2018-12-21, 23:20
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Nu dricker inte jag läsk eller äter så mycket godis så den parallellen är irrelevant.

Just whiskey är dock en av de få produkter som är äckliga. I Afrika äter man lerkakor och förr åt man barkbröd, för att man var tvungen.

Whiskey lever kvar från måste-tiden för att man inte kunde göra den godare och det verkar man numera heller inte kunna göra.

Folk tvingar i sig alger, skär sig, är veganer, dricker whiskey m.m. Inte för att det är gott utan för att de är tokiga.

Jo, fast Whisky kan man så småningom fatta tycke för rent smakmässigt.

Det som är helt obegripligt är varför någon i Sverige köper sunkig Tequila och tvingar i sig skiten med hjälp av salt och citron. Man får helt OK Vodka för samma pris så att man slipper döva finkelsmaken.

(I Mexico är det förstås annorlunda. Bra mörk Tequila är helt OK smakmässigt. Sunkig vit Tequila kan man köpa för typ 50 öre litern så det är iaf ekonomiskt)
Citera
2018-12-21, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Jo, fast Whisky kan man så småningom fatta tycke för rent smakmässigt.

Det som är helt obegripligt är varför någon i Sverige köper sunkig Tequila och tvingar i sig skiten med hjälp av salt och citron. Man får helt OK Vodka för samma pris så att man slipper döva finkelsmaken.

(I Mexico är det förstås annorlunda. Bra mörk Tequila är helt OK smakmässigt. Sunkig vit Tequila kan man köpa för typ 50 öre litern så det är iaf ekonomiskt)

Tequila kan jag ändå köpa. Det är en shot, man ska ta den snabbt och sen är det inget mer med det.

En whiskey ska ju ses som njutning, nu hur rökskadad bensin kan vara njutning.

Varför jag har sådant agg mot whiskey beror på den överdrivna hype det är kring en av världens mest äckliga och överskattade drycker. Det är ett hån varje gång man blir bjuden på skiten.
Citera
2018-12-21, 23:57
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efebofilkusten
Varför då - för att det smakar som godis eller?

Kvinno dryck helt enkelt även om det är gott. Jag har också smakat det för många år sedan.
Men klart att det är lite fjolligt. 😉😁😉
Fast det är väl skit samma egentligen, folk gör vad dom vill.
Behöver inte bry sig om vad andra tycker.
Citera
2018-12-21, 23:58
Medlem
Venators avatar
Periodvis har jag uppskattat Baily's som avec. Beställde det en gång i London på en restaurang och kyparen sa i uppfostrande och nedlåtande ton "Sir, it is a lady's drink". Tack och lov fann jag mig direkt som man nästan aldrig annars gör, och svarade "So you never have any ladies here?" Det beställda glaset kom in direkt.
Citera
2018-12-22, 00:04
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Periodvis har jag uppskattat Baily's som avec. Beställde det en gång i London på en restaurang och kyparen sa i uppfostrande och nedlåtande ton "Sir, it is a lady's drink". Tack och lov fann jag mig direkt som man nästan aldrig annars gör, och svarade "So you never have any ladies here?" Det beställda glaset kom in direkt.
Det verkar som att Baileys betraktas som en bög- och kvinnodryck överallt - både i Sverige, Afrika och Storbritannien
Citera
2018-12-22, 00:26
Medlem
Mysquos avatar
Den baksmällan man får av att dricka sig full på Baileys är allt annat än fjollig.
Citera
2018-12-22, 00:38
Medlem
Drick vad du vill! folk tycker jag är *fjollig* som aldrig druckit öl även om jag är närmare 30 än 25... men starksprit ja jävlar det dricks.
Citera
2018-12-22, 00:41
Medlem
shorty81s avatar
Skulle inte beställa det på puben men det funkar fint till kaffet, fjoligt nä behöver ju nåt så inte kaffet blir svart som synden.
Senast redigerad av shorty81 2018-12-22 kl. 00:44.
Citera
2018-12-22, 00:58
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gasolFear
Varför spelar någon annans åsikt roll?
Själv brukade jag skvätta ner lite baileys till kaffet 70/30. Riktigt gott!
Baileys VAD? Baileys är ett varumärke. VAD brukade du skvätta ner i kaffet? Jo - likören Irish Cream, av märket Baileys.
När ska folk lära sig skillnad på varumärke och produkt?
Brukar du säga att du tar en Marabou när du tar en chokladbit av märket Marabou?
Citera
2018-12-22, 01:24
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Baileys VAD? Baileys är ett varumärke. VAD brukade du skvätta ner i kaffet? Jo - likören Irish Cream, av märket Baileys.
Brukar du säga att du tar en Marabou när du tar en chokladbit av märket Marabou?
Kan du ge exempel på någon annan irish cream som är någorlunda populär?

//tripportreat
Citera
2018-12-22, 08:20
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen

Om man beställer Baileys får man deras huvudprodukt. Vill man ha något av de udda sorterna får man specificera sig. Samma med Absolut. Säger man inget annat kommer en ren in. Så är det överallt i alla branscher.

Elektriker pratar om Wago för att beskriva en speciell produkt som dessutom har bytt skepnad genom åren. Jag funderar faktiskt på att fixa några andra produkter från Wago och ge den som frågar efter en något annat än de tänkt sig.
Citera
2018-12-22, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efebofilkusten
Jag har hört och läst att Baileys är en bög- och kvinnodryck, absolut inget för riktiga män som antagligen skall hålla sig till whiskey, vodka och t-sprit...

Vad säger ni om saken - är man en mes, bög och tönt om man gillar Baileys?

Själv tycker jag att denna likör är riktigt god, och tycker inte att jag är en fjollig bög för det...

Ja, det är en fjollig dryck!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in