2018-12-20, 18:00
Medlem
Missan skrev att Oskar kokade vid flera tillfällen. Undrar vad han blev så fruktansvärt upprörd över egentligen på de där pianolektionerna. Det hade varit intressant att veta.

Missan skrev också att hon uppfattade Hanna som snäll och mild men lite naiv.
Citera
2018-12-20, 18:10
Medlem
Jag ser att ni diskuterat scientologin.

Scientologin är väl utbredd inom Lunds universitet sedan länge. Som jag skrivit tidigare var det lundastudenter som grundade den första svenska scientologikyrkan.

Jag vet från 100% säker källa att det fanns scientologer bland anställda på Ekonomicentrum precis kring millennieskiftet och i början av 2000-talet. Det talades tydligen en del om detta ganska öppet där på den tiden bland de anställda, vilket studenter där också märkte. Om dessa personer arbetar där än idag och kan ha influerat Oskar det vet jag dock inte.

Jag läste också nyligen i tråden att även inom E&Y där Hanna och Oskar träffades är vanligt med scientologer.
Senast redigerad av Zebrima 2018-12-20 kl. 18:12.
Citera
2018-12-20, 18:16
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee

/..../

Jag tror att det som Missan berättade initialt var ganska pålitlig information men mycket av det som skrevs sedan var personen i frågas egna spekulationer som ibland verkade mycket känslostyrda. Att Moa var ett vänligt och begåvat barn stämmer säkert dock.
Missan såg fel ang. "bloddropparna" men istället för att överse med misstaget så haglade ironiska, förlöjligande kommentarer över henne, under lång tid. Av ett fåtal givetvis; vuxenmobbargänget med ledaren i spetsen.

I övrigt har Missans bidrag till tråden medvetet förvanskats och häcklats, allt för att driva bort henne. Missan framförde både faktauppgifter, uppmärksamma iakttagelser och spekulationer av pianolärarinnan - en stor lyhördhet som tråden borde ha haft större ödmjukhet inför?

Trots allt hade pianolärarinnan träffat familjen under flera års tid. Och beskrivningen av lilla M*a är slående lik barnvaktens.
Citera
2018-12-20, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Inte förvånande. Känner till många som växt upp med framgångsrika föräldrar där det varit mer eller mindre misär hemma eller bara helt sjuka idéer om uppfostran eller noll intresse av barnen som egna individer.

Om man är medlem i en sekt som har fascistoida övermänniskoideal så är det kanske så att man tycker att bara friska människor skall få leva.

Nånting ditåt har jag också tänkt. Föraktet för svaghet. Det ligger, som sagt, mycket mer bakom den officiella förklaringen. Jag tror inte för ett ögonblick att föräldrarna dödat barnen i samförstånd. Vad som än står i avskedsbrevet.
Citera
2018-12-20, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Missan såg fel ang. "bloddropparna" men istället för att överse med misstaget så haglade ironiska, förlöjligande kommentarer över henne, under lång tid. Av ett fåtal givetvis; vuxenmobbargänget med ledaren i spetsen.

I övrigt har Missans bidrag till tråden medvetet förvanskats och häcklats, allt för att driva bort henne. Missan framförde både faktauppgifter, uppmärksamma iakttagelser och spekulationer av pianolärarinnan - en stor lyhördhet som tråden borde ha haft större ödmjukhet inför?

Trots allt hade pianolärarinnan träffat familjen under flera års tid. Och beskrivningen av lilla M*a är slående lik barnvaktens.

Varför tror du Hanna planerade för och i samförstånd dödade sina barn genom strypning och kvävning?
Var det för de konstaterade ME-diagnoserna eller hade hon andra motiv?
Missan var 100% säker på att flickorna inte hade diagnosen ME och att Hanna aldrig skulle göra sina döttrar illa.
Idag vet alla att Missan pratade i nattmössan. Varför tror du Missan misstog sig så kapitalt?
Citera
2018-12-20, 18:38
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews

Jag tror som sagt att den informationen som Missan hade stämde till största delen. Jag håller med om att det var väldigt onödiga påhopp på henne. Däremot tänker jag att med Missan kan det vara bra att tona ned en del av det hon skrev eftersom det tenderade åt det dramatiska.
Citera
2018-12-20, 18:42
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Missan skrev att Oskar kokade vid flera tillfällen. Undrar vad han blev så fruktansvärt upprörd över egentligen på de där pianolektionerna. Det hade varit intressant att veta.

Missan skrev också att hon uppfattade Hanna som snäll och mild men lite naiv.

