2018-12-07, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Suck vilken fjant du är.
Naturligtvis är det inte fråga om detaljstyrt eller att Bonniers planerat olika inriktningar av litteraturen. Det står inte det i mina inlägg heller. Men du kan tydligen inte läsa eller resonera logiskt.

Bonniers har en extremt stor makt på media och kulturmarknaden och har haft så sedan ett sekel.
De är den enskilda största orsaken till massinvandringenskatastrofen i sverige. Tillsammans med sossestatens ddrliknande styrning av utbildning, media och kultur.

Är det "mediejudarnas makt" det handlar om här?
Citera
2018-12-07, 12:51
Medlem
Julskinkatos avatar
Alla journalister som jobbar i sverige är hela tiden medvetna att om de kommer på kan med bonniers så har de stängt ute sig från mer än halva marknaden. Konstnärer och författare har det ännu svårare, de kan få dåliga kritik el ingen alls tex, de får inte ge ut sina alster osv. DN är vår största dagstidning, helt värdelös men stor.
En påverkan över lång tid. Långsamt kopplar de grepp och söver oss i en dvala
Citera
2018-12-07, 12:54
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Är det "mediejudarnas makt" det handlar om här?

Säkert för dig. Personligen bryr jag mig inte om ifall de är samer, svenskar, araber eller kineser.

Du menar alltså att man inte får kritisera bonniers pga de är judar? Börjar bli suspekt
Citera
2018-12-07, 13:01
Medlem
Citat:
Alla journalister som jobbar i sverige är hela tiden medvetna att om de kommer på kan med bonniers så har de stängt ute sig från mer än halva marknaden. Konstnärer och författare har det ännu svårare, de kan få dåliga kritik el ingen alls tex, de får inte ge ut sina alster osv. DN är vår största dagstidning, helt värdelös men stor.
En påverkan över lång tid. Långsamt kopplar de grepp och söver oss i en dvala

Bonniers är som en maffia. Även om det finns andra arbetsgivare kan Bonniers se till att journalisten inte får ett annat jobb i branschen.
Citera
2018-12-07, 13:06
Medlem
Citat:
Säkert för dig. Personligen bryr jag mig inte om ifall de är samer, svenskar, araber eller kineser.

Du menar alltså att man inte får kritisera bonniers pga de är judar? Börjar bli suspekt

Nej, snarare att jag har hört ord som "mediejudar", "det är ju bankjudarna och deras hantlangare det handlar om" osv så många gånger i sådana här frågor att man börjat hålla utkik efter det. Särskilt när det dyker upp insinuationer om att avsikten är att krossa en genuint, stadigt svensk nationalstolthet.

The usual suspects, liksom.
Senast redigerad av HepCat-X 2018-12-07 kl. 13:21.
Citera
2018-12-07, 14:15
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nej, snarare att jag har hört ord som "mediejudar", "det är ju bankjudarna och deras hantlangare det handlar om" osv så många gånger i sådana här frågor att man börjat hålla utkik efter det. Särskilt när det dyker upp insinuationer om att avsikten är att krossa en genuint, stadigt svensk nationalstolthet.

The usual suspects, liksom.

Jag kan inte ta ansvar för allt mummel du "har hört" i ditt huvud utan endast det jag skriver.

Och som vanligt när man riktar kritik mot bonniermakten så dröjer det inte länge innan det insuineras att motiven är antisemitiska!

Sätt dig nu med kulturkoftan och en kopp te, det har väl varit en jobbig vecka på din skola.
Citera
2018-12-08, 01:09
Medlem
Citat:
Suck vilken fjant du är.
Naturligtvis är det inte fråga om detaljstyrt eller att Bonniers planerat olika inriktningar av litteraturen. Det står inte det i mina inlägg heller. Men du kan tydligen inte läsa eller resonera logiskt.

Bonniers har en extremt stor makt på media och kulturmarknaden och har haft så sedan ett sekel.
De är den enskilda största orsaken till massinvandringenskatastrofen i sverige. Tillsammans med sossestatens ddrliknande styrning av utbildning, media och kultur.

Bonniers har ju allt från dagstidningar, veckotidningar, bokförlag, TV m m, m m och ägde tills nyligen även SF-biograferna. Kunde alltså påverka opinionen i landet på många sätt.

Numera äger kineserna SF. De säger att de vill promota kinesisk kultur, på samma sätt som USA har haft sin kulturimperialism i hela världen. Så nu kan jag inte gå på bio längre. Men varför sålde Bonniers SF? Har de ekonomiska problem?
Citera
2018-12-08, 08:07
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Bonniers har ju allt från dagstidningar, veckotidningar, bokförlag, TV m m, m m och ägde tills nyligen även SF-biograferna. Kunde alltså påverka opinionen i landet på många sätt.

Numera äger kineserna SF. De säger att de vill promota kinesisk kultur, på samma sätt som USA har haft sin kulturimperialism i hela världen. Så nu kan jag inte gå på bio längre. Men varför sålde Bonniers SF? Har de ekonomiska problem?

Jag gissar att de inte såg bio som en framtidsbransch, i konkurrens med netflix och hbo mm. Samtidigt har de investerat i mkt annat, tex "medicinska" siter som medibas och annat skit. De kanske försöker gå in i emedicinbranschen.
Citera
2018-12-08, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith

Kronan är på väg att rasa. Alla svenska kapitalister säljer ut allt idag och satsar i Trump-dollat. Erik Penser berättade det öppet i någon finanstidning. Jag antar att Bonniers är med på det. Tom IKEA avskedar idag i Sverige och anställer utomlands. Wallenberg har avskedat 850 svenskar och nyanställer utomlands. Sannolikt USA. Vi håller på att bli ett shithole country. Alla besparingar är snart bara en massa nollor. Skr har inte rest sig sedan förra finanskrisen. Och detta innan den kommande kraschen. Bonniers har aviserat att gå in i fastighetsbranschen. Då är det jättebra att ha dollar när kronan kollapsat. Därför säljer Bonniers allt de kan.
Citera
2018-12-11, 13:12
Medlem
Holdingbreaths avatar
Fick Bonniers genom försäljning av TV4 till Telia?
Citera
2018-12-13, 16:27
Medlem
När Bonnier gav stora Journalistpriset till den egna EXPOiten David Baas så nådde Kung Carl-Johan ett nytt lågvattenmärke. Ingen funtad person kan ta den karln på allvar längre. Inte ens i salongerna på Södermalm. Baas får färdiga "nazi-paket" av Expo och Acta publica som Baas publicerar i eget namn. Hela jävla branschen vet det. - Skeppet sjunker. Carl-Johan säljer desperat av allt och investerar i Trump dollar. Skr är på fallrepet. Carl-Johan dumpar sin personal. De betyder ingenting. Inte ett skit.
Citera
2018-12-19, 13:23
Medlem
- Bonnier vill köpa upp mittmedia. Tur för Bonnier att vi inte har amerikansk konkurrenslagstiftning. Vad vill Bonnier göra med mittmedia? Lägga ner?

Mittmedia, som är en av Sveriges största mediekoncerner, driver 38 lokal- och gratistidningar. Koncernen omsatte drygt två miljarder kronor under 2017.

http://www.friatider.se/bonnier-vill-k-pa-mittmedia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in