2018-12-20, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag talar inte i gåtor , jag diskuterar med dom andra medlemmarna och på sådant sätt låter dem taga sin del i ett för dom intressant tänkande.

Du får din vilja fram , jag lämnar tråden , så får du ta över där jag nyligen slutade.

Är du verkligen så imaginär att du ens tänker att jag skulle sitta och skriva timme ut och timme in och sedan posta endast för att sprida desinformation i tråden och sätta griller i huvudet på de andra ?

Lycka till.

Ps: Jag ber om ursäkt att jag stört din värld här i tråden.

Det är iofs utmärkt att vi blir aktiverade i vårt tänkande. Det hade annars varit trevligt att direkt höra vad du kommit fram till. Tråden riskerar att bli onödigt utdragen som det nu är.
Citera
2018-12-20, 23:07
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det är väldigt tyst nu från de som försvarar misstänkt gärningsman.
Advokaten Nils Backman uttalade sig i en TV-intervju redan i juni:
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/10001115

Och senare i en intervju i tidningen Metro i augusti:
https://www.metro.se/artikel/advokatens-kritik-i-lena-fallet-oacceptabelt

Det är i det här läget naturligt att SD och hans advokat väljer att ligga lågt. Som jag har förstått det finns det alltså ingenting alls att försvara sig mot här, och att i det läget gå i polemik med den här konstiga åklagaren skulle väl bara vara otroligt korkat.
Senast redigerad av Draifos 2018-12-20 kl. 23:57.
Citera
2018-12-20, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Men nu, när jag fått min kopp te, minns jag att MV (om nu hen har inblick i utredningen?) sagt att SD visst lämnat flera tänkbara scenarion för vad han tror hände LW. Hmm....
SD har bara sagt att hans första tanke när hon var försvunnen var att det kommit en ny cache eller att hon satte ut en egen. SD kollade själv upp nysläppta direkt och det visade sig att det inte fanns, så det han sa till polisen var att LW kanske gått ut för att placera en egen cache.
Citera
2018-12-21, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Advokaten Nils Backman uttalade sig i en videointervju i juni:
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/10001115

Och senare i en intervju i tidningen Metro i augusti:
https://www.metro.se/artikel/advokatens-kritik-i-lena-fallet-oacceptabelt

Det är i det här läget helt naturligt att SD och hans advokat väljer att ligga lågt. Som jag har förstått det finns det alltså ingenting alls att försvara sig mot, och att i det läget gå i polemik med åklagaren vore väl möjligen både korkat och kontraproduktivt.

Ursäkta mig att jag tvingas att bryta mitt tidigare givna löfte till "Zymbal" som jag skrev tidigare i kväll.

Ja ! ...... jag är en Syltrygg

Advokatfirman Backman & Bergström.

Obs ! ➡ *NILS Backman = Desinformation.

Obs ! ➡ Var god och ha kontroll och uppsikt över vad du skriver i tråden.

Obs ! ➡ INGVAR Backman är Karl Stefan Davidsson's offentliga försvarare , och inte
*NILS Backman som du har uppgivit sett inom den gråa citat-rutan här ovan sett.

Advokat ➡ INGVAR Backman företräder alltså den man som nu fortfarande är misstänkt för mordet på Lena Choon Shil Wesström och inte *Nils Backman.

Högst egendomligt måste jag få lov att säga att inte medlemmen "ZYMBAL" reagerade på det felskrivna FÖRNAMNET *NILS Backman.

Lika barn leka bäst

*Nils Backman ? ...... Det är möjligt vis inte så min gode "Draifos" att du har fastnat i Kalamark/Stefan Lisinski ?

Mvh/"JokerMannen"
Citera
2018-12-21, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
SD har bara sagt att hans första tanke när hon var försvunnen var att det kommit en ny cache eller att hon satte ut en egen. SD kollade själv upp nysläppta direkt och det visade sig att det inte fanns, så det han sa till polisen var att LW kanske gått ut för att placera en egen cache.

Är du överhuvud taget medveten om , att du har spridit en lögn i tråden ?

"JokerMannen"
Senast redigerad av JokerMannen 2018-12-21 kl. 00:22.
Citera
2018-12-21, 00:19
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Obs ! ➡ INGVAR Backman är Karl Stefan Davidsson's offentliga försvarare , och inte *NILS Backman som du har uppgivit sett inom den gråa citat-rutan här ovan sett.
Tack för rättelsen. SD:s advokat heter alltså Ingvar Backman, och ingenting annat.
Citera
2018-12-21, 00:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Är du överhuvud taget medveten om , att har spridit en lögn i tråden ?

