2018-12-22, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det begriper nog de flesta. Utan att arbeta inom sjukvård eller psykiatri.

Men tyvärr - Det här fallet är inte jämförbart med varken enskilda suicid eller självmordspakter i tvåsamhet:

Frågan "varför" blir något suddigare i konturerna när två föräldrar - i gemenskap och samförstånd - mördar sina barn och sen tar livet av sig.
Javisst är det ett unikt fall men det är ju inte direkt ägnat att skapa ett tydligare svar på frågan "varför" snarare tvärtom.
Citera
2018-12-22, 18:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, ett bakslag av värsta sort, har man blivit uppbjuden en gång av liemannen så tror jag att man har en naturlig rädsla för att få dansa två gånger med honom, antar att den första dansen kostade på både fysiskt och mentalt.

Jag tror ju att det besked som paret fick var att den här gången fanns inte möjligheten att spela schack om utgången utan nu var det definitivt över, det och barnens sjukdom skickade dem över kanten till den mörka sidan och de bestämde sig för att avsluta allt lite fortare än de egentligen tänkt, därav det otroligt grymma sätt barnen fick dö på.
Ja, det vore iaf mer begripligt.

Sökandet efter bot har väl bränt ljuset i båda ändarna eftersom de inte verkar ha nån sorts acceptans.
De är inkletade i nån svart sörja gällande sjukdomen. Vart de fått den dysterheten från vete tusan men svart som satan är det.
Citera
2018-12-22, 18:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Den bilden du hittade gav mig kalla kårar, inte av L personligen men vad är det för flum

Det är en astralkropp.
Citera
2018-12-22, 18:53
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Det är en astralkropp.

Gode Gud
Citera
2018-12-22, 18:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Gode Gud
Jaaa. Jag tyckte bilden sa en hel del. Mucho grande new age?
Blir liksom en bjärt kontrast mitt i det akademiska.

Såg nåt snarlikt i tråden gällande sådant.
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Var det via H:s syster? Vad skrev hon i så fall? Kollade systerns grupper på Fb och hon verkar vara inne mkt på alternativa saker överlag, healing och alternativ vård för psykisk och fysiska sjukdomar plus mot mobilstrålning och vaccin. 😲😵🙄
Citera
2018-12-22, 19:14
Medlem
Citat:
På tal om Mundekulla så kollade jag sångframträdande och såg sen denna bild:
https://a4-images.myspacecdn.com/images02/133/a1a8963c572741ee9c4857494cd8fc69/full.jpg

Vem är det på bilden och vad har hon på huvudet? 🤔
Citera
2018-12-22, 19:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Vem är det på bilden och vad har hon på huvudet? 🤔
Det är syster till Di Leva som har kontakt med yttre rymden. Det syns via att håret lyfter och antar en nyans av kroppens aura.

Skämt å sido.
Det är syster till O. Hon sjöng på Mundekulla och sen tror jag det var via myspace eller nåt dyl jag hittade bilden.
Här är framträdandet:
https://www.youtube.com/watch?v=kUnHf2spvrQ
Citera
2018-12-22, 19:18
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Jaaa. Jag tyckte bilden sa en hel del. Mucho grande new age?
Blir liksom en bjärt kontrast mitt i det akademiska.

Såg nåt snarlikt i tråden gällande sådant.

Ja syskonen verkar vara varandras motpoler.
Försökte finna vem det var i tråden som skrev att H var ganska nära L
Citera
2018-12-22, 19:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja syskonen verkar vara varandras motpoler.
Försökte finna vem det var i tråden som skrev att H var ganska nära L
Jag googlade lite via att du nämnde Mundekulla häromdan och hittade då astralkroppen.
Citera
2018-12-22, 19:25
Medlem
Citat:
Det är syster till Di Leva som har kontakt med yttre rymden. Det syns via att håret lyfter och antar en nyans av kroppens aura.

Skämt å sido.
Det är syster till O. Hon sjöng på Mundekulla och sen tror jag det var via myspace eller nåt dyl jag hittade bilden.
Här är framträdandet:
https://www.youtube.com/watch?v=kUnHf2spvrQ

Haha, ja Di Levas syster som försöker ta kontakt med rymden hade inte förvånat mig. 😉

Däremot är jag förvånad över att det är O:s syster - även om jag visste att hon är sjöng på Mundekulla och står nära naturen, så var det hon hade på huvudet lite...för mycket?

Intressant ändå att syskonen är så totalt olika, men ändå så lika på något sätt. Svårt att förklara hur jag menar men ni kanske förstår. Oskar testamenterade dessutom allt han kunde till systern, inklusive sitt företag så de måste stått varandra nära.
Citera
2018-12-22, 19:26
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Jag googlade lite via att du nämnde Mundekulla häromdan och hittade då astralkroppen.

Kan tänka mig det. Har sparat en länk om Mundekulla som kan vara intressant. Skall snabbt se om jag hittar den igen
Jag kan förstå om man själv befaras ha fått tillbaka cancern samt har 1 riktigt sjukt barn och barn nr 2 börjar visa samma tecken som den första att man greppar alla halmstrå man kan.

Kan mycket väl tänka mig att titta åt andra metoder om man blev diagnosticerad med en allvarlig sjukdom t ex raw food men för den skull skulle jag aldrig säga nej till traditionell behandling
Citera
2018-12-22, 19:30
Medlem
Citat:

En astralkropp är mig veterligen något helt annat än färgade spröt på huvudet.
Men definitionen av en astralkropp och astrala projektioner är ganska likt det scientologerna tror på.

Intressant allt det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in