2018-12-20, 08:24
Medlem
En kommentar om spekulationer kring vilken typ av information eller diskussionsspår som eventuellt triggar försök att påverka tråden.

Till att börja med är det är något märkligt och kaotiskt över hela den här tråden. Man kan bara spekulera i vad det kan bero på.

Även om man alltid måste läsa varje inlägg i varje tråd med sidohypotesen 'skribenten trollar' tror jag för min del att många aktörer med olika typer av koppling till fallet är aktiva här. Om GM eller nuvarade MGM är aktiva i tråden har jag däremot ingen bestämd uppfattning om. Kanske, kanske inte.

Kaotiska och märkliga trådar med många views drar till sig kaotiska och märkliga användare. Ofta helt utan koppling till trådens egentliga ämne eller någon direkt rationell eller begriplig agenda.

Det är mycket möjligt att det förekommer försök att påverkar tråden från aktörer med koppling till fallet och specifika avsikter. Det är också möjligt att en del som uppfattas som påverkansförsök endast är brus, spam och trollerier utan djupare avsikt.

Inte lätt att veta vad som är vad. Oavsett avsikt så minskar så klart allt brus möjligheten för den här tråden att bidra positivt till att bringa klarhet i det tragiska mordet på LW. Kanske finns här guldkorn av information och uppslag, men tråden är så omfattande och stökig så att jag faktiskt tvivlar på att utredande myndigheter har någon större nytta av den i det här fallet.
Citera
2018-12-20, 08:38
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
En kommentar om spekulationer kring vilken typ av information eller diskussionsspår som eventuellt triggar försök att påverka tråden.

Till att börja med är det är något märkligt och kaotiskt över hela den här tråden. Man kan bara spekulera i vad det kan bero på.

Även om man alltid måste läsa varje inlägg i varje tråd med sidohypotesen 'skribenten trollar' tror jag för min del att många aktörer med olika typer av koppling till fallet är aktiva här. Om GM eller nuvarade MGM är aktiva i tråden har jag däremot ingen bestämd uppfattning om. Kanske, kanske inte.

Kaotiska och märkliga trådar med många views drar till sig kaotiska och märkliga användare. Ofta helt utan koppling till trådens egentliga ämne eller någon direkt rationell eller begriplig agenda.

Det är mycket möjligt att det förekommer försök att påverkar tråden från aktörer med koppling till fallet och specifika avsikter. Det är också möjligt att en del som uppfattas som påverkansförsök endast är brus, spam och trollerier utan djupare avsikt.

Inte lätt att veta vad som är vad. Oavsett avsikt så minskar så klart allt brus möjligheten för den här tråden att bidra positivt till att bringa klarhet i det tragiska mordet på LW. Kanske finns här guldkorn av information och uppslag, men tråden är så omfattande och stökig så att jag faktiskt tvivlar på att utredande myndigheter har någon större nytta av den i det här fallet.

Väl sammanfattat! Instämmer helt.
Citera
2018-12-20, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch

Bra sammanfattat/tänkt!

Ang Ditt sista stycke så tror jag att "utredande myndigheter" fått många tips tidigare i tråden vad gäller LW:s stora umgängeskrets. Det har varit mycket grävande i diverse geoinlägg där utredningen nog fått till sig en del "matnyttigt".
Citera
2018-12-20, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Men! Jag vill få det sagt att orsaken till att jag postar/postat den information jag gjort är därför att det är just den information jag kommit över. Min främsta motivation till att delge den är att den till viss del strider emot annan information som uppkommit kring HD, det är därför jag ser mitt bidrag som viktigt i sammanhanget.

Har även en korrigering på information jag delgav för några månader sedan inom samma tema. Det gäller den 14e.

Det jag inte visste när jag skrev att HD bytte bort sitt arbetspass var att hon bytte det mot dagpasset istället. HD arbetade alltså den 14e, men inte på kvällen som hon egentligen skulle ha gjort.

Stundom tänker jag att HD varit inblandad. Men! Jag tror större delen av tiden ändå att det är SD som är GM och att om HD haft någon roll så skulle det vara att hon i efterhand fått veta och att hon sedan dess helt enkelt försökt skydda SD

Jag har tolkat det som att SD i sin skrivna korrespondens med LW använt ord som gjorde att polisen riktade sina misstankar till honom och att det tillsammans med de tidigare anmälningarna (samt ytterligare händelser som LW berättat om för sina vänner) snabbt gjorde att misstankarna mot SD blev ganska starka. Och för mig låter det väldigt orimligt att det bara skulle vara en slump alltsammans.

