2018-12-20, 21:06
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Jag tänker, att det är märkligt att när man hittar en död person så i stället för att tappa fattningen kommer man ihåg exakta tiden. Det är konstigt.
Nu vågar jag inte svara JokerMannen, jag måste tänka mer.
Men säg så här.
Gärningsmannen var inte hemma, utan bortrest under helgen.
Jag förmodar att han ringde 112 direkt så det bör synas i deras loggar. Och naturligtvis på mobilen
Citera
2018-12-20, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Ämnet: ➡ Mordet på den koreanska kvinnan vid namn ➡ Lena Choon Shil Wesström.

➡ Vad gäller den nu fortsatta misstänkte mördaren vid namn ➡ ⬇

➡K*rl St*f*n D*v*dss** ...... vill jag här med deklarera följande sagt:

➡ Lena Choon Shil Wesström:s misstänkte mördare , har tidigare haft en så kallad ➡
hemlig försvars-strategi

Obs ! ➡ Under de långa samtalen med sin försvars-advokat vid namn ➡ ⬇

➡ Ingvar Backman inom Polishuset i Örebro ,
hade han då vid flera tillfällen kommit in på vad han trodde att trebarns-mamman Lena Choon Shil Wesström hade råkat ut för , men , han har fortfarande inte ännu berättat för Polisen och ej heller för KammarÅklagaren vid namn ➡
Åsa Hiding.

➡ Högst egendomligt

Mvh/"JokerMannen"
När tråden diskuterat det förr har vi sagt (om jag minns rätt):
*advokaten avrådde honom att uppge teorin för att den var dum
*den innehåller HD som han vill skydda
*han vill ha den som ess i rockärmen vid en ev kommande rättegång och kanske vill försvåra att den krossas av bevis som kunde plockats fram om han la fram dem tidigt

Om det är sant att han inte uppgett sin teori, tyder det på att han är ointresserad av att mordet löses.
Citera
2018-12-20, 21:19
Medlem
Citat:
Jag tänker, att det är märkligt att när man hittar en död person så i stället för att tappa fattningen kommer man ihåg exakta tiden. Det är konstigt.
Nu vågar jag inte svara JokerMannen, jag måste tänka mer.
Men säg så här.
Gärningsmannen var inte hemma, utan bortrest under helgen.

➡ Svaret är Nej.

➡ Gärningsmannen var inte bortrest , utan det handlade om ett val i från Gärningsmannen:s sida

Obs ! ➡ Det är mycket bra att du nu insett att det här kräver tanke-tid ifrån din sida innan du kommer att börja förstå sammanhanget.

Obs ! ➡ Lär dig följande tre viktiga saker som följer här nedan och som du sedan skall använda dig ut av inom dina egna personliga tankar ➡ Tänk på ➡ ⬇

A ➡ ORSAK.

B ➡ SAMBAND. ➡ ⬇

C ➡ VERKAN.

Mvh/"JokerMannen"
Citera
2018-12-20, 21:25
Medlem
Citat:
Nu börjar det verkligen osa katt

Obs ! ➡ Tag bort ordet ➡ ONT inom den gråa citat-rutan ovan sett , och försök sedan att utifrån det tänka ytterligare ett steg till

Mvh/"JokerMannen"

Ps: Aron "Knatten" "Minimannen" hade sin bemärkelsedag den 15 Maj 2018 och fyllde alltså 12 år
Jag har total avsaknad av en kopp te. Ville GM lämna en present åt sonen, och sedan hände ngt som gick åt skogen, tänker du? Vissa har kritiserat LW som förälder, men ingen borde tro att det var gott för barnen att få sin mor mördad.
Edit: ingen med förnuftet i behåll, lägger jag till.
Senast redigerad av Elsa2018 2018-12-20 kl. 21:31.
Citera
2018-12-20, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Frågan var kanske bara ställd till Medimera men jag kan inte hålla mig längre.

Ska man begå mord utomhus är det givetvis bättre att göra det sent en vardag då de flesta troligtvis sover eller åtminstone är inomhus. Det är ett säkerhetstänk ur ett gärningsmannaperspektiv.

Tillägg: ➡ Du är välkommen att svara på vilket inlägg du vill

Till ämnet: ➡Fågel , Fisk eller Mittemellan ?

➡ "Rosamund" ➡nu börjar det brännas

➡ Men , du har en liten bit kvar att låta dina tankar bearbeta i denna nu pågående fråga.

Obs ! ➡ Inkludera även ➡ Aron:s bemärkelsedag ➡ vem vet egentligen vad som står bakom nästa hörn om man inte tar och tittar efter

Mvh/"JokerMannen"
Citera
2018-12-20, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jag har total avsaknad av en kopp te. Ville GM lämna en present åt sonen, och sedan hände ngt som gick åt skogen, tänker du? Vissa har kritiserat LW som förälder, men ingen borde tro att det var gott för barnen att få sin mor mördad.
Edit: ingen med förnuftet i behåll, lägger jag till.

Jag tänker om den yngsta sonen som hade födelsedag den 15 maj kan han haft kalas för kompisar någon av helgdagarna, söndagen t ex?
Citera
2018-12-20, 21:40
Medlem
Skulle du JokerMannen kunna förklara för oss varför du envisas med att
1. Tala i gåtor.
2. Använda dig av ett tillkrånglat språk.
3. Använda dig av massa förvirrande och/eller förvillande symboler.

