2018-12-18, 23:18
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
De två systrarna var ofta ensamma hemma underdagarna, medan mamman och pappan jobbade. Vi vet inte om det var Agnes eget val att sluta spela fotboll, inte ta hem kompisar. I tråden har framkommit från några håll att det var Oskar som avslutade aktivitet efter aktivitet.
Systrarna lekte och stojade i poolen sommaren innan. Ena dottern sågs i affären i mellandagarna. Tror inte ett ögonblick på att barnen låg i sina sängar dagarna i ända och skrek av ångest och smärta, som då skulle kunna ha föranlett två barmhärtighetsmord.

Värt att notera är också att barnen inte hade några verksamma kraftigare smärtstillande läkemedel i sig. Eftersom alla dessa också har en lugnande effekt har ju polisen förnekat förekomsten av sådana substanser. Brukar kunna hittas i blodet i vart fall under något dygn efter intag.

Ingen av döttrarnas hade således fått starkare smärtstillande läkemedel, ångestdämpande eller rogivande läkemedel under i vart fall sista dygnet. Hade de haft ont eller ångest borde de ju fått detta.
Citera
2018-12-18, 23:19
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att Sverige är bättre än du lät antyda i tidigare inlägg.
Det var min poäng.

Läs om läs rätt då.
Citera
2018-12-18, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Kan tänka följande:
Under jul- och nyårsledigheten bryter döttrarna den påtvingade tystnaden och berättar för Hanna om Oskars övergrepp på dem.

A har upptäckt - fått kännedom om - att Oskar gett sig på M också.
Nu är båda hans ”nästan vuxna” döttrar utsatta för hans illgärningar.

Hanna tar upp detta på kvällen med Oskar, efter att ha tagit sin sömntablett.
Oskar är inte intresserad att diskutera ämnet utan blir galen och stryper Hanna.

Därefter går han upp till döttrarna på övervåningen för att hämnas döttrarnas svek mot honom.
Han kväver/stryper sina döttrar.

Ingen, ingen ska anklaga honom för något sådant. Han anser att hans fru och döttrar är hans egendom som han kan behandla hur han vill. Ingen har tillåtelse att solka ner hans eftermäle – rubba hans kontroll över familjen.

Det finns en organisation – HOPP – som beskriver hur barn som blivit utsatta för sexuella övergrepp reagerar.

Arma barn och Hanna.

tänk om det var så här istället. Hanna hade inte fått tillbaka sin canser men börjat oroa sig för exentiell tankar. Det är vad läkarna varnat ex. min granne för och att man då bör uppsöka läkare. Min svåger drabbades av detta efter en hudcanserbehandling som lyckades. Efter att behandlats och friskförklarats fick han grubblerier och försökte ta sitt liv. Hanna kanske hamnade i samma läge, hade inte livsviljan och övertygade Oskar som inte kunde leva utan henne. Vad vet jag.
Citera
2018-12-18, 23:20
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurian
Barmhärtighetsmord på sina barn är inte ok under några förutsättningar!!

Barmhärtighetsmord har vi haft några stycken i Sverige och där har man fått strafflindring pga att man kunnat bevisa att personen ville avlida. Dock inte med barn inblandade vad jag kan komma på just nu.
Barmhärtighet blir fel i detta ämnet. En hel familj utplånade sig själva efter beslut av föräldrarna.
Citera
2018-12-18, 23:20
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Åh det är nog mycket futtigare än så tyvärr... Två halvdrogade personer som så vitt vi vet hjälps åt att strypa och kväva sina barn... Som de dock inte drogat.
Ja just detta är så förfärligt grymt gjort så det är helt obegripligt.
Hur kan man låta bli att droga ner töserna??.
Citera
2018-12-18, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Värt att notera är också att barnen inte hade några verksamma kraftigare smärtstillande läkemedel i sig. Eftersom alla dessa också har en lugnande effekt har ju polisen förnekat förekomsten av sådana substanser. Brukar kunna hittas i blodet i vart fall under något dygn efter intag.

Ingen av döttrarnas hade således fått starkare smärtstillande läkemedel, ångestdämpande eller rogivande läkemedel under i vart fall sista dygnet. Hade de haft ont eller ångest borde de ju fått detta.

Det finns annat än läkemedel som kan verka lugnade...........
Saker som ligger utanför sjukvårdens domäner...........
.........men är nog så verksamhet mot känslor och för sömn........
Citera
2018-12-18, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det där gäller nog inte på akuten i alla fall det kan man väl konstatera. Samma blaska publicerade skandalkirurgen Macchiarinis dynga också. Dessutom rör detta en väldigt kontroversiell sjukdom som dom inte vet så mycket om. Det är liksom inte något våra svenska läkare är insatta i direkt.
Vi är inte bäst i världen på barnens sjukdomar så långt kan man konstatera vid det här laget.
Självklart är att dom fått information om sjukdomen i negativ bemärkelse, och har säkert läst, följt och sökt när det gäller den här sjukdomen. När den andra dottern fick sin diagnos sen var det nattsvart utan minsta ljusglimt. Det är nog ganska uppenbart. Alltså inget dom gjort på ren jävelskap utan dom tog sig inte ur dom har tankarna, och ansåg säkert att det inte fanns mer än nattsvart framtid. Det är nog inget barmhärtighetsmord direkt utan en väg ut från ett liv dom inte såg finnas för hela den här familjen. Det går inte att veta hur tankarna har rört sig, men det hade ju aldrig hänt utan barnens diagnoser. Det finns flera som dödat barn med sjukdomar däremot inte varit i stånd nog att försvinna från jordens yta själva.

