2018-12-19, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, jag jag säker på att det var i tråden, (om vi pratar om samma)?

Jag pratar om inlägget där SDs "syster" ber oss att inte analysera en tio år gammal text. Den var väl inte skriven på Flashback? Om jag har fel så ber jag om ursäkt.
Citera
2018-12-19, 11:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag pratar om inlägget där SDs "syster" ber oss att inte analysera en tio år gammal text. Den var väl inte skriven på Flashback? Om jag har fel så ber jag om ursäkt.

Du har rätt.
Ber om ursäkt själv.
Det var ett annat inlägg jag tänkte på.
Citera
2018-12-19, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Precis, där står han redan och kräver att hon ska komma ut. Tyvärr gör hon det och den korta promenaden mot planket har inte gått obemärkt förbi.
Frågan är: hade han cykeln med sig?

Bästa "VigosRos"

Från Lena Choon Shil Wesström:s bostadsrätt på Bya-Lags-Gatan 4 a. och sedan därifrån och fram till Rättare-Vägen 9. är den egentliga gångsträckan total 132 meter , och själva den gångsträckan avverkas på 65 sekunder , men om man däremot använder en cykel , avverkas denna nu omtalade cykelsträcka på 25 sekunder. Observera att , detta är noggrant kontrollerad tider efter digital klocka.

Obs ! ...... Från Bya-Lags-Gatan 4 a. och fram till Rättare-Vägen 9. där syns en stor villa , och som person då stående på Rättare-Vägen 9. och då sett från sin högra sida , så är det alltså 132 meter , Obs ! ...... sedan är det endast , och till vänster sett , 28 meter fram till den då aktuella mordplatsen där Lena Wesström:s avlidna kropp hittades.

Obs ! ...... Fakta som sådan är , lyder följande sagt , att det är totalt 160 meter från Bya-Lags-Gatan 4 a. och fram till den då aktuella mordplatsen bakom det så kallade Gunneboplanket.

Obs ! ...... Jag beskriver vid ett annat tillfälle hela denna villan på Rättare-Vägen 9. både interiör och exteriör , det vill säga , inomhusbild så som utomhusbild.

Dags för dagens middag och sedan skall jag fortsätta arbeta. Återkommer med mer information efter avslutad arbetsdag.

Mvh/"JokerMannen"
Citera
2018-12-19, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Bästa "VigosRos"

Från Lena Choon Shil Wesström:s bostadsrätt på Bya-Lags-Gatan 4 a. och sedan därifrån och fram till Rättare-Vägen 9. är den egentliga gångsträckan total 132 meter , och själva den gångsträckan avverkas på 65 sekunder , men om man däremot använder en cykel , avverkas denna nu omtalade cykelsträcka på 25 sekunder. Observera att , detta är noggrant kontrollerad tider efter digital klocka.

Obs ! ...... Från Bya-Lags-Gatan 4 a. och fram till Rättare-Vägen 9. där syns en stor villa , och som person då stående på Rättare-Vägen 9. och då sett från sin högra sida , så är det alltså 132 meter , Obs ! ...... sedan är det endast , och till vänster sett , 28 meter fram till den då aktuella mordplatsen där Lena Wesström:s avlidna kropp hittades.

Obs ! ...... Fakta som sådan är , lyder följande sagt , att det är totalt 160 meter från Bya-Lags-Gatan 4 a. och fram till den då aktuella mordplatsen bakom det så kallade Gunneboplanket.

Obs ! ...... Jag beskriver vid ett annat tillfälle hela denna villan på Rättare-Vägen 9. både interiör och exteriör , det vill säga , inomhusbild så som utomhusbild.

Dags för dagens middag och sedan skall jag fortsätta arbeta. Återkommer med mer information efter avslutad arbetsdag.

Mvh/"JokerMannen"

Bäste JokerMannen.

Frågan var inte till mig men kan du säga mer vem som bor på adressen? Det finns ingen boende på den adressen om man Googlar. Intressant. Jag hittar inget företag där heller.
Citera
2018-12-19, 12:52
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Bäste JokerMannen.

Frågan var inte till mig men kan du säga mer vem som bor på adressen? Det finns ingen boende på den adressen om man Googlar. Intressant. Jag hittar inget företag där heller.

Adressen ligger på samma tomt som Byalagsgatan 3, antagligen använder de sig bara av en adress.

Kolla här får du se:

https://www.hitta.se/örebro+län/örebro/rättarevägen+9/område/59.28885645126348:15.185448710393318
Citera
2018-12-19, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
... det är totalt 160 meter från Bya-Lags-Gatan 4 a. och fram till den då aktuella mordplatsen bakom det så kallade Gunneboplanket.

Baggis, men bara för att undvika sammanblandning. Om jag fattat rätt kommer plank och staket i den här ordningen:
Bostadsområdet där LW bodde, bullerplanket bakom vilket hon hittades, liten grönyta, Gunnebostaket, dike, motorväg.
Senast redigerad av Elsa2018 2018-12-19 kl. 13:39.
Citera
2018-12-19, 13:19
Medlem
JagheterRulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Han är säkert där, det tror jag också.
Frågan är bara vad han skrev.

Det kan inte ha stått tydligt och klart: "Kom ut, jag väntar på dig!", som det sista meddelandet.

Då skulle han vara häktad på sannolika skäl.

Jag tror att han är smart, smartare än så. Och därför kan han nu säga (och har sagt) att han frågade om de skulle ses, men hon sa nej. Därför gick han inte ner. Han säger att han tog en promenad istället, till återsamlingen, till andra sidan motorvägen..."Bevisa det om ni kan! Ha!"

Eller träffade han henne på cykeln på väg hem när LW joggade, och han sa till henne att jag kommer till dig sen. Jag ska bara lämna cykeln. Då hade LW just berättat för honom om Norgetrippen som skulle göras med BeholderX. Det fick honom att se rött.

Han har kanske en längre tid "retat" sig på hur hon umgås med andra män. Kanske tycker han att hon umgås på ett sätt som han upplever obehagligt.

Kanske upplever han att hon är inbjudande mot andra män genom att umgås med dom och vara glad och trevlig (i hans ögon för glad och trevlig), vilket får det att koka i hjärnan med otäcka tankar? Tankar om att hon ska "straffas", hon ska "minsann få se"...

"I huvudet på en mördare" är en bra beskrivning av dina inlägg. Som jag skrivit är händelserna självupplevda av mördaren men applicerade på Stefan. Smidigt. Då behöver du inte komma ihåg vad du sagt.
Men du glömmer att Lena aldrig skulle tacka nej till Stefan. Det gjorde dej skogstokig. Du hoppades att hon äntligen skulle se DEJ när Stefan bröt med henne. Men det blev klart för dej att hon fortfarande trånade efter Stefan. Därav ditt fruktansvärda hat både mot Stefan, i första hand, men även mot Lena. Känns det igen?
Citera
2018-12-19, 13:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
När de kommer till FP ser LW sin chans och slänger sig ur bilen och försöker ta sig hem via FP. Hon hinns upp och mordet fullbordas.
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
Har du öppnat en bildörr i 90 km/h någon gång? Prova och berätta sedan hur det gick.
Flera verkar redan ha provat. Ibland går det bra, ibland går det sämre:
Citera
2018-12-19, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Adressen ligger på samma tomt som Byalagsgatan 3, antagligen använder de sig bara av en adress.

Kolla här får du se:

https://www.hitta.se/örebro+län/örebro/rättarevägen+9/område/59.28885645126348:15.185448710393318

Ok, ja det bor tre personer på den adressen och jag måste säga att det ligger väldigt nära fyndplatsen. Det är konstigt att man inte hört skriken därifrån, eller så har de gjort det men inte framkommit ännu.
Citera
2018-12-19, 14:40
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella

Kolla här får du se:

Var det där fynd gjordes samt cykeltjejerna var, kanske någon där i området som gjort mordet?
Citera
2018-12-19, 14:59
Medlem
Honan6s avatar
Det kan inte kännas helt tryggt att bo på adresserna så nära FP/MP. Lite tryggare att bo på andra sidan motorvägen, dit man hörde, men inte kunde se något.

Jag hoppas att de vittnen som gett sig tillkänna har/fått skyddad identitet medan FU pågår.
Citera
2018-12-19, 15:06
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Var det där fynd gjordes samt cykeltjejerna var, kanske någon där i området som gjort mordet?

Vet inte men tror det var i slänten ut mot stora vägen och på andra sidan stora vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in