"JokerMannen"
När du nu anklagar 'EnGodTanke' för att sprida en lögn får du gärna förklara vari den lögnen skulle bestå. I annat fall blir det ju bara ännu svårare att ta dig på allvar.
Senast redigerad av Draifos 2018-12-21 kl. 00:27.
Citera
2018-12-21, 00:37
Medlem
Citat:
När du nu anklagar 'EnGodTanke' för att sprida en lögn får du gärna förklara vari den lögnen skulle bestå. I annat fall blir det ju bara ännu svårare att ta dig på allvar.

Inga kommentarer.

Det råder förundersöknings-sekretess i detta fall "Draifos" och jag kan tyvärr för närvarande inte röja det jag vet.

Ps: Vad du tror om mig som skribent , det är helt och hållet upp till dig Ds.

Mvh/"JokerMannen"
Citera
2018-12-21, 00:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Inga kommentarer.

Det råder förundersöknings-sekretess i detta fall "Draifos" och jag kan tyvärr för närvarande inte röja det jag vet.

Ps: Vad du tror om mig som skribent , det är helt och hållet upp till dig Ds.

Mvh/"JokerMannen"
Ja, det är väl just sådant här som verkar vara kännetecknande för polis och åklagare i Örebro. Att häva ur sig saker som man inte alls har något belägg för, och sedan gömma sig bakom förundersökningssekretessen.
Citera
2018-12-21, 01:04
Medlem
Citat:
Ja, det är väl just sådant här som verkar vara kännetecknande för polis och åklagare i Örebro. Att häva ur sig saker som man inte alls har något belägg för, och sedan gömma sig bakom förundersökningssekretessen.

Du har redan fått ett svar av mig "Draifos"

SD. är fortfarande ➡ polisen:s och ➡ KammarÅklagaren ➡ Åsa Hiding:s huvudmisstänkte , och det är något som du mycket väl känner till , och varken du , eller jag så som annan , kan ändra på detta för närvarande , vilket du också bör känna till att fakta sådan nu råder.

Mvh/"JokerMannen"
Citera
2018-12-21, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Frågan var kanske bara ställd till Medimera men jag kan inte hålla mig längre.

Ska man begå mord utomhus är det givetvis bättre att göra det sent en vardag då de flesta troligtvis sover eller åtminstone är inomhus. Det är ett säkerhetstänk ur ett gärningsmannaperspektiv.

Duktiga och kloka "RosaMund"

Nu vill jag vänligen få be dig "Rosamund" att fundera ytterligare över denna fråga som nu följer:

Detta är ett exempel ifrån min sida , för att få veta hur du tänker .

1: ➡ Gärningsmannen valde alltså en sen Måndags-kväll den 14 Maj 2018 ,

Obs ! ➡ 2: Vad hade hänt ! om Gärningsmannen istället hade valt Onsdagen den 16 Maj sent på kvällen ?

3: ➡ Vad hade hänt om Gärningsmannen hade valt Torsdagen den 17 eller Fredagen 18 ?

Du tänker mycket klokt i detta fallet enligt och inom den gråa citat-rutan här ovan sett

Obs ! ➡ Det är något alldeles speciellt ["Rosamund"] med den här sena lilla Måndags-kvällen den 14 Maj 2018 , i jämförelse med de resterande veckodagarna Tisdagen , Onsdagen Torsdagen samt Fredagen.

Ps: Det skall bli mycket intressant att få taga del av ditt nästa tanke-sätt att se på saken Ds.

Mvh/"JokerMannen"
Senast redigerad av JokerMannen 2018-12-21 kl. 01:44.
Citera
2018-12-21, 04:15
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Duktiga och kloka "RosaMund"

Nu vill jag vänligen få be dig "Rosamund" att fundera ytterligare över denna fråga som nu följer:

Detta är ett exempel ifrån min sida , för att få veta hur du tänker .

1: ➡ Gärningsmannen valde alltså en sen Måndags-kväll den 14 Maj 2018 ,

Obs ! ➡ 2: Vad hade hänt ! om Gärningsmannen istället hade valt Onsdagen den 16 Maj sent på kvällen ?

3: ➡ Vad hade hänt om Gärningsmannen hade valt Torsdagen den 17 eller Fredagen 18 ?

Du tänker mycket klokt i detta fallet enligt och inom den gråa citat-rutan här ovan sett

Obs ! ➡ Det är något alldeles speciellt ["Rosamund"] med den här sena lilla Måndags-kvällen den 14 Maj 2018 , i jämförelse med de resterande veckodagarna Tisdagen , Onsdagen Torsdagen samt Fredagen.

Ps: Det skall bli mycket intressant att få taga del av ditt nästa tanke-sätt att se på saken Ds.

Mvh/"JokerMannen"

Varken LW eller SD hade ju varit hemma någon av de andra
kvällarna eftersom de båda skulle ut och resa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in