Det är vämjeligt att se hur Herr Kamali medvetet sprider lögner om människor på sitt FB-konto där han själv framställer sig som ett "oskyldigt offer". Som alla sunt tänkande människor förstår har jag i mina inlägg här lagt ut en del "dimridåer" kring oväsentliga saker och detaljer i inläggen. Återgett en del saker som att jag upplevt dem själv och andra inte. Allt för att skydda de drabbade i detta tragiska fall. Tyvärr har jag lyckats så bra att Herr Kamali är övertygad om att det är en helt oskyldig person som ligger bakom detta. Detta har han spridit vitt och brett. Detta är totalt taget ur luften och rena fantasier från Herr Kamali och Soa-sekten. Jag har utifrån min position fått kännedom om stora delar av detta förlopp och utifrån det kunnat sammanställa en mer överblickbar helhet. Herr Kamali lär dock fortsätta att förtala och sprida lögner mot sina offer och meningsmotståndare.
Om någon inte redan förstått det så är det inte frågan om någon strid om inriktningen på socionomutbildningen i Östersund eller någon rasistisk komplott som Herr Kamali försöker få det till. Det är frågan om en despotisk och maktfullkomlig människa som systematiskt kränkt medarbetare och studenter under lång tid. Hans "söndra och härska" har fungerat alldeles för länge.
Masoud Kamali gråter på sin facebooksida över hur "rasistiska" krafter får honom att avgå som professor. Förstår han inte att han i själva verket får avgå eftersom han är en fruktansvärt dålig professor?
Intressant att se vilka som öppet stöttar Kamali...när de inte ens vet vad polisanmälan handlar om.
Bland annat:
-M*hmoud *ldebe - fd Centerpolitiker vars fru var den som ville fria en man för misshandel eftersom han ansågs komma från en "finare familj" i ett fall vid Solna Tingsrätt ganska nyligen. "Så vidrigt!
Så hemskt!
Galenskap och hat är överallt .
All styrka till dig! Som sagt det går uppenbarligen inte att tala klarspråk i detta land!
Men det som skrämmer mig mest är rasistiska lögner som sprids i samhället."
-*bb*s Kh*n*hm*adi Socialdemokratisk regionpolitiker från Härjedalen och tillika rektor vid Bäckedals folkhögskola som drivs av Region Jämtland/Härjedalen. "Du har rent mjöl i påsen - stå på dig!"
Det är vämjeligt att se hur Herr Kamali medvetet sprider lögner om människor på sitt FB-konto där han själv framställer sig som ett "oskyldigt offer". Som alla sunt tänkande människor förstår har jag i mina inlägg här lagt ut en del "dimridåer" kring oväsentliga saker och detaljer i inläggen. Återgett en del saker som att jag upplevt dem själv och andra inte. Allt för att skydda de drabbade i detta tragiska fall. Tyvärr har jag lyckats så bra att Herr Kamali är övertygad om att det är en helt oskyldig person som ligger bakom detta. Detta har han spridit vitt och brett. Detta är totalt taget ur luften och rena fantasier från Herr Kamali och Soa-sekten. Jag har utifrån min position fått kännedom om stora delar av detta förlopp och utifrån det kunnat sammanställa en mer överblickbar helhet. Herr Kamali lär dock fortsätta att förtala och sprida lögner mot sina offer och meningsmotståndare.
Om någon inte redan förstått det så är det inte frågan om någon strid om inriktningen på socionomutbildningen i Östersund eller någon rasistisk komplott som Herr Kamali försöker få det till. Det är frågan om en despotisk och maktfullkomlig människa som systematiskt kränkt medarbetare och studenter under lång tid. Hans "söndra och härska" har fungerat alldeles för länge.
Do tell more!
Ser gärna att du fortsätter med uppdateringar på den här härvan! Bra att du har sett till att hålla dig anonym också, hoppas du kan fortsätta att flyga under radarn.
Intressant att se vilka som öppet stöttar Kamali...när de inte ens vet vad polisanmälan handlar om.
Bland annat:
-M*hmoud *ldebe - fd Centerpolitiker vars fru var den som ville fria en man för misshandel eftersom han ansågs komma från en "finare familj" i ett fall vid Solna Tingsrätt ganska nyligen. "Så vidrigt!
Så hemskt!
Galenskap och hat är överallt .
All styrka till dig! Som sagt det går uppenbarligen inte att tala klarspråk i detta land!
Men det som skrämmer mig mest är rasistiska lögner som sprids i samhället."
-*bb*s Kh*n*hm*adi Socialdemokratisk regionpolitiker från Härjedalen och tillika rektor vid Bäckedals folkhögskola som drivs av Region Jämtland/Härjedalen. "Du har rent mjöl i påsen - stå på dig!"
-En analytiker vid regeringskansliet
-En doktorand vid Stockholms universitet
med flera...
Många högt uppsatta vänner. Doktorander, rektorer, politiskt aktiva, socialarbetare. Han har fått sprida sin dynga vitt och brett under många år.