En sak till vi är världsbäst på att slå oss på bröstet också trots att folk avlider i vårdköerna. Så nej, vi är inte så bra längre.

Jag instämmer.
Särskilt i det fetade.
Citera
2018-12-18, 23:24
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anel11
tänk om det var så här istället. Hanna hade inte fått tillbaka sin canser men börjat oroa sig för exentiell tankar. Det är vad läkarna varnat ex. min granne för och att man då bör uppsöka läkare. Min svåger drabbades av detta efter en hudcanserbehandling som lyckades. Efter att behandlats och friskförklarats fick han grubblerier och försökte ta sitt liv. Hanna kanske hamnade i samma läge, hade inte livsviljan och övertygade Oskar som inte kunde leva utan henne. Vad vet jag.

Först belägger du att det fanns cancer med i bilden innan du spekulerar och sen pratar om dina grannar och svågrar.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag instämmer.
Särskilt i det fetade.

Jag förstod nästan det. Men det är så jag resonerar efter polisens uppgifter.
Citera
2018-12-18, 23:36
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Det finns annat än läkemedel som kan verka lugnade...........
Saker som ligger utanför sjukvårdens domäner...........
.........men är nog så verksamhet mot känslor och för sömn........

Men varför skulle polisens PK mörka detta i så fall?
Du påstod tidigare att det kunde vara känslig info om de skaffat olagliga substanser.

Men för sjutton - dels är de döda, dels är det ju inte i paritet med att begå mord och dels skulle alla som får den informationen dra en lättnadens suck över att barnens lidande ändå inte hade varit så kraftigt, om de var drogade med något som också lugnade och dämpade ångesten.

Scenen som beskrivs nu utan aktiva lugnade läkemedel i barnen är ju enormt mycket värre.

Varför skulle föräldrarna också i så fall stoppat i sig själva så mycket lugnade som man fann?
De kunde ju också nöjt sig med något av de olagliga känslodämpande och sömngivande preparaten du nämner?

Nej, jag tror inte att polisen så tydligt skulle poängterat att barnen inte fått sedativa lugnande substanser, uppenbart varit fullt medvetna och därmed slagit fast att morden på barnen var grymma.
Citera
2018-12-18, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

-Också värt att notera-
-uppgifter om att dom dog-
-olika datum-
-har cirkulerat från ett par-
-trovärdiga nick-
...... Dog då barnen 1-2 dygn innan O & H så kanske mängden lugnande hade i princip försvunnit, men dom var... påverkade... VID... själva... mordet...... Sen så måste det väl finnas mediciner som inte har lugnande verkan, men som kan vara farlig vid överdosering......
PoLisEn Sa InTe AtT lUgNaNdE VaR DeN ENDA dRoGeN, oCh DeT BoRdE dU fAtTa.
Så lägg ner
nu..........
Citera
2018-12-18, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
De två systrarna var ofta ensamma hemma underdagarna, medan mamman och pappan jobbade. Vi vet inte om det var Agnes eget val att sluta spela fotboll, inte ta hem kompisar. I tråden har framkommit från några håll att det var Oskar som avslutade aktivitet efter aktivitet.
Systrarna lekte och stojade i poolen sommaren innan. Ena dottern sågs i affären i mellandagarna. Tror inte ett ögonblick på att barnen låg i sina sängar dagarna i ända och skrek av ångest och smärta, som då skulle kunna ha föranlett två barmhärtighetsmord.

Vad du tror eller hört, betingar ingen valör....

Särskilt inte med en slutrapport från Polisens utredning.

Däremot får vi alla tänka fritt ... Jag är inget undantag.
Citera
2018-12-18, 23:46
Medlem
Citat:
-Också värt att notera-
-uppgifter om att dom dog-
-olika datum-
-har cirkulerat från ett par-
-trovärdiga nick-
...... Dog då barnen 1-2 dygn innan O & H så kanske mängden lugnande hade i princip försvunnit, men dom var... påverkade... VID... själva... mordet...... Sen så måste det väl finnas mediciner som inte har lugnande verkan, men som kan vara farlig vid överdosering......
PoLisEn Sa InTe AtT lUgNaNdE VaR DeN ENDA dRoGeN, oCh DeT BoRdE dU fAtTa.
Så lägg ner
nu..........

Jag tycker det är svårt att läsa vissa av dina inlägg. Eftersom jag varit med i tråden sen start vet jag vilken skribent du härmar.

Kan du svara ja eller nej på om du fått trovärdiga uppgifter om att barnen var drogade när de mördades? Vi är många som vill veta.

Vet du vilken drog i så fall? Varför sa inte polisen det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in