Citat:
Ursprungligen postat av
qazzx
Mycket bra kämpat! Med dina 3 månader!
Har du lyckats själv eller får du hjälp av någon myndighet?
Jag har som princip att jag spelar ingenting oavsett om det är bingo eller triss skulle jag nu vinna så vet jag va som händer! Så sparar hellre mina 50-100kr
Så du är helt rätt ute! Har absolut inte ont av att någon annan spelar, deras liv och mina nära och kära vet va jag har gått igenom så dom respekterar mitt beslut!
Har gett bort tillräckligt med pengar i mitt liv nu så dax att börja prioritera rätt.
Jag hoppas att en vacker dag så blir allt spel som kan förstöra ens liv strikt regleras som till exempel reklam och deras extrema marknadsföring som förstör människors liv och relationer! Inte kul när det kommer en film på tv som förstör all rolig spelreklam som finns!😂😂😜
Ni som fortfarande har en chans att inte hamna i samma sits som jag så ber jag er att ta vara på eran chans att sluta spela för annars sitter ni snart i samma situation som jag!
Bästa jag gjort va att släppa alla mina lån till fogden.
Be om hjälp!
God jul och gott nytt år alla spelmissbrukare här inne! Ni förtjänar en spelfri jul det förtjänar även era barn och nära/kära! Ta hand om er!
Tack! Jag gick till en spelberoendegrupp och hade bara ett samtal med en kille där. Efter det så har det gått betydligt enklare när suget kommer. Jag tänker på den killen, glider in i tråden här och läser hur dåligt folk mår och förstår att jag också kommer må så om jag spelar. Jag vet att om jag låter bli spel så kommer jag kanske en dag att bli lycklig igen. Spelar jag - blir jag aldrig det. Första julen på några år jag inte tänker på vad jag ska lägga för spel för att vinna tillbaka allt jag förlorat. Jag har accepterat det jag förlorat. Jag kommer aldrig få tillbaka pengarna. Det är när man accepterat sina förluster man kan gå vidare.
Försöker att läsa i tråden ungefär en gång per dag. Lider med er som som sitter fast i skiten. Sök hjälp. Det ska jävligt mycket till för att komma ur ett missbruk på egen hand. Så stark är inte någon människa. Det bästa jag gjort var att berätta för min familj. Det gjorde min ryggsäck betydligt lättare, men trots att jag berättade för min familj började jag spela igen. Hade sparat ihop en rejäl summa pengar, varit spelfri i över sex månader och jag snubblade dit igen. Spelade bort allt. Tidigare när jag spelat bort pengar har jag varit arg och ledsen. Inte vetat vart jag ska ta vägen. Den gången kände jag mig smutsig. Svikit min familj. Jag var inte ens arg eller ledsen. Det var då jag bestämde mig för att jag aldrig mer skulle spela. Precis när sista spelet inte satt. Det kändes nästan skönt att jag åkte dit igen för jag vet att det var sista gången.
Jag gick till en spelberoendegrupp och fick prata ut med en kille med liknande erfarenheter. Valde att inte gå på gruppmötena, känner inte att jag behöver det. Jag har sån enorm vilja just nu att inte spela. En dag i taget. Jag kommer att klara det.
Ska dock ändå gå på spelberoendemottagningen och prata ut om några veckor. Det känns rätt. Mot mig själv och mot killen jag fick prata med på spelberoendegruppen. Han rekommenderade det.
I framtiden kommer jag involvera mig i kampen mot onlinespel. Jag började spela direkt jag fyllde 18 år och idag är jag 22 år. Det "bara" fyra år av spelande har gjort med mig vill jag inte att någon annan ska behöva uppleva. Se sina kompisar vara lyckliga och göra både det ena och det andra, men det gäller att sluta jämföra sig med andra och börja om. Jag har mina förutsättningar, dom är som dom är just nu. Detsamma gäller er som är 30, 40, 50 eller 60 år. Vi är där vi är, vi får göra det bästa av situationen.
Ännu en gång så vill jag verkligen tipsa om att söka professionell hjälp. Jag vet hur ni känner och jag vet hur tungt det är att bära på. Ingen dömer er om ni söker hjälp. De flesta som jobbar där har varit i er situation.
God jul! Ta hand om er.