Du indikerar att du skulle ha insyn i utredningen och jag har svårt att förstå varför du väljer att göra inläggen på det vis du gör. Känns som att du roas av det och det tycker jag är obehagligt.

Använder mig inte av en arg eller tillrättavisande ton skall understrykas, utan en mycket undrande ton.
Senast redigerad av Zymbal 2018-12-20 kl. 21:53.
Citera
2018-12-20, 21:51
Medlem
Citat:
Tillägg: ➡ Du är välkommen att svara på vilket inlägg du vill

Till ämnet: ➡Fågel , Fisk eller Mittemellan ?

➡ "Rosamund" ➡nu börjar det brännas

➡ Men , du har en liten bit kvar att låta dina tankar bearbeta i denna nu pågående fråga.

Obs ! ➡ Inkludera även ➡ Aron:s bemärkelsedag ➡ vem vet egentligen vad som står bakom nästa hörn om man inte tar och tittar efter

Mvh/"JokerMannen"

Usch detta låter otäckt.
Jag tänker som så.
Någon lockade ut henne och denne hade en "present" till sonen att visa. I stället möttes hon av ond, bråd död som stod och lurade på fyndplatsen.
Hon fick kanske ett sms från okänt nummer och denne lockade ut henne?
Tänker högt nu
Senast redigerad av Medimera 2018-12-20 kl. 22:04.
Citera
2018-12-20, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Skulle du JokerMannen kunna förklara för oss varför du envisas med att
1. Tala i gåtor.
2. Använda dig av ett tillkrånglat språk.
3. Använda dig av massa förvirrande och/eller förvillande symboler.

Du indikerar att du skulle ha insyn i utredningen och jag har svårt att förstå varför du väljer att göra inläggen på det vis du gör. Känns som att du roas av det och det tycker jag är obehagligt.

Använder mig inte av en arg eller tillrättavisande ton skall understrykas, enbart en mycket undrande ton.

Jag talar inte i gåtor , jag diskuterar med dom andra medlemmarna och på sådant sätt låter dem taga sin del i ett för dom intressant tänkande.

Du får din vilja fram , jag lämnar tråden , så får du ta över där jag nyligen slutade.

Är du verkligen så imaginär att du ens tänker att jag skulle sitta och skriva timme ut och timme in och sedan posta endast för att sprida desinformation i tråden och sätta griller i huvudet på de andra ?

Lycka till.

Ps: Jag ber om ursäkt att jag stört din värld här i tråden.
Citera
2018-12-20, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
När tråden diskuterat det förr har vi sagt (om jag minns rätt):
*advokaten avrådde honom att uppge teorin för att den var dum
*den innehåller HD som han vill skydda
*han vill ha den som ess i rockärmen vid en ev kommande rättegång och kanske vill försvåra att den krossas av bevis som kunde plockats fram om han la fram dem tidigt

Om det är sant att han inte uppgett sin teori, tyder det på att han är ointresserad av att mordet löses.

Men nu, när jag fått min kopp te, minns jag att MV (om nu hen har inblick i utredningen?) sagt att SD visst lämnat flera tänkbara scenarion för vad han tror hände LW. Hmm....
Citera
2018-12-20, 22:12
Medlem
Citat:
Usch detta låter otäckt.
Jag tänker som så.
Någon lockade ut henne och denne hade en "present" till sonen att visa. I stället möttes hon av ond, bråd död som stod och lurade på fyndplatsen.
Kan de ha varit två personer som samarbetade?

Två personer kan ha varit involverade men inte nödvändigtvis samarbetat.

Får en känsla av en typ Mystery-cache över dessa meddelanden från Joker-Mannen.

en känsla bara
Citera
2018-12-20, 22:12
Medlem
Citat:
Jag talar inte i gåtor , jag diskuterar med dom andra medlemmarna och på sådant sätt låter dem taga sin del i ett för dom intressant tänkande.

Du får din vilja fram , jag lämnar tråden , så får du ta över där jag nyligen slutade.

Är du verkligen så imaginär att du ens tänker att jag skulle sitta och skriva timme ut och timme in och sedan posta endast för att sprida desinformation i tråden och sätta griller i huvudet på de andra ?

Lycka till.

Ps: Jag ber om ursäkt att jag stört din värld här i tråden.

Tack för ett inlägg utan symboler och tillkrånglat språk!

Men, jag har inte bett dig att försvinna utan jag försökte ju säga det: att jag använde mig av en undrande ton och mina frågor gällde ditt skrivsätt.
Du säger att du inte talar i gåtor, men det kan ju vara bra för dig att veta i så fall att ditt skrivsätt blir väldigt svårt att förstå (för mig och gissningsvis för flera).
Det är dock möjligt att det är desinformation du håller på med, det är en tanke man måste hålla i bakhuvudet till samtliga användares inlägg, men för mig är det för tidigt för att säga något om det gällande dig.

Ps. Jag har i dagsläget inte någon ny information att komma med så hade tänkt hålla mig lite mer i periferin ett tag. Det är alltså inte så att jag eftersöker ett större eget utrymme i tråden. Söker bara förståelse till de inlägg som skrivs.
Senast redigerad av Zymbal 2018-12-20 kl. 22:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in