2018-12-19, 12:50
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Kan någon skicka den fungerande länken till filmen?
Finns ej. Den är sekretessbelagd och den lär du aldrig få se.
Varför vill du det?
Citera
2018-12-19, 13:14
Nu kanske detta ses som en smula off topic, men jag är en smula undrande till att tidningarna går ut med namn och bild på de nyligen dömda (de två som dömdes för mord enbart). Detta har man ju gjort vid ganska många fall på senare år - förr så var ju alltid fotona maskerade vid "tunga" domar. Hur gick detta till, och varför är det OK?

För övrigt anser jag att de två mördarna kom väldigt lindrigt undan med tanke på mordets karaktär - om man får tro tidningarna. Det känns som ett vansinnesdåd i min värld; förnedring, rån, tortyr, yxmord, urkundsförfalskning, etc.

Hur sjutton kan de komma undan livstid? Den ene lär ju komma ut efter sex år, och den andre sju. Sanslöst. Stackars anhöriga.
Citera
2018-12-19, 13:22
Medlem
Hur kan det bara bli 10 år?

Planerat och utdraget.

Sjukt Sverige är (att inte fler röstar på partier som vill ha hårdare straff fattar jag ej. istället röstar man på miljöpartiet och annat skit)
Senast redigerad av Stockholmskisen 2018-12-19 kl. 13:28. Anledning: Tillägg
Citera
2018-12-19, 13:33
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Hur kan det bara bli 10 år?

Planerat och utdraget.

Sjukt Sverige är (att inte fler röstar på partier som vill ha hårdare straff fattar jag ej. istället röstar man på miljöpartiet och annat skit)

Håller med. Maken till utstuderat övervåld har jag inte hört talas om sedan mordet i Långshyttan för två år sedan. En utav de två morddömda filmade även med sin mobil - det rör väl sig om lustmord i sin renaste form - precis som ungdomarna som filmade dödsmisshandeln utav tiggaren Gica i Huskvara?
Citera
2018-12-19, 13:55
Medlem
Anonym216s avatar
10 år för att ha släckt någons liv.

10 år ute efter 2/3.

Sätter man en yxa i skallen på någon så ska man sitta för livet. Pisse-land.
Citera
2018-12-19, 14:10
Medlem
drunknars avatar
Ni som klagar på strafftiden: Med allra största sannolikhet är det åldersrabatten som räddar 19-åringen från livstids fängelse, alltså har tingsrätten insett vad han förtjänar men hindras av lagstiftningen att ge honom det. Detta har uppmärksammats de senaste dagarna i form av förslag på ändring från vissa partier. Går denna ändring igenom kommer även 19-åringar kunna dömas till livstid. Av vad jag läst hör han hemma bakom lås och bom, snubben verkar permanent skadad på ett sätt som knappast går att bota. Han som fick 10 år har jag inga synpunkter på mer än att han kanske kunde fått några år till. Har ingen koll på hans ålder, är han också kvalificerad för åldersrabatt?(Under 21år)
Citera
2018-12-19, 14:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Ni som klagar på strafftiden: Med allra största sannolikhet är det åldersrabatten som räddar 19-åringen från livstids fängelse, alltså har tingsrätten insett vad han förtjänar men hindras av lagstiftningen att ge honom det. Detta har uppmärksammats de senaste dagarna i form av förslag på ändring från vissa partier. Går denna ändring igenom kommer även 19-åringar kunna dömas till livstid. Av vad jag läst hör han hemma bakom lås och bom, snubben verkar permanent skadad på ett sätt som knappast går att bota. Han som fick 10 år har jag inga synpunkter på mer än att han kanske kunde fått några år till. Har ingen koll på hans ålder, är han också kvalificerad för åldersrabatt?(Under 21år)
19-åringen handlar om åldersrabatt ja. F har inte åldersrabatt men han fått rabatter av andra skäl, att han var hotad, att han angav sig själv osv.

Rabatterna i sig klagar inte jag på, däremot anser jag att F borde fått fler år/mindre rabatt.
Citera
2018-12-19, 14:20
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar

Märkligt av Aftonbladet; nu har de låst artikeln som för en timme sedan var "publik". Vad jag fick med mig var de två morddömda 22 och 20 idag - den ene var väl 19 vid mordtillfället då antar jag.

Åldersrabatt kan väl vara rimligt vid en viss typ av brott - men vid mord/dråp skall allt annat än rabatter delas ut. Jag tänker bara på vreden och den förtvivlan som de anhöriga känner växelvis. Dessa domar var ju en jäkla julklapp att få. Usch.
Citera
2018-12-19, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Varför vill du det?
Så man får inte tag på filmen öht? Skulle gärna vilja se händelseförloppet med egna ögon.
Citera
2018-12-19, 14:22
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
19-åringen handlar om åldersrabatt ja. F har inte åldersrabatt men han fått rabatter av andra skäl, att han var hotad, att han angav sig själv osv.

Rabatterna i sig klagar inte jag på, däremot anser jag att F borde fått fler år/mindre rabatt.

Håller med, han har fått väldigt mycket rabatt. Kan bli skärpning i hovrätten kanske men inte säkert, det är ett väldigt ovanligt brott med speciella faktorer om man ser till vad denne F gjort.
Citera
2018-12-19, 14:40
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Varför vill du det?

Citat:
Så man får inte tag på filmen öht? Skulle gärna vilja se händelseförloppet med egna ögon.

Visade dom inte en blurrad version under rättegången? Den versionen skulle man i alla fall kunna fråga efter. (Det är dock ingenting jag tänker göra då den filmen troligen skulle hamna på liveleak)
Citera
2018-12-19, 14:44
Medlem
Citat:

Det räcker väl med att läsa den mycket detaljerade förundersökningen för att förstå och indirekt se händelseförloppet?

Att faktiskt vilja se det faktiska händelseförloppet på en film är bara sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in