Kamali gottade sig på FB för ca 1 månad sedan över att Mauricio Rojas fått avgå som kulturminister i Chile. "Den som skrattar bäst skrattar sist" får ju ändå sägas passa ganska bra här. Att som professor bli av med jobbet får ändå anses vara en bedrift.
Om länkar till externa webbplatser skall postas så bör även en förklaring till vilken sida länken leder och en kort beskrivning (var vaksam på regel 1.02) av vilket material som presenteras där bifogas.
Nu är han igång på Facebook igen och anklagelserna haglar. Dels mot den "rasistiska" universitetsledningen och mot "alla till synes neutrala journalisters frågor".
Jag kan tycka att de anklagelser han riktar osar skev verklighetsförankring och en sjuk paranoia för det säger sig självt att universitetsledningen i synnerhet eller media i allmänhet knappast kan klassas och generaliseras som "rasister" det faller på sin egen orimlighet.
Han verkar helt ha tappat greppet och frågan är om han inte borde arbetsbefrias även pågrund av det?
Som vanligt finns en svans som följer honom och kommer med uppmuntrande kommentarer. Rätt mycket politkerförakt som kommer fram också vilket är märkligt då just demokratiska principer är det som åberopas och många av dem som skriver har anställningar vid tex Rädda barnen, jobbar som "Utvecklingssamordnare Normer och värden, Pedagogisk inspiration på Malmö stad", ungdomsledare etc.
Är det sant att Kamalis kollega har lagts in på en klinik för avprogrammering för "hjärntvättade"? Detta kanske är ett skämt men det vore inte så konstigt eftersom hon har varit Kamalis närmast förtrogna i så många år. I övrigt har det varit väldigt tyst i pressen på senare tid. Vad händer egentligen på Mittuniversitetet?
Anledningen är att företrädare för miljön igår den 18/12 har anmält Mittuniversitetets ledning till Justitieombudsmannen och Justitiekanslern.
Citat:
Anmälan gäller bland annat ett beslut om att under en termin strypa intagningen till socionomutbildningen, som ett led i en ”kampanj” för att få professor Masoud Kamali ”avsatt”.
Bakom anmälan står nio av de 15 ordinarie anställda på avdelningen för socialt arbete på universitetet, SOA. Doktoranderna har inte tillfrågats.
– Grunden är det sammantagna agerandet av Mittuniversitetets ledning som sett i sin helhet rimligen är att betrakta som ett överskridande av dess uppgifter och befogenheter. Till och med kanske rättsvidrigt, säger Marcus Lauri, universitetslektor vid SOA Mittuniversitetet och en av de som undertecknat anmälan.
Det konstateras sedan:
Citat:
Statens ansvarsnämnd meddelar på onsdagen att den inte, utifrån redovisad bevisning, finner skäl att inleda en process om avsked för Masoud Kamali.
I nämndens beslut framgår att anmälan till nämnden inte rört sexuella trakasserier, utan kränkande särbehandling, bristande handledning och uttalanden om ledningen. Nämnden konstaterar också att polisen lagt ned sin undersökning med hänvisning till att frågan mer tycks ha arbetsrättslig natur än straffrättslig.
Intressant att denna härva fortsätter. Kamali har också återvänt till sociala medier och predikar som vanligt på i en inte alltför mild ton - "Mittuniversitetets ledning är rasister" med mera allting faller som vanligt på sin egen orimlighet.
Han utropar sig också som segrare med anledning av att SANS och polisen inte kommer gå vidare med de anmälningar som MIUN har lämnat in sig i denna rond 1.
Det kommer naturligtvis en rond 2 - det borde också Kamali inse professor som han fortfarande är.
Kamali baserar enbart sin seger på det som stått i media, frågan är om han inser att det som i dagsläget framkommit enbart är toppen av ett isberg och den smutsiga byken kommer tvättas i offentlighetens ljus. Han kommer naturligtvis aldrig kunna jobba inom svenska Universitets-/Högskolevärlden igen.
Intressant att se den svans som följer Kamali. Det är som vanligt både högt och lågt men kategoriserar man dessa något går följande att finna:
-Flera politiker som stödjer Kamali. Vi har bland annat America Vera-Zavalo (V), några övriga lokalpolitiker från V, här finns också förvånandsvärt många miljöpartister samt några från FI Göteborg.
En socialdemokratisk rektor inom Region Jämtland/Härjedalen sticker ut något från övriga som får anses vara partier ganska långt ut till vänster.
-Flera professorer kändast är Mattias Gardell men här finns till exempel även en professor från Linköpings Universitet samt en från Gävle Högskola.
-Flertalet suporters har en klar och tydlig koppling till Muslimska brödrarskapet och här finns bland annat en av de från SSU Skåne sparkade fd medlemmarna. Även Ibn Rush har många anhängare här.
-Många kommunalt anställda också som familjerådgivare i Rinkeby/Kista, en förskolerektor i Kristiansstad, Fritidsledare i Stockholm bland annat.
Man kan fundera på hur så många kan gilla det Kamali skriver om MIUN. Knappast kan så många tro att MIUNS ledning på riktigt är "SD anhängare".
Senast redigerad av martinSigurd 2018-12-20 kl. 15:33.