2018-12-24, 08:55
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konrad89
Erna Solberg är riktigt jävla trög också, går ut och säger att folk ska sluta sprida videon på mordet.
Fler människor borde se vad som hände dom här stackars tjejerna, så att fler inte råkar ut för det och är mer vaksamma i sånna länder. Istället vill hon att ingen ska se. Det är inte så man skyddar sina medborgare.

Jag delar uppfattningen att det är ”bra” att videon finns tillgänglig.

Att gärnnngsmännen filmar är ju för att dom vill dokumentera det och ”show of proof”.

Att förneka verkligheten gagnar ingen, det hör ÄR verkligheten.
Citera
2018-12-24, 08:56
Medlem
Nae fyfan ska inte gå in i den här tråden mer väcker bara tillbaka allt skit igen
Citera
2018-12-24, 09:02
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkvadd
Nae fyfan ska inte gå in i den här tråden mer väcker bara tillbaka allt skit igen

Bättre att stoppa huvudet i sanden? Ibland är det så att verkligheten stinker, men det är bara att vänja sig och förhålla sig. Tror fler behöver medvetandegöras, istället för att matas med förskönande omskrivningar i våra kvällstidningar om att flickorna hade "stickskador" som de senare avled av. Så såg inte verkligheten ut.
Citera
2018-12-24, 09:05
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Är det inte dags att bomba Marocko tillbaka till stenåldern, Marocko är en utan tvekan islamist näste.
Citera
2018-12-24, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Bättre att stoppa huvudet i sanden? Ibland är det så att verkligheten stinker, men det är bara att vänja sig och förhålla sig. Tror fler behöver medvetandegöras, istället för att matas med förskönande omskrivningar i våra kvällstidningar om att flickorna hade "stickskador" som de senare avled av. Så såg inte verkligheten ut.

Jag vet inte om jag skulle påstå att jag stoppar huvudet i sanden när jag sett videon samt skrivit om den flertalet gånger i tråden.
Citera
2018-12-24, 09:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Jag vet inte om jag skulle påstå att jag stoppar huvudet i sanden när jag sett videon samt skrivit om den flertalet gånger i tråden.

Okej, jag har inte läst hela tråden. Tror bara som sagt att det inte är någon gångbar lösning att blunda för verkligheten. Man måste se den som den är, hur vidrig den än är.
Citera
2018-12-24, 09:11
Medlem
Citat:
Okej, jag har inte läst hela tråden. Tror bara som sagt att det inte är någon gångbar lösning att blunda för verkligheten. Man måste se den som den är, hur vidrig den än är.

Förstår dock inte varför du säger detta till mig.
Citera
2018-12-24, 09:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Förstår dock inte varför du säger detta till mig.

Därför du skrev så här:

"Nae fyfan ska inte gå in i den här tråden mer väcker bara tillbaka allt skit igen"

Jag uppfattade det som att du föredrog att hålla för ögonen, men det kan ju vara så att jag missförstod dig?
Citera
2018-12-24, 09:20
Medlem
Citat:
Därför du skrev så här:

"Nae fyfan ska inte gå in i den här tråden mer väcker bara tillbaka allt skit igen"

Jag uppfattade det som att du föredrog att hålla för ögonen, men det kan ju vara så att jag missförstod dig?

Du läste inte vad jag skrev eller?
Citera
2018-12-24, 09:21
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag undrar verkligen varför de skar av huvudena på kvinnorna. Inte svar som: "dom är muslimer" eller nåt sånt, utan lite djupare. Jag undrar verkligen hur kontakten sett ut och vad de gjorde innan mannen/männen bestämde sig. Det skulle inte förvåna mig om fler fått stryka med, han har ett vant handlag, tycker jag...
Citera
2018-12-24, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag undrar verkligen varför de skar av huvudena på kvinnorna. Inte svar som: "dom är muslimer" eller nåt sånt, utan lite djupare. Jag undrar verkligen hur kontakten sett ut och vad de gjorde innan mannen/männen bestämde sig. Det skulle inte förvåna mig om fler fått stryka med, han har ett vant handlag, tycker jag...

Folk kan säga vad dom vill.

Men allt är USA/Ryssland/Israels fel, om någon bombar din familj varje dag, invaderar ditt land, vilken frisk människa som helst skulle bli psykiskt sjuk och kunna gör vad som helst.

Hade svenskarna varit "terrorister" ifall Ryssland invaderar oss och började bomba våra familjer? Och sen ifall vi försvarade oss med alla metoder som finns, hade vi varit terrorister då?
Citera
2018-12-24, 09:26
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Allting det här är sant, men på en ideologisk/teoretisk nivå.

Praktiskt så är återigen två människor halshuggna, och återigen, så är det två muslimer som ligger bakom,och dådet är utfört i religionens namn.

Om det här problemet skall kommas till rätta med, så krävs medel utöver det ordinarie.

Att sitta några år i ett fängelse, (eller värre) är inte något som biter på någon som har övertygelsen att man både har VIP-kort till paradiset, och dessutom gör rätt som hugger huvudet av oskyldiga män, kvinnor, och barn.

Det är något utöver det vanliga, och kan inte bemötas som vanligt heller.

Det här apologetandet måste få ett slut.

Det är dessutom MYCKET värre, än vad vi höll på med på medeltiden, för nu vet dom mycket väl, genom tidningar & internet om alternativen.

”-jamen IS vill bara öka motsättningarna, vi får inte ge dom rätt!”

Korrekt, och dom lyckas.
Det blir lite svårt att vara glad och positiv när man blir dödad.

Västvärlden måste få fånarnas egna nationer att agera mot dom.
Marocko statuerar antagligen exempel.

”Lonewolfs” & ”black Swan”:s är omöjliga att skydda sig mot nästan.

Därför bör man göra avsteg från all normal och anständig praxis, och börja straffa anhöriga till terrorister.

Ja, jag är tyvärr allvarlig.

Varför två? Vet vi att motivet är religiöst?
Läst om att det var 4 polare i styckargänget.
Och att 13 har blivit gripna. Familjemedlemmar eller fler polare i gänget?

Svenska massmedia är väl världsmästare i att mörka sambandet våldsdåd-gärningsmän.
Svenska Institutioner är väl världsmästare i att inte utreda statistiken.
Tänk dig en värld utan internet och dess ocensurerade nyheter. Vad skulle vi få veta DÅ?

Skönt att offrens mammor tar det så bra. Ser en chans att propagera mot de mörka högerkrafterna hemmavid.
Det var nog mamma som lärde barnen att alla är goda hur de än må se ut..... och det var sant ända tills halsen skärs av.... och det stackars vuxna barnet skriker..... på mamma(?)....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in