2018-12-21, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wiba40
Vad är det för fel på vissa av er? Jag har sett videon där de halshugger en av våra skandinaviska systrar. Ni relativiserar skiten?!
För varje skandinavisk kvinna som halshuggs ska 100 av dem dödas.

och hur hade du tänkt göra det när varje sån här "skandinavisk syster" har 20 år av indoktrinering av "öppna era hjärtan"-skitsnacket? Båda tjejerna som dog var ju typiska vurmare för det här tankesättet, troligen därav deras naivitet att åka till ett muslimskt land som 2 vita tjejer.

Den här händelsen kommer inte ändra ett skit, samma människor kommer låtsas som att det är ett bara par rötägg varje gång någonting terrorrelaterat händer. Postar lite generiska inlägg om hur de är "chockade" på sociala medier och efter 2 veckor så har alla glömt bort det.

Har man i decennier indoktrinerat en befolkning så finns det väldigt lite man kan göra idag, ett väldigt tydligt exempel på det är ju inlägget från modern av den ena tjejen som postades några sidor tillbaks.
Citera
2018-12-21, 23:03
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Oj det finns hur mycket som helst unga blonda turisttjejer i Marocko, ska du veta. Men de kanske inte sover i tält.

Ca 13 miljoner turister per år, och många är väldigt unga. En vecka i "tusen och en natt sagoland" kan man drömma bort sig i en fantasifull vacker hotell och bara njuta och koppla av.
Jag ifrågasätter inte att det är tryggare i städerna. Det är liksom självklart.
Citera
2018-12-21, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ETAN
Trevligt för dig att du tycker det. Har rest runt mycket i muslimska länder. Inte för att bevisa något för någon utan för min egen skull.

Nej, jag har inget intresse av att göra det faktiskt. Jag har nog med information för att veta att det inte är någon bra idé. Det jag vet gällande arabländer har jag främst fått från invandrare, litteratur och nyheter. Dessutom har jag inget gemensamt med dessa folk och jag tror heller inte att de respekterar mig så det är helt ointressant för mig. Finns mycket fint i Europa att se, jag nöjer mig med det. I övrigt är jag ganska berest och har varit i alla världsdelar utom två, Australien och Sydamerika. Har du rest mycket i muslimska länder då?
Citera
2018-12-21, 23:05
Medlem
Modiga tjejer! Jag skulle inte ens våga campa i det fria i Sverige. Aldrig i Marocko... fy faaaan
Citera
2018-12-21, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurMorgan
Jag ifrågasätter inte att det är tryggare i städerna. Det är liksom självklart.

Håller med.
Citera
2018-12-21, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Bildspel i The Sun på 15 bilder som bla visar kriminaltekniker, knivarna som männen ertappats med, bilder på några mgm, en stillbild från IS-videon, samt intressant;
En stillbild från en övervakningskamera som visar tre män, med påståendet att det är här dom är i färd med att slå läger nära var tjejernas läger.

(tryck på första bilden så öppnas bildspel)
https://www.thesun.co.uk/news/8033316/isis-morocco-backpacker-beheading-video-victims-families/

Sista bilden har jag för mig var när övervakningskameran fångade dom på väg ner mot byn ...på flykt.

Texten stämmer inte till bilden.
Citera
2018-12-21, 23:07
Medlem
Dom.kunde ha bjudit hem tjejerna på marockansk mat istället...och blivit vänner för livet...istället är 2 underbara tjejer döds och 2 killar kommer bli avrättade.så.meningslöst
Citera
2018-12-21, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Dom.kunde ha bjudit hem tjejerna på marockansk mat istället...och blivit vänner för livet...istället är 2 underbara tjejer döds och 2 killar kommer bli avrättade.så.meningslöst
Ja, men i deras värld fins bara ond bråd död.
Citera
2018-12-21, 23:09
Medlem
ShowerStalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
Modiga tjejer! Jag skulle inte ens våga campa i det fria i Sverige. Aldrig i Marocko... fy faaaan
Så länge du inte vandrar i bergen så kan du leva tryggt. Jamie Oliver stannade där i flera dagar för tv serien och upptäckte många platser utan att bli utsatt.
Citera
2018-12-21, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShowerStalker
Så länge du inte vandrar i bergen så kan du leva tryggt. Jamie Oliver stannade där i flera dagar för tv serien och upptäckte många platser utan att bli utsatt.
Jo, men kvinnor är mer utsatta. Marockaner är väldigt märkliga mot kvinnor.

Jag reser mycket själv men undviker präglade kvinnohatiska länder. Visserligen så hatar de flesta män kvinnor nen det finns grader även i helvetet.
Citera
2018-12-21, 23:11
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
Jo, men kvinnor är mer utsatta. Marockaner är väldigt märkliga mot kvinnor.

Källa på det?
Citera
2018-12-21, 23:12
Medlem
ETANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Nja, inte riktigt fullt ut så, dock en av de få som känner ilska över alla de som i tråden kör med "skylla sig själv" varianten, då är man inte en patriot.

Nä för det var väl lite väl korkat av den personen att skriva det. Håller absolut med, dessa salafistsvin skulle fått kulor och tillhörande pitt avskuren och sen fått lida innan deras huvud skars av med en slö kniv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in