/männen bestämde sig. Det skulle inte förvåna mig om fler fått stryka med, han har ett vant handlag, tycker jag...

Du tror inte att "de är muslimer" trots allt är en ledtråd? T o m enligt Wikipedia är halshuggning "standard" för avrättningar i islamska världen och det finns omnämnt i koranen att otrogna ska halshuggas. Skulle terrormusslorna behöva mer motivation än så?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Beheading_in_Islam
Citera
2018-12-24, 09:39
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Du tror inte att "de är muslimer" trots allt är en ledtråd? T o m enligt Wikipedia är halshuggning "standard" för avrättningar i islamska världen och det finns omnämnt i koranen att otrogna ska halshuggas. Skulle terrormusslorna behöva mer motivation än så?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Beheading_in_Islam
Nä, missförstå inte, nog är dom muslimer alltid. Men, det är ändå svårt för en kristen man att greppa. Alla muslimer skär inte halsen av brudar, men denne man (dessa män) gjorde det. Det kan vara så enkelt att skära halsen av en kvinna är likställt med om en svensk idiot till man knuffar och slår sin kvinna, samma mekanism bakom men olika metod/utfall. Undrar om de var pårökta eller berusade genom annat?
Citera
2018-12-24, 09:40
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Jag undrar verkligen varför de skar av huvudena på kvinnorna. Inte svar som: "dom är muslimer" eller nåt sånt, utan lite djupare. Jag undrar verkligen hur kontakten sett ut och vad de gjorde innan mannen/männen bestämde sig. Det skulle inte förvåna mig om fler fått stryka med, han har ett vant handlag, tycker jag...
Dessa människor anser att vi i västvärlden utnyttjar och exploaterar deras länder med våra ekonomiska muskler.
Dom har faktiskt rätt, i t ex Indien står människor och bleker tyger till våra billiga t shirts och dör av gifterna dom får i sig.
H&M, KappAhl och deras ägare skördar miljarder på det och vi känner oss rika för att vi kan köpa och slänga.
Globaliseringen skulle aldrig fått skett. Den har lett till ett slags slaveri samt att hindrat en naturlig befolkningsbegränsning som i sin tur ökat miljöförstöringen.

God Jul.
Citera
2018-12-24, 09:43
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Varför två? Vet vi att motivet är religiöst?
Läst om att det var 4 polare i styckargänget.
Och att 13 har blivit gripna. Familjemedlemmar eller fler polare i gänget?

Svenska massmedia är väl världsmästare i att mörka sambandet våldsdåd-gärningsmän.
Svenska Institutioner är väl världsmästare i att inte utreda statistiken.
Tänk dig en värld utan internet och dess ocensurerade nyheter. Vad skulle vi få veta DÅ?

Skönt att offrens mammor tar det så bra. Ser en chans att propagera mot de mörka högerkrafterna hemmavid.
Det var nog mamma som lärde barnen att alla är goda hur de än må se ut..... och det var sant ända tills halsen skärs av.... och det stackars vuxna barnet skriker..... på mamma(?)....

Bra påpekat, felskrivet av mig.👍🏼
Citera
2018-12-24, 09:43
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:

Jag tror fortfarande på att det var en ursäkt för att våldta utan att lämna vittnen. Ser det som misslyckade individers möjlighet att förklara sina illdåd genom att ge dem ett högre syfte. En möjlighet att maskera sina övergrepp genom att säga att syftet är nån storslagen religiös övertygelse. Man hyllas och hatas. Det kan också ge mycket av vad en ung man utan framtid kan önska. Alla vet instinktivt att det här är sant.
Citera
2018-12-24, 09:45
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jag tror fortfarande på att det var en ursäkt för att våldta utan att lämna vittnen. Ser det som misslyckade individers möjlighet att förklara sina illdåd genom att ge dem ett högre syfte. En möjlighet att maskera sina övergrepp genom att säga att syftet är nån storslagen religiös övertygelse. Man hyllas och hatas. Det kan också ge mycket av vad en ung man utan framtid kan önska. Alla vet instinktivt att det här är sant.
Mjo, jag tänker också så: leka med kvinnorna, ha fest och sedan städa undan. Men, filmen...
Citera
2018-12-24, 09:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konrad89
Folk kan säga vad dom vill.

Men allt är USA/Ryssland/Israels fel, om någon bombar din familj varje dag, invaderar ditt land, vilken frisk människa som helst skulle bli psykiskt sjuk och kunna gör vad som helst.

Hade svenskarna varit "terrorister" ifall Ryssland invaderar oss och började bomba våra familjer? Och sen ifall vi försvarade oss med alla metoder som finns, hade vi varit terrorister då?
Vem har bombat Marocko?
Citera
2018-12-24, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har sett video och jag har sett bild där huvudena är placerade så att de ser på varandra ,,,

Ögonen är stängda på bilden så de ser inte på varandra
Citera
2018-12-24, 09:46
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Nä, missförstå inte, nog är dom muslimer alltid. Men, det är ändå svårt för en kristen man att greppa. Alla muslimer skär inte halsen av brudar, men denne man (dessa män) gjorde det. Det kan vara så enkelt att skära halsen av en kvinna är likställt med om en svensk idiot till man knuffar och slår sin kvinna, samma mekanism bakom men olika metod/utfall. Undrar om de var pårökta eller berusade genom annat?

Jag tolkar det som att islamisterna vill visa att dådet är rättfärdigt och utfört med den metod som islam traditionellt använt även vid legitima avrättningar. Och så vill de skrämma alla otrogna hundar, men det är uppenbart målet med all deras terror.
Citera
2018-12-24, 09:47
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konrad89
Folk kan säga vad dom vill.

Men allt är USA/Ryssland/Israels fel, om någon bombar din familj varje dag, invaderar ditt land, vilken frisk människa som helst skulle bli psykiskt sjuk och kunna gör vad som helst.

Hade svenskarna varit "terrorister" ifall Ryssland invaderar oss och började bomba våra familjer? Och sen ifall vi försvarade oss med alla metoder som finns, hade vi varit terrorister då?

Jaja, dom här två tjejerna var väl förklädda spioner då eller?
Citera
2018-12-24, 09:47
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Varför två? Vet vi att motivet är religiöst?
Ja du. Eftersom trion spelat in en video kort före morden där de poserar med IS-flagga och uttrycker att de ska begå ett terrordåd pga attacker mot IS i Syrien och eftersom en av de gripna är tidigare dömd för islamistisk terrorverksamhet så kanske det inte är alltför långsökt att de här två morden har religiösa motiv? Idiotdjävel.
Citera
2018-12-24, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Alltså man ska inte röra sig i dessa länder som blond svensk tjej . Ärligt talat jag är jätte ledsen över som hänt det är tragiskt . Våra kvinnor tror att dem kan röra sig på sådana ställen där risken för våldtäkt eller mord mot vita tjejer är extremt hög.

Nu blejmar jag inte dem men va fan vem lät dom åka dit ?

Vad menar du med "lät dem åka dit"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in