2018-12-22, 19:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Haha, ja Di Levas syster som försöker ta kontakt med rymden hade inte förvånat mig. 😉

Däremot är jag förvånad över att det är O:s syster - även om jag visste att hon är sjöng på Mundekulla och står nära naturen, så var det hon hade på huvudet lite...för mycket?

Intressant ändå att syskonen är så totalt olika, men ändå så lika på något sätt. Svårt att förklara hur jag menar men ni kanske förstår. Oskar testamenterade dessutom allt han kunde till systern, inklusive sitt företag så de måste stått varandra nära.
Det funkade rätt bra för min del också, naturnära och folkmusiken överlevde jag väl. Men det där på huvudet blev lite mycket, hahaha.
Såg att hon skrev delfinmänniskor på fb och då drar det väl åt ett visst håll.
Ja, musik har de gemensamt men en annan genre. Nära men fjärran.
Citera
2018-12-22, 19:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
En astralkropp är mig veterligen något helt annat än färgade spröt på huvudet.
Men definitionen av en astralkropp och astrala projektioner är ganska likt det scientologerna tror på.

Intressant allt det här.
Jo, det var jag som inte kunde låta bli.

Jasså? Det visste jag inte. De har ju mycket skumt för sig, begriper inte hälften av deras snack. Kollade snabbt via uppgifterna i tråden och sökandet efter beh.
Citera
2018-12-22, 19:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Kan tänka mig det. Har sparat en länk om Mundekulla som kan vara intressant. Skall snabbt se om jag hittar den igen
Jag kan förstå om man själv befaras ha fått tillbaka cancern samt har 1 riktigt sjukt barn och barn nr 2 börjar visa samma tecken som den första att man greppar alla halmstrå man kan.

Kan mycket väl tänka mig att titta åt andra metoder om man blev diagnosticerad med en allvarlig sjukdom t ex raw food men för den skull skulle jag aldrig säga nej till traditionell behandling
Ja, det tror jag med och fullt begripligt vad det än är för sjd. Men vanskligt om det blir på bekostnad av det etablerade som du säger.
Citera
2018-12-22, 20:03
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det tror jag med och fullt begripligt vad det än är för sjd. Men vanskligt om det blir på bekostnad av det etablerade som du säger.

Precis, det är väl där det börjar likna sekttänk. De som fullt ut förlitar sig på alternativa metoder kan vara väldigt övertygande och anse sig ha verkligen pålitliga källor. Tror det var någon som sa sig känna H som berättade att H hade lagt om kosten och var väldigt noga med vad de åt.

Egentligen har vi snart ganska många ingredienser. (spekulationer)

I grunden säkerligen två föräldrar med katastroftänk, stor sårbarhet
2 sjuka barn varav en väldigt sjuk mot slutet
1 sjuk mamma med självmordsplaner.
Om det inte är sc så iaf en helt annan livssyn.
4 personer som absolut inte mådde bra psykiskt. På O syntes det avmagrad och svart under ögonen samt sorg i blicken. H vet vi inte, inte heller barnen men med tanke på familjens situation så skulle det förvåna mig om någon mådde bra

Räcker detta eller behöver vi fler ingredienser till vår kaka
Citera
2018-12-22, 20:19
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Precis, det är väl där det börjar likna sekttänk. De som fullt ut förlitar sig på alternativa metoder kan vara väldigt övertygande och anse sig ha verkligen pålitliga källor. Tror det var någon som sa sig känna H som berättade att H hade lagt om kosten och var väldigt noga med vad de åt.

Egentligen har vi snart ganska många ingredienser. (spekulationer)

I grunden säkerligen två föräldrar med katastroftänk, stor sårbarhet
2 sjuka barn varav en väldigt sjuk mot slutet
1 sjuk mamma med självmordsplaner.
Om det inte är sc så iaf en helt annan livssyn.
4 personer som absolut inte mådde bra psykiskt. På O syntes det avmagrad och svart under ögonen samt sorg i blicken. H vet vi inte, inte heller barnen men med tanke på familjens situation så skulle det förvåna mig om någon mådde bra

Räcker detta eller behöver vi fler ingredienser till vår kaka

Jag gissar på idioten och ynkryggen OH - han som mördade hela familjen. Honom hade du inte med, konstigt nog - i spekulationerna.
Citera
2018-12-22, 20:22
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Jag gissar på idioten och ynkryggen OH - han som mördade hela familjen. Honom hade du inte med, konstigt nog - i spekulationerna.

Han var med
Citera
2018-12-22, 20:34
Bannlyst
Citat:
Han var med
Nja, det skulle kunna vara så att Hanna gjorde allt det här själv, förfalskade namnteckningar, låg sig till vittnen, i månader manipulerade datorer och mobiler, drogade ner och hängde Oskar med hävstång.
Trixig var hon, det lilla väna... janusansiktet...
Citera
2018-12-22, 20:35
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Han var med

Okej då.

Jag får avsluta kvällen, dagarna före jul, snart årsdagen för händelsen, med ett inlägg. Mitt i bruset - när det begav sig.

"10 months ago
Hej fina Moa. Hoppas att änglarna busar och skojar med dig och syster din. ❤"

Stackars barn
Citera
2018-12-22, 20:37
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurian
Nja, det skulle kunna vara så att Hanna gjorde allt det här själv, förfalskade namnteckningar, låg sig till vittnen, i månader manipulerade datorer och mobiler, drogade ner och hängde Oskar med hävstång.
Trixig var hon, det lilla väna... janusansiktet...

Om man tittar noga på hennes ögon i filmsnutten..........
Citera
2018-12-22, 20:42
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det vore iaf mer begripligt.

Sökandet efter bot har väl bränt ljuset i båda ändarna eftersom de inte verkar ha nån sorts acceptans.
De är inkletade i nån svart sörja gällande sjukdomen. Vart de fått den dysterheten från vete tusan men svart som satan är det.

Det blir begripligt om man accepterar det som tidigt kom fram i tråden om recidiv i cancer, begripligt så tills vida att det går att förstå den svartsyn som fanns angående det egna livet men det är fortfarande obegripligt hur de kunde blanda in sina barn i sin svarta syn på vad som skulle göras.

De sökte efter bot och någon form av nåd men fann ingen, när så beskedet om att cancern kommit tillbaka så blev det bråttom med att verkställa den plan som de tänkt ut under hösten, en plan som var oklar men en strategi om det värsta beskedet skulle komma och det gjorde det, två sjuka döttrar och ett recidiv skickade allt över kanten och in i mörkret.

De måste ha möts av totalt oförstående personal när de sökte hjälp eller så var de så inne i sin bubbla att de inte kunde ta till sig vad som egentligen sas, det är vad jag tror.
Citera
2018-12-22, 21:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Jag kan baka in honom mellan era teser så det blir julefrid.

Senast redigerad av develi 2018-12-22 kl. 21:05.
Citera
2018-12-22, 21:20
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
En kärleksaffär? Se Oskars text på hemsidan, han skriver om ”fall in love” och ” passion”. Märkliga ordval i en förvirrad text.

Texten är inte hans egen. Den kommer härifrån:

http://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf?text=&docid=194118&pageIndex=0&doclan g=EN&mode=lst&dir=&occ=first&part=1&cid=831972

Visst är det ett konstigt val av text.

För vem är också en "tax authority"? Jo Oskar. "Authority" i betydelsen a person with extensive or specialized knowledge about a subject; an expert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in