Att SD är GM är för mig mycket sannolikt. Att HD på något vis är inblandad är för mig en möjlig möjlighet. Att HD skulle vara ensam GM är för mig däremot mycket tveksamt.
Att det skulle vara någon helt annan (har tex tidigare postat ett scenarium med en NN (som alltså står för no name)) är även det en möjlig möjlighet. Om det är NN eller någon annan tycker jag givetvis väldigt synd om paret D för vad de får utstå. Hoppas innerligt att polisen skall finna bindande bevis (mot vem än bevisen pekar så länge det rör sig om bevis mot den faktiska gärningsmannen) och det snart.
Tack för dina inlägg om HD. Jag inser att vi inte har all info, men med din info verkar hennes beteende mer logiskt. Skulle hon resa 15/5, verkar det vettigt att jobba dag och inte kväll den 14/5. Och om hon ville pussla ihop äktenskapet igen, verkar det inte så konstigt att hon åkte m SD till USA. Kanske var resan en present från hennes föräldrar, men det kan ha känns pinsamt för henne att berätta för den del av arbetsstyrkan som hon sagt att hon ville skilja sig till (om Tinnas uppgifter stämmer). Vidare kan hon ha tolkat detta att SD följde med som att han också vill försöka med henne igen, och att hon därför inte genomför skilsmässan. (Eller också tycker hon att det är taskigt att lämna ngn när han är misstänkt för ngt hemskt hon inte tror att han gjort.)
Sådana där skribenter som sifferkombon du svarade, får mig att undra om den vill få oss att misstänka HD.
Från den info vi fått, om den är sann, verkar onekligen SD misstänkt. HD kan ha motiv, men antagligen inte samma historia av digital komm med LW. Det borde polisen ha koll på.
Senast redigerad av Elsa2018 2018-12-20 kl. 08:58.
Citera
2018-12-20, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Väl sammanfattat! Instämmer helt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Bra sammanfattat/tänkt!

Ang Ditt sista stycke så tror jag att "utredande myndigheter" fått många tips tidigare i tråden vad gäller LW:s stora umgängeskrets. Det har varit mycket grävande i diverse geoinlägg där utredningen nog fått till sig en del "matnyttigt".

Tack!

Det fetade: väldigt positivt i så fall. Jag vet att det finns många historiska exempel på hur flashbacktrådar bidragit positivt till att få klarhet i olika händelser. Det är verkligen bra om den här tråden också gör det, speciellt som den formella utredningen verkar ha problem och svårigheter. Trist om den spammas och/eller påverkas sönder.
Citera
2018-12-20, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Tack JokerMannen för dina svar.

Jag har funderat ett tag utifrån din fråga till mig ( det fetade ) och det första som slog mig direkt var vilken bra fråga. Varför har vi inte diskuterat det förut här i tråden?

Jag tänker så här.

Om det är SD som har mördat LW så var det nog i stundens hetta.
Är det möjligt att LW och SD har umgåtts i smyg under helgen när HD var bortrest och jagade cacher med S.i.l.l.e.n. ?
HD kommer hem sent på söndagen och får så småningom veta, på måndagen av LW (eller någon annan som skvallrat, men troligtvis av LW ) att de har umgåtts under hela helgen.
Enligt postaren TinnaNinna87 så sjukskrev sig HD på måndagen den 14de.
HD ställer SD mot väggen och kräver förklaring och hotar med att inte följa med till USA.
SD blir rosenrasande på LW då hon berättat för HD att de har umgåtts under helgen. Som det ryktas om har han ju lovat att de skulle försöka reparera deras förhållande,

Det här var mina första tankar som kom.

Jag tänker också att om det var ett planerat mord så var det ett illa valt tillfälle att mörda någon på helgen då många människor är hemma och i rörelse.

Jag tror att om MGM och BO öht haft någon kontakt så har det möjligen varit av typen trakasseri och att BO beklagat sig för HD över det. Reaktion hos MGM på det.
Enbart tankar.
Citera
2018-12-20, 12:52
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Best "Netherworld"

Once upon a time , there were two private individuals who , on Saturday , May 19 , 2018 found the dead body of a korean woman named , Lena Choon Shil Wesström behind a noise-shelter in the New Hjärsta in Örebro Municipality , so as Country.

Note ! One of these two private individuals could then give the Police the very specific time at [ 14:33 ] , exactly in the minute , and just exactly [ 33 ] minutes over two o' clock.

Note ! If the private person instead , had not been exactly in the minute [ 33 ] , and instead said: --- It was sometime around [ 14:30 ]-(the time). --- I do not remember exactly so carefully , but somewhere around , but the private person didn't tell the Police so , the person was exactly on the minute [ 14 ] and minutes [ 33 ].

Is there any particular reason to have in mind that , one of these individuals really knows who the killer was ? or am I crazy and need psychiatric help for my strange thoughts ?

What do you think about this matter "Netherworld" ?

With best regards , "JokerMannen"

Folk har ju oftast en mobil på sig. Att då titta på den för att få koll på tiden vid en sådan här speciell händelse tycker jag inte är konstigt. Menar du att detta tyder på att de/den som fann Lenas kropp vet vem som mördade henne? Förstår inte hur du kan dra en sådan slutsats bäste jokerman.
Citera
2018-12-20, 13:31
Medlem
Citat:
Ok, ja det bor tre personer på den adressen och jag måste säga att det ligger väldigt nära fyndplatsen. Det är konstigt att man inte hört skriken därifrån, eller så har de gjort det men inte framkommit ännu.
Den adressen skrev jag om för flera månader sedan. Det bor en kvinna på den adressen som skulle kunna passa in på damen som letade efter Peter på trädgårdsmässan.
Hon är inte gråhårig utan blonderad, men skulle ändå kunna passa enligt signalementet. Hon kanske släppte ut katten, eller tog en kvällscigarrett och iakttog en person som talade utanför bostaden.
Citera
2018-12-20, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Den adressen skrev jag om för flera månader sedan. Det bor en kvinna på den adressen som skulle kunna passa in på damen som letade efter Peter på trädgårdsmässan.
Hon är inte gråhårig utan blonderad, men skulle ändå kunna passa enligt signalementet. Hon kanske släppte ut katten, eller tog en kvällscigarrett och iakttog en person som talade utanför bostaden.

Ja så sant så. Hon passar in på synvittnet.
Det är ju även nära brottsplatsen.
Citera
2018-12-20, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Folk har ju oftast en mobil på sig. Att då titta på den för att få koll på tiden vid en sådan här speciell händelse tycker jag inte är konstigt. Menar du att detta tyder på att de/den som fann Lenas kropp vet vem som mördade henne? Förstår inte hur du kan dra en sådan slutsats bäste jokerman.
Jag är också nyfiken på JokerMannens svar här. Jag vill minnas att en annan skribent nämnde att läkare/sköterskor är vana vid att dokumentera tider i sitt yrke. Kan syfta på HD. Det kan också vara någon helt annan. T.ex en polis som inte var i tjänst eller pensionerad?
Citera
2018-12-20, 18:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
Jag är också nyfiken på JokerMannens svar här. Jag vill minnas att en annan skribent nämnde att läkare/sköterskor är vana vid att dokumentera tider i sitt yrke. Kan syfta på HD. Det kan också vara någon helt annan. T.ex en polis som inte var i tjänst eller pensionerad?

Det konstiga enligt JokerMannen bestod i att privatpersonerna angav olika tider för när de hittade kroppen.
Citera
2018-12-20, 19:39
Medlem
Citat:
Tack JokerMannen för dina svar.

Jag har funderat ett tag utifrån din fråga till mig ( det fetade ) och det första som slog mig direkt var vilken bra fråga. Varför har vi inte diskuterat det förut här i tråden?

Jag tänker så här.

Om det är SD som har mördat LW så var det nog i stundens hetta.
Är det möjligt att LW och SD har umgåtts i smyg under helgen när HD var bortrest och jagade cacher med S.i.l.l.e.n. ?
HD kommer hem sent på söndagen och får så småningom veta, på måndagen av LW (eller någon annan som skvallrat, men troligtvis av LW ) att de har umgåtts under hela helgen.
Enligt postaren TinnaNinna87 så sjukskrev sig HD på måndagen den 14de.
HD ställer SD mot väggen och kräver förklaring och hotar med att inte följa med till USA.
SD blir rosenrasande på LW då hon berättat för HD att de har umgåtts under helgen. Som det ryktas om har han ju lovat att de skulle försöka reparera deras förhållande,

Det här var mina första tankar som kom.

Jag tänker också att om det var ett planerat mord så var det ett illa valt tillfälle att mörda någon på helgen då många människor är hemma och i rörelse.

Hej "Medimera"

Tillägg: ➡ Jag skrev och postade mitt inlägg till dig 18:38 och du svarade på min fråga redan efter en timme och 16 minuter klockan 19:54.

Obs ! ➡ Det är för kort tid , för att dina tankar och funderingar skall kunna fullbordas på den frågan som jag tidigare ställde till dig.

Obs ! ➡ Detta är en mycket viktig fråga , som så småningom , kommer att kunna leda fram till en bättre förståelse av ➡ Gärningsmannen:s val av dag , det vill säga , en sen Måndags-kväll den 14 Maj 2018 , istället för , under en sen helg-kväll.

Tillägg och Citat: / "Om det är SD som har mördat LW. / Slut Citat.

Obs ! ➡ Min fråga till dig gällde inte ➡ SD , utan min fråga gällde ➡ Gärningsmannen , så när du svara igen på nytt och på min fråga , så använd ordet ➡ Gärningsmannen.

Obs ! ➡ I ditt sista textstycke inom den gråa citat-rutan ovan sett , det vill säga , gällande de tre sista textraderna , finns någonting som ligger min slutsats nära.

Direkt till ämnet och frågan: ➡⬇

➡ Varför valde ➡ Gärningsmannen just en sen Måndags-kväll , istället för att ha valt att begå mordet under en sen helg-kväll ?

➡ Var nu vänlig och tag dig en betydligt längre funderare , innan du återigen svarar på min fråga angående ➡ Gärningsmannen:s val av veckodag.

Obs ! ➡ Frågan är otroligt viktig just i detta fallet , till bättre förståelse , innan jag går vidare med andra frågor till dig beträffande detta mordfallet på Lena Choon Shil Wesström.

Mvh/"JokerMannen"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in