2018-12-05, 11:29
Medlem
RedXs avatar
Ur svenskt perspektiv kommer 2019 antagligen att bli den mest intressanta Indycarsäsongen någonsin, med både Felix Rosenqvist och Marcus Ericsson i potentiella toppstall.

Mackan gjorde sitt första test på Sebring igår, och att döma av kommentarerna efteråt gick testet väldigt bra.

Vad tror ni om det kommande årets säsong? Får vi njuta av några blågula segrar?
Citera
2018-12-05, 12:36
Medlem
Intressant! Följde IndyCar då Kenny Bräck fanns med i ett av toppstallen.

Vilka kanaler sänder loppen?
Citera
2018-12-05, 13:45
Medlem
RedXs avatar
Litet filmklipp från Mackans första test:

https://youtu.be/4NHggGpFjNQ
Citera
2018-12-05, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rajnfelt

Inga svenska kanaler tyvärr. Jag vet att de nämnde någonting om det i Viasats F1-podd men de vill inte ge några besked.
Citera
2018-12-05, 15:11
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rajnfelt

Ingen TV-kanal i Sverige har visat IndyCar senaste två åren, men jag är tämligen övertygad om att det kommer lösa sig innan 2019 års säsong börjar.

Citat:
Ursprungligen postat av petrolos
Inga svenska kanaler tyvärr. Jag vet att de nämnde någonting om det i Viasats F1-podd men de vill inte ge några besked.
Kan ju alltid hoppas. Bara det inte blir Canal Digital, skulle verkligen inte orka skaffa deras tämligen trista och på tok för dyra sportpaket enbart för IndyCar...

Sen edit - Autosport har en artikel om Ericssons första test:

https://www.autosport.com/indycar/news/140521/ericsson-completes-great-first-indycar-test

Låter positivt!
Senast redigerad av BootyLuv 2018-12-05 kl. 15:59.
Citera
2018-12-20, 16:01
Medlem
fluffiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Ingen TV-kanal i Sverige har visat IndyCar senaste två åren, men jag är tämligen övertygad om att det kommer lösa sig innan 2019 års säsong börjar.

Kan ju alltid hoppas. Bara det inte blir Canal Digital, skulle verkligen inte orka skaffa deras tämligen trista och på tok för dyra sportpaket enbart för IndyCar...

Sen edit - Autosport har en artikel om Ericssons första test:

https://www.autosport.com/indycar/news/140521/ericsson-completes-great-first-indycar-test

Låter positivt!

Kan tänka mig att Viasat skulle kunna vara intresserade, men att det handlar om vad det kostar att köpa in rättigheterna och om tiden att förhandla. De kanske inte alls har någon möjlighet kvar i plånboken att kamma hem detta, men de vet att intresset finns eftersom många har varit på dem att fixa det.

Janne Blomqvist hade säkert inte tackat nej till att kommentera Indycar också om möjligheten finns.
Citera
2018-12-25, 21:25
Medlem
smoerreboms avatar
Kan reka bön racer som finns ute på scenen nu. Rätt lågmäld ton och det är mkt bra intervjuer med folk i tcgr.

Gissar att Felix vinner ett lopp och kommer typ sexa-sjua i . mästerskapet. Marcus tror jag blir typ 10-12.
Citera
2019-01-03, 13:53
Medlem
LexComs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Kan reka bön racer som finns ute på scenen nu. Rätt lågmäld ton och det är mkt bra intervjuer med folk i tcgr.

Gissar att Felix vinner ett lopp och kommer typ sexa-sjua i . mästerskapet. Marcus tror jag blir typ 10-12.

Sticker ut hakan och tror att Felix slutar TOP3 i mästerskapet. Duktig förare, erfarenhet från Indy Lights plus att han sitter i ett absolut top team gör att han har bra förutsättningar.

Mackan tror jag slutar TOP10. Efter en litet knackig start med resultat i den nedre halvan så tror jag att han vaknar till och gör en riktigt bra andra halva av säsongen som tar honom uppåt i fältet.
Citera
2019-01-08, 21:16
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffis
Janne Blomqvist hade säkert inte tackat nej till att kommentera Indycar också om möjligheten finns.
Lite sent men iaf, amerikansk racing kommenteras lämpligast av amerikanska kommentatorer - är milsvida skillnad på kompetens och kunnande jämfört med t om våra bästa svenska kommentatorer. Lägg till det att de amerikanska kommentatorerna på plats har, av förklarliga skäl, en helt annan access till depåreportrar och förare, samt är i regel bättre på att plocka fram intressant och relevant statistik.
Citera
2019-01-18, 14:07
Medlem
RedXs avatar
Om vi ponerar att inget svenskt bolag skaffar sändningsrättigheter; hur följer man då serien på bästa sätt nästkommande säsong?
Citera
2019-01-23, 10:18
Medlem
Då var det klart att Viasat kommer sända Indycar 2019 i Sverige
Citera
2019-01-23, 12:04
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lollerballe
Då var det klart att Viasat kommer sända Indycar 2019 i Sverige

Perfekt, bästa tänkbara utfall!