2018-12-23, 20:59
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Norges statsminister vädjar till den norska allmänheten att inte ladda ner eller sprida en mordvideo från Marocko.

Filmen visar morden på Maren Ueland och Louisa Vestanger Jespersen.

– Terroristerna vill att videon ska spridas, för att skapa rädsla och ångest, säger Erna Solberg till VG.

Att sprida videon är olagligt i Norge – och kan även vara ett lagbrott i Sverige.

LoL.

Nej skandinaber blir inte rädda. Skandinaver blir äcklade och hatiska. Kanske är det en del av vikingarnas DNA som lurar här. Vad är det man brukar säga. Väck inte den björn som sover.
Citera
2018-12-23, 21:00
Medlem
Jon.Holmss avatar
Men hur definierar man ”sprida” i det här fallet?

Sprider man videon om man länkar till en webbsida t.ex. där videon finns?

Det anser inte jag iaf.
Citera
2018-12-23, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja det är din inavlade åsikt som står helt för din del. Vad har terrorism med vänstern att göra då det sker dubbelmord i Marocko och Atlasbergen? Jag förstår inte ditt efterblivna resonemang. Styr vänstern i Marocko menar du eller vad menar du?
Självklart står jag för min åsikt din muslimapa. Du tar illa vid dig för att du är ett degenererat muslim-mongo.

Att du inte förstår det här är helt enkelt för att dina föräldrar är kusiner. Vänsterpolitik fick kvinnorna att åka dit och förverkliga sig själva och annat trams som ni vänstermongon skiter ut er. Vad skulle det annars vara? Alla kvinnor som åker till dessa sjuka länder är offer för vnsterpolitik. Någon vill dokumentera mänskliga rättigheter i Kongo och andra vill tälta i ingenmansland bland islamister. Hjärntvättas man till att tro att muslimer är människor så leker man med döden.
Citera
2018-12-23, 21:02
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Men hur definierar man ”sprida” i det här fallet?

Sprider man videon om man länkar till en webbsida t.ex. där videon finns?

Det anser inte jag iaf.

Japp det är precis det som innefattar spridning.
Citera
2018-12-23, 21:04
Medlem
punkindrublics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onches
https://theync.com/complete-video-adolescent-danish-decapitated-in-morocco.htm

Tack, vidriga jävla djur, hon dog åtminstone relativt snabbt. Må ahllah och svinens mammas mustach brinna!
Citera
2018-12-23, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Norges statsminister vädjar till den norska allmänheten att inte ladda ner eller sprida en mordvideo från Marocko.

Filmen visar morden på Maren Ueland och Louisa Vestanger Jespersen.

– Terroristerna vill att videon ska spridas, för att skapa rädsla och ångest, säger Erna Solberg till VG.

Att sprida videon är olagligt i Norge – och kan även vara ett lagbrott i Sverige.

LoL.

Nej skandinaber blir inte rädda. Skandinaver blir äcklade och hatiska. Kanske är det en del av vikingarnas DNA som lurar här. Vad är det man brukar säga. Väck inte den björn som sover.
Jag är smått rörd över Ernas omtanke om mina känslor. Konstigt att hon oroade sig över att jag skulle bli rädd? Är det ok att jag blir rödglödgat bärsärksförbannad då?
Citera
2018-12-23, 21:06
Medlem
Citat:
Jaha och vad har det med den brottsliga gärningen i Marocko att göra? Begriper inte ditt resonemang som hör hemma i I&I inte här.
Mördarna bekänner sig till jihad och lojaliteten med IS. De är både mördare och ideologiskt drivna, alltså mordiska terrorister. Det har med saken att göra.

Något som indirekt kan tänkas ha med saken att göra är västerländska statsmakternas och propagandistiska mainstreammedier som alla delar en devot, apologetisk och förljugen hållning gentemot islam med massinvällande och reproducerande muslimska parallellsamhällen i västerlandet. Fullt tänkbart att de stackars två mordoffren fått i sig en vrång uppfattning om "fredens religion" genom "det offentliga samtalets" grova skönmålning av islam och dess bärare, muslimerna. Inte för att dessa är en alltigenom homogen grupp, förvisso. Men den förljugna bilden av muslimer och "fredens religion" är inte mindre kategorisk den. Detta kan tänkas ha gjort de båda mordoffrens riskmedvetenhet låg. Att ens åka dit är ju ett risktagande.
Citera
2018-12-23, 21:08
Medlem
Citat:
Japp det är precis det som innefattar spridning.

Struntprat!

Att sprida en video är att publicera den på en webbsida eller på Facebook eller liknande. Att länka till en webbsida däremot innefattar inte spridning.
Senast redigerad av Lydholm 2018-12-23 kl. 21:11.
Citera
2018-12-23, 21:10
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydholm
Struntprat!

Att sprida en video är att publicera den på en webbsida eller på Facebook eller liknande. Att länka till en webbsida däremot innefattar inte spridning.

Du kan väl dra något lagreferat och återkomma med det för jag är inte direkt imponerad av ditt påstående. Ta olaga integritetsintrång om du är kapabel att läsa vad som gäller dvs. Menar du även att Solbergs påstående och norsk lagstiftning inte gäller?

En liten indikation på forumets regelverk. Som inte ska utvecklas i någon sidodiskussion utan nu gäller det Solbergs påstående och vad som gäller i Sverige för spridningen av video.
Citat:
Citera
2018-12-23, 21:12
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Kan kolla din video senare (har förmodligen redan sett den).

Helt uppenbart behöver Islam gå igenom reformation, som att vi inte visste det? Men ska svenska moderna muslimer lida över böghatet i Saudi Arabiens islam exempelvis?

Vi måste väl någonstans kunna se skillad på Islam och Islam?

Måste jag stå skyldig till att en kristen mördar muslimer?

Lida? Majoriteten lär ju besitta dåliga grundar av värdet hos människan i sig eftersom det är vad koranen verkar föreslå.

Citat:
För att det står i koranen "The Quran cites the story of the "people of Lot" destroyed by the wrath of God because they engaged in lustful carnal acts between men. Homosexual acts are forbidden in traditional Islamic jurisprudence and are liable to different punishments, including the death penalty, depending on the situation and legal school. "

Finns flera länder som är emot homosexualitet. Här kommer länder där det är olagligt eller har dödsstraff för det: Afghanistan, Brunei, Iran, Mauritania, Nigeria, Saudi Arabia, Somalia (in some southern regions), Sudan, United Arab Emirates and Yemen.

Sedan länder där det är illegalt: Algeria, Bangladesh, Chad, Malaysia, Maldives, Pakistan, Qatar, Somalia and Syria.

"The legal Age of Marriage
At the age of 9, based on lunar year (when a girl is actually 8 years and 8 months) she is considered an adult and has to pray, fast and cover herself by hijab and eligible to be married. Mohammad’s favorite wife, Aisha; according to evidence, was 6 when Mohammad met her, and nine when the marriage consummated.

Custody of Children
According to Islamic law, woman cannot get custody of her children, even if their father dies. In the case of divorce or death, she surrenders her children to their father and /or his family.

Women’s other Civil Rights
Women living under Islamic Law cannot travel, work, study, and leave their houses without their fathers or husbands’ permission. They do not have the right to choose the place of their residence. Under the terms of Koranic law, any judge fulfilling the seven requirements (that he have reached puberty, be a believer, know the Koranic laws perfectly, be just, and not be affected by amnesia, or not born illegitimate, or be of the female sex), is qualified to dispense justice in any type of cases. According to Islamic Law, woman cannot choose her mate and is not permitted to divorce him. Her husband can divorce without her knowledge, and according to Shari’a, he is required to support her for only 100 days."

Honour Killing
Honor killings are an example of a practice that is commonly associated with Islam. It has broader root and has been incorporated into Islamic rules and Islamic law; Shari’a. It is based in medieval tribal culture, in which a family’s authority and ultimately its survival is tightly linked to its honor. Muslim perpetrators repeatedly justify their crime by referring to the Koran that states harsh punishments for adultery.

Du kan ju börja tänka dig hur många av dessa som går bland oss. Hur vet jag om de nya invandrarna som börjar på mitt jobb har dödat någon oskyldig? Hatar icke-muslimer, har planer på att bomba skiten eller halshugga någon? Diskriminerar kvinnor eller homosexuella, är sexuellt attraherade av barn. Har hänt flera incidenter där jag bor och det är väldigt litet sedan invandringen ökat. Första våldtäkten någonsin där ett dansband spelades. Var inte Sven svensson direkt. Invandrargäng som tafsar på barn, även haft en incident mot mitt eget barn men då var jag inte med.

Så nej. Islam kommer jag och förhoppningsvis de som har bra syn på värderingar som media tjatar så förbannat om aldrig att acceptera
Citera
2018-12-23, 21:12
Medlem
Lite fel att kalla det för mord på två personer, i Marocko är kvinnor värda hälften mot män så jag tycker nog bara det är ett mord egentligen.

Och eftersom de var tre personer så blir det ju liksom 0,66 mord per man. Knappt ens mord mao.

Deras Shariadomstolar kommer säkerligen reda ut att detta var helt i sin ordning, alternativt får de be några böner.

Islam är ju fredens religion, där vänder man andra kinden till! Där har vi mycket att lära!
Citera
2018-12-23, 21:15
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pex666
Lite fel att kalla det för mord på två personer, i Marocko är kvinnor värda hälften mot män så jag tycker nog bara det är ett mord egentligen.

Och eftersom de var tre personer så blir det ju liksom 0,66 mord per man. Knappt ens mord mao.

Det är ett terroristbrott enligt Marocko och Danmark. Det är således grövre än mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in