Det skrevs att han kokade vid några tillfällen då Moa pratade för mycket, ( efter hans tycke )
Dessutom blev han irriterad då hon spelade fel. Vidrig människa han var den där Oskar!
Troligtvis både psykopat och narcissist, stackars barn de hade ingen chans!
Citera
2018-12-20, 18:48
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxer
Jag tycker att det är helt fantastiskt att du framhärdar i ditt försvar för vissa skribenter, istället för att med ett ord benämna det bedrägliga som flera avslöjat här idag. Men visst vi kan prata om snuttisarna som kom in och bekräftade det som en del redan länge tyckte och stred för.

Missan och Rockkungen har skrivit över 300 respektive 150 inlögg i tråden. De var från början motsägelsefulla och drog dessutom extrema slutsatser utifrån sin knappa information. När de tillfrågades om detta kom inga svar som innehöll någon som helst trovärdighet. De började då båda ändra sina uppgifter och vips så var tex Oskar enl. Missan jätteelak och hård och Agnes gick från kärnfrisk till mycket sjuk enl. Rockkungen. Detta har förnuftiga och kloka människor i tråden haft gott om tid att se igenom. Rockkungen och Missan har också haft flera månader och tillsammans nästan 500 inlögg för att påvisa sin trovärdighet. Det har de misslyckats kapitalt med.

Att då dessa när de endast berättar för ryggstrykare i PM som hör precis vad de vill höra, plötsligt slutar att vara motsägelsefulla och berättar trovärdiga saker, faller på sin egen orimlighet. Det enda som har hänt att de inte får en motfråga, utan kan dra sina vantolkningar och knepiga slutsatser bland ja-sägare.

Nu kommer alltså du och andra ja-sägare hit och förväntar er att ni får en högre status i tråden eller att vi andra ska bli avundsjuka på "kunskapen" som Missan och Rockkungen lyckats lämna till er i PM, men inte på 500 inlägg i tråden. Nä sorry, det är precis tvärt om. Det är inte bara Rockkungen och Missan som numera får ha dumstrutmössan på sig, utan dessutom deras pinsamma fåraktiga följare.

Ptja.... Barnen hade det förmodligen väldigt svårt - dom är döda nu. Brutalt mördade.
Missan och några till ville ge flickorna upprättelse - det resulterade i frispel - hos en del...
Citera
2018-12-20, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Och narcissister, personer med histrionisk personlighetsstörning och psykopater. Personer som i sig kan vara smarta och ha hög IQ. Sugna på mer och mer bekräftelse. Men de är kanske svaga med dessa läggningar, om det är det du menar, i så fall kan jag hålla med.

En psykopat tar knappast livet av sig.
Citera
2018-12-20, 19:48
Medlem
Jag tror som jag sagt tidigare på "folie a deux", att förslagsvis Oskar levde i en alltmer förvrängd världsbild delvis skapad av hans alltmer nedåtgående psykiska mående parallellt med ökande fixationen över Agnes påstådda sjukdom. Hanna blev alltmer involverad i hans bubbla, och medlöpare i hans värld.

Jag tror att någon av de vuxna, kanske Hanna, var fullt psykiskt frisk - men den svagare parten i förhållandet. Hade de separerats åt, så hade det givetvis utkristalliserat sig vem av dem som bar på den sjuka och förvridna världsbilden. Moa tror jag faktiskt inte var sjuk överhuvudtaget. Agnes kanske i begynnelsen enbart hade en ovanligt påtaglig tonårströtthet eller tonårsdepression - som föranledde hemskolning. Att sitta hemma utan sysselsättning och sociala interaktioner är något som få av oss skulle piggna till av.
Citera
2018-12-20, 19:52
Medlem
Det är ingen som kanske vill skriva till barnvakten och fråga lite?

Eller vore det dumt?
Citera
2018-12-20, 19:59
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iris73
Jag tror som jag sagt tidigare på "folie a deux", att förslagsvis Oskar levde i en alltmer förvrängd världsbild delvis skapad av hans alltmer nedåtgående psykiska mående parallellt med ökande fixationen över Agnes påstådda sjukdom. Hanna blev alltmer involverad i hans bubbla, och medlöpare i hans värld.

Jag tror att någon av de vuxna, kanske Hanna, var fullt psykiskt frisk - men den svagare parten i förhållandet. Hade de separerats åt, så hade det givetvis utkristalliserat sig vem av dem som bar på den sjuka och förvridna världsbilden. Moa tror jag faktiskt inte var sjuk överhuvudtaget. Agnes kanske i begynnelsen enbart hade en ovanligt påtaglig tonårströtthet eller tonårsdepression - som föranledde hemskolning. Att sitta hemma utan sysselsättning och sociala interaktioner är något som få av oss skulle piggna till av.

Tack för ditt inlägg. Du resonerar sunt. Vad tror du kan ligga till grund för den så tragiska händelseutvecklingen tror du ? Att någonting, hösten -17 skulle ha utlöst infernot tror inte jag. Det började nog en tid innan. En tid, när "nästan vuxna" A ville / skulle frigöra sig - stå på egna ben...

Kontrollen blinkar blå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in