2018-12-23, 22:13
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydholm
Ta en titt på webbsidan som jag länkade till för en stund sedan. Där finns videon plus några stillbilder från videon som klart och tydligt visar två olika huvuden.

Du gör IS en stor tjänst just nu, herr kurir.
Citera
2018-12-23, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydholm
Så det är bara olagligt att länka till en webbsida i ett forum om ingen i forumet vill att man gör det? Öh?

Herregud, är det så svårt att begripa skillnaden mellan länka och publicera?
Så du menar med andra ord att det är helt ok att länka till barnporr bara för du inte lagt upp det själv?
Sprida är inte samma som att publicera. Brottet handlar ju om din agenda, du vill alltså göra olagligt material tillgängligt.
Citera
2018-12-23, 22:15
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vet någon om detta var inom "säkert turism" område?

Uppenbarligen är det inte säkert eftersom den lokala bergsguiden avrådde tjejerna från att tälta ensamma i området. Varför skulle han annars göra det?
Senast redigerad av Jon.Holms 2018-12-23 kl. 22:39.
Citera
2018-12-23, 22:16
Medlem
Så himla tragiskt det här och en massa marockaner som ber om ursäkt för nått dem inte behöver .

Kanske ska danmark be om ursäkt för när deras danska boxare som är vit medborgare totalt förgörde en marockansk tjej i Danmark?https://www.moroccoworldnews.com/2014/08/135829/denmark-former-boxer-kills-his-moroccan-wife/amp/
Citera
2018-12-23, 22:20
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
F.ö. tror jag inte en sekund på, att Solbergs uppmaning till allmänheten bottnar i ngn slags omtanke om gemene man eller omtanke om anhöriga till BO. Solberg vill inte, att kunskapen om islams sanna natur alt. kunskapen om islams avarter (beroende på hur man ser det) blir mer spridd bland allmänheten.

Naturligtvis är det så. I Norge är det välkänt att Erna Solberg är en varm anhängare av islam, dock inte personligt troende.
Citera
2018-12-23, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Där tänker vi olika. Hade de bestämt sig för att vandra i Syrien eller Irak, då hade jag tyckt att de tagit extremt stora risker, dock hade jag inte tyckt att de fått skylla sig själva när de blev mördade.
Jag har problem med de som uttrycker sig som Rulle därför han har ett kvinnoförakt i sitt sätt att vädra sina åsikter, det stör jag mig på. Samma typ av klientel som anser att en kvinna får skylla sig själv om hon går hem ensam nattetid och blir våldtagen, etc.

Håller med dig!
Om kvinnor ger vika för den där typen av åsikter så sitter vi ju där med slöjor om några år.
Jag ska inte påstå att jag har någon statistik, men det verkar inte vara direkt vanligt med denna typ av mord där heller, så man börjar undra varför folk tycker att tjejerna har utsatt sig för gigantiska risker jämfört med andra ställen.
Australien hade ju sin egen vandringsmördare t ex.
Tydligen så ska kvinnor (och nordiska människor överlag) hålla sig inomhus och gömma sig. Den utvecklingen är läskig...
Citera
2018-12-23, 22:21
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Det enda ärliga är väl att exponera mördarna?

Fast mördarna syns ju inte på filmen. Bara deras händer.
Citera
2018-12-23, 22:23
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Så himla tragiskt det här och en massa marockaner som ber om ursäkt för nått dem inte behöver .

Kanske ska danmark be om ursäkt för när deras danska boxare som är vit medborgare totalt förgörde en marockansk tjej i Danmark?https://www.moroccoworldnews.com/2014/08/135829/denmark-former-boxer-kills-his-moroccan-wife/amp/

Eller hur, finns inget för gemene marockan att be om ursäkt för. Gör något åt saken istället, se till att låsa in dessa psykon så slipper vi se att något liknande upprepas igen.
Citera
2018-12-23, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men vad exakt är olagligt med detta? Jo enligt nya lagar som vi inte ens fanns ska det vara olagligt att visa var exakt islam innebär. Man fan spyr på skiten! Nu ska det inte ens vara tillåtet att sprida filmer för att visa hur fan ond islam är.
I AB står det följande, antar att det är taget från några lagparagrafer.

Citat:
Kan ge fyra års fängelse
I den svenska lagen är det olagligt att sprida en bild på, eller annan uppgift om att, någon utsatts eller utsätts för ett brott som innefattar angrepp mot person. Eller en bild eller film på någon som befinner sig i en särskilt utsatt situation.
– Så är det ju i det här fallet, säger Thed Adelswärd.
I lagen står det också att det är att betrakta som ett brott om spridningen är ägnad att medföra allvarlig skada för den som bilden eller uppgiften rör, berättar Thed Adelswärd.
– Sprider man en bild där någon mördas så föreställer jag mig att det är ägnat att medföra allvarlig skada för de anhöriga. Att det här materialet i hög grad berör de anhöriga är det väl ingen tvekan om, säger han.
Om brottet betraktas som grovt kan påföljden bli upp till fyra års fängelse.
Citera
2018-12-23, 22:25
Medlem
Efter detta ! Aldrig mer någon resa till ett muslimskt land. Inga varor kommer att inhandlas från Marocko, och samtliga restauranger, pizzerior som ägs av dessa folkgrupper kommer att bojkottas från min sida! Usch vilka primitiva typer.
Senast redigerad av Deniso 2018-12-23 kl. 22:28.
Citera
2018-12-23, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Så du menar med andra ord att det är helt ok att länka till barnporr bara för du inte lagt upp det själv?
Sprida är inte samma som att publicera. Brottet handlar ju om din agenda, du vill alltså göra olagligt material tillgängligt.

Rent juridiskt inte olagligt även om jag aldrig skulle göra det. Det är den som har publicerat barnporren isåfall som är brottslingen.

Återigen, att länka till något som finns på en webbsida är inte samma sak som att sprida eller publicera. Varför är det så svårt att förstå?
Senast redigerad av Lydholm 2018-12-23 kl. 22:34.
Citera
2018-12-23, 22:26
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det är inte det som är syftet utan det är integritetskränkande för offret och hennes anhöriga och orsakar stor skada. Precis som ingen sett terroravrättningar innan då och precis som inte forumet här har specialtrådar för just detta. Lägg ner skitsnacket.

SVT visade när Zaida blev mördad. Det var tydligen inte kränkande? Och när man är död kan man inte bli